Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-05-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Skulle bli stort förvånad om du inte beviljas ett lån ,så jag anser att det är inga som hellst problem att bli beviljat ett lån,du kan ta det på 50 år och amortera sakta av din lya.

är du seriös när du säger att man ska lägga avbetalningen på 50 år?! .... 20-25 år låter mer lagom.
Citera
2013-05-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillesnutt
Bostadsförening äger din lägenhet och Du äger en andel i bostadsföreningen. Tillsammans med månadsavgiften ger detta dig rätten att nyttja den bostaden du flyttar in i.

Lite snurrigt det där. Men i praktiken äger du inte din lägenhet, och bostadsföreningen kan bestämma saker du får och inte får göra med "din" lägenhet.

Ja det vet jag, tänkte att det var lite annorlunda med denna typen av bostadsrättighet. Men jag kanske har fel.

Hur är denna bostadsförening ? Har dom mycket skulder ?
Citera
2013-05-12, 18:28
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
är du seriös när du säger att man ska lägga avbetalningen på 50 år?! .... 20-25 år låter mer lagom.

Varför inte ? Då får du mindre månadskostnad,sen kan man göra extra amorteringar och eventuellt lösa ut efter 30 år t.e.x
Citera
2013-05-13, 08:26
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburgo
http://www.botrygg.se/nyproduktion/goteborg/

Det är detta jag funderar på. Hur är denna bostadsförening ? Något att lita på ?

Sedan så kommer jag väl äga min lägenhet, och inte bara en liten del i en förening ? Stämmer detta ?

Menar du alltså lägenheterna i Bjurslättspark? Dessa är ägarlägenheter så allt som skrivs om bostadsrättsföreningar kan du bara ignorera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in