Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-01, 09:18
  #1
Medlem
Nedanstående artikel visar hur långt tokfeministernas felaktiga synsätt trängt in i politiken. Nu vill regeringen ändra i examensordningen för ett flertal utbildningar så att de skall undervisas om den sk "könsmaktordningen" som förklaring till varför män slår kvinnor. Snälla, sluta med dessa tokerier. Nu har det gått för långt.

http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=629115
Citera
2005-06-01, 09:23
  #2
Medlem
KaZibers avatar
Herregud, det blir ju värre och värre trodde det skulle lägga sig men tydligen inte.
Citera
2005-06-01, 09:28
  #3
Medlem
sökte på susning, på "könsmaktsordning", för jag tänkte att en definition av ordet kunde vara på sin plats:
Citat:
Söker i rubriker...
0 sidor funna:
Söker i fulltext...
0 sidor funna:
detta är ju jättemystiskt.... nästan som en konspiration
Citera
2005-06-01, 10:05
  #4
Medlem
Croatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
sökte på susning, på "könsmaktsordning", för jag tänkte att en definition av ordet kunde vara på sin plats:

detta är ju jättemystiskt.... nästan som en konspiration
Hur är avsaknaden för en definition av ordet "könsmaktsordning" på Susning relevant för att till exempel en tandläkare måste lära sig ordet för att kunna utöva sitt yrke?

Om du nu saknar en definition på susning.nu varför inte skriva några rader själv?
Citera
2005-06-01, 12:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croaton
Hur är avsaknaden för en definition av ordet "könsmaktsordning" på Susning relevant för att till exempel en tandläkare måste lära sig ordet för att kunna utöva sitt yrke?

Om du nu saknar en definition på susning.nu varför inte skriva några rader själv?
jag vet ju inte, och inte ni heller
vem vet, det kanske är en rotfyllningsteknik
känner bara att vi måste veta innan vi dissar
Citera
2005-06-01, 12:40
  #6
Medlem
Sinnes avatar
Det här gör mig riktigt arg. Det är ju på samma nivå som när kyrkan proklamerade att solen snurrade kring jorden och att alla andra förklaringar var kätteri. Vetenskap bygger på att belysa saker ur olika perspektiv och att ställa dem mot varandra. Om staten tvingar igenom ett perspektiv bara för att det roar dem kan vi lika gärna lägga ner universiteten helt och börja läsa regeringsbibeln istället.
Citera
2005-06-01, 12:45
  #7
Avstängd
Roger Perssons avatar
Egentligen är det här bara att strunta i. Detta är trams som ingen utöver lagstiftaren själv tar på allvar. Visst, att ens betänka en sådan lagstiftning är skrämmande men vi kan trösta oss med att det bara är Sverige som håller på med sånt fjomperi. Omvärlden kommer att sucka och lätt roande skaka på huvudet när det kommer på tal, ungefär som man går åt Nordkoreas commiekult och norrmännens porrförbud. Ingen kommer att bry sig nämnvärt. Det enda som händer är att den svenska regering i omvärldens ögon framstår som ytterliggare lite flummigare.

// Roger P.
Citera
2005-06-01, 13:29
  #8
Medlem
Sinnes avatar
Det håller inte jag med om. Att de vill indoktrinera lärare är ju för att sprida idiotin vidare till barn som inte har en bakgrund så att de kan försvara sig.

Att de dessutom ska utbilda socionomer, psykologer och psykoterapeuter i det här riskerar att innebära att det blir omöjligt för män att få relevant mental vård.

Nu skulle jag helst vilja avskriva alltihop som trams och ha tilltro till att det inte går att manipulera samhället hursomhelst men efter att jag sett Winberg sitta och resonera om att man måste överge vetenskapligheten för att påverka samhället så har jag ingen särskild tillit till det.
Citera
2005-06-01, 13:35
  #9
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinne
Nu skulle jag helst vilja avskriva alltihop som trams och ha tilltro till att det inte går att manipulera samhället hursomhelst men efter att jag sett Winberg sitta och resonera om att man måste överge vetenskapligheten för att påverka samhället så har jag ingen särskild tillit till det.
Jo, men hur många tar Maggan Winberg på allvar? Inte ens Den Fete bryr sig ju om hennes sladder och han kallar sig ju t.o.m. feminist själv.

Galenpannor som Joanna Ryttel, Gudrun Schyman, Maggan Winberg & C;o tilltalar inte folk i allmänhet. Jovisst, dom får sina efterföljare men dessa består nästan uteslutande av småtjejer, vänstervridna rättshaverister och feminint lagda yngre killar som skräms lite av den manliga omvärlden. Inga direkta nobelpristagare överlag, alltså...

Se tiden an... Nu har man ju nyss fått media på sig och dom kan ju verkligen konsten att vrida och vända på saker. Tidigare så stödde man feminismen och då var media en god bundsförvant. Idag försöker tidningar och TV överträffa varann i skrämselpropaganda över dom hemska feministerna och en sådan fiende är oöverstiglig för feminismen. Särskilt som ilskna feminister sätts i oförberedda TV-debatter mot garvade mediaproffs som verkligen kan vända argumenten till sin egen fördel. Feminorna kommer att trampa i klaveret många gånger än eftersom dom är oförberedda på kritik och ofta talar innan dom tänker.

// Roger P.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback