Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-15, 10:55
  #361
Medlem
Jaja nu idag kom beskedet.

För framtida referens räckte följande profil inte till antagning för MBM:

GPA: 4.12
Excellent i 2/4 management-kurser och strategy-kursen.
Dubbelstudier under delar av kandidaten.

Halvtid jobb på Big 4 inom consulting under 3e året, diverse halvbra jobb innan, samt genomförandet av ett utbildningsprogram på annan Big 4.

5-6 halvhöga placeringar inom sasse.

Nåväl, dags att börja söka jobb, trodde jag var näst intill garanterad plats.

Hoppas ni andra haft bättre tur!
Citera
2022-12-24, 22:03
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zohqryjhotq
Jaja nu idag kom beskedet.

För framtida referens räckte följande profil inte till antagning för MBM:

GPA: 4.12
Excellent i 2/4 management-kurser och strategy-kursen.
Dubbelstudier under delar av kandidaten.

Halvtid jobb på Big 4 inom consulting under 3e året, diverse halvbra jobb innan, samt genomförandet av ett utbildningsprogram på annan Big 4.

5-6 halvhöga placeringar inom sasse.

Nåväl, dags att börja söka jobb, trodde jag var näst intill garanterad plats.

Hoppas ni andra haft bättre tur!
Vet du om det är pga att GMAT väger högt? för annars verkar du haft en bra profil imo
Citera
2022-12-25, 10:58
  #363
Medlem
JW12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Vet du om det är pga att GMAT väger högt? för annars verkar du haft en bra profil imo

Eftersom han gick handels gjorde han inte gmat
Citera
2024-01-29, 21:50
  #364
Medlem
SithLordGrogus avatar
Tjo flashbackeliten! Kommer ett gpa/betygsnitt på 4,6 vara för lågt om man satsar på en master på handels? Läser andra kursen på min kandidat just nu och fick ett d på en tenta (jag vet, dåligt gjort, får skylla mig själv...). Utifrån mina snabba miniräknarskills så kommer som sagt 4,6 vara det högsta jag kan få alternativt 4,7. Räcker det här betygsmässigt eller är det kört? Har inte gjort GMAT eller liknande.
MVH
Citera
2024-02-01, 18:53
  #365
Medlem
SithLordGrogus avatar
Följdfråga. Jag har pratat med en kompis om masterstudier vid handels. Denna person hävdar att man måste ha 22 i merit från gymnasiet, utöver universitetsbetyg för att komma in på hhs master. Stämmer detta?
Citera
2024-02-01, 20:31
  #366
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithLordGrogu
Följdfråga. Jag har pratat med en kompis om masterstudier vid handels. Denna person hävdar att man måste ha 22 i merit från gymnasiet, utöver universitetsbetyg för att komma in på hhs master. Stämmer detta?

Din vän är ute och cyklar.
Citera
2024-02-01, 20:36
  #367
Medlem
SithLordGrogus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Din vän är ute och cyklar.

Tack för svaret! Det var det jag tänkte, då finns det fortfarande hopp för mig
Citera
2024-02-01, 20:45
  #368
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithLordGrogu
Tack för svaret! Det var det jag tänkte, då finns det fortfarande hopp för mig

Om jag förstod dig rätt så tror du att du kommer landa på 4,6 alternativt 4,7 i betygssnitt, det är inte dåligt. Lycka till!
Citera
2024-02-02, 15:11
  #369
Medlem
SithLordGrogus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Om jag förstod dig rätt så tror du att du kommer landa på 4,6 alternativt 4,7 i betygssnitt, det är inte dåligt. Lycka till!

Tack Funderar dock på att hoppa av kandidaten jag läser nu och frikursa sista 2 åren. Känner att jag vill få in lite mer NEK och FEK i min examen, vilket jag inte kommer få på denna kandidat. Tror jag kan skrapa ihop 4,7+ i betygsatt om jag läser 150% två kurser framgent. Detta då jag borde kunna ta bort den kurs där jag fick ett d (som drog ner betygsnittet...).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback