Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-17, 11:30
  #13
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Nu ska vi se vad vi har för fakta på bordet:
1. Din arbetsgivare väljer hellre att anställa helt oprövade kort än att återanställa dig.
2. Du vill fortfarande tillbaka till den arbetsplatsen, trots att du är oönskad.
3. Du kan inte föra din egen talan eller ens googla lite grand för att försöka förstå huruvida AG bryter mot LAS (paragraf 25 för övrigt).

Jag kommer aldrig förstå hur sådana som du resonerar. Men en sak är säker, fackföreningar lever på sådana som du.

Jag håller med här, varför vill man tillbaka till en arbetsplats där man är uppenbart oönskad? Det kan ju inte vara trevligt för någon att du tvingar dig in igen.
Citera
2013-08-08, 20:57
  #14
Medlem
Jag vill inte tillbaka till den arbetsplatsen. Absolut inte. Men de har gjort fel och det är ju ingenting jag som arbetstagare bara förbiser. Att andra väljer att göra det, är ju upp till var och en.

Kan ju för övrigt säga att min kontakt på facket varit i kontakt med dem några gånger, och de har gett olika versioner hela tiden om varför de inte tillfrågat mig.
Citera
2013-08-09, 22:33
  #15
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Ja, där ser du vilken bortkastad tid och pengar det är att vara med i facket. Skyll dig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback