Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-06-01, 01:41
  #13
Medlem
Perriss avatar
Jag har åsikter i könsfrågor som till ganska stor del kan gå under samlingsnamnet Feminism. Men som sagt, man vill kanske inte kalla sig detta, just därför att jag då genast blir placerad i samma stridslinje som de mest fanatiska enkelspårsfeministerna, män är djur. Det borde finnas mer nyanser kanske, eller så är det bara här på FB som allt blir så förbenat svart/vitt. Hur mycket jag än rattar på skärminställningarna.

Nej, jag vill inte jag heller!

/perris
Citera
2005-06-01, 09:58
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Jag har åsikter i könsfrågor som till ganska stor del kan gå under samlingsnamnet Feminism. Men som sagt, man vill kanske inte kalla sig detta, just därför att jag då genast blir placerad i samma stridslinje som de mest fanatiska enkelspårsfeministerna, män är djur. Det borde finnas mer nyanser kanske, eller så är det bara här på FB som allt blir så förbenat svart/vitt. Hur mycket jag än rattar på skärminställningarna.

Nej, jag vill inte jag heller!

/perris
nu rättar du in dej i ledet, och hör sen!

Som jag uppfattar frågeställningen så går det alldeles utmärkt att ha sin egen definition av feminism när man kallar sig feminist,
min egna åsikter går nog ganska mycket på tvärs med vad många andra feminister tycker.

Så komsi komsi.....
Citera
2005-06-01, 10:03
  #15
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Va? Är det ingen som vill ta i satanistpotatisen? Kom igen nu, få höra lite teorier om satanism och rituella offer av foster...
Citera
2005-06-01, 17:37
  #16
Medlem
Makehastes avatar
Splittade tråden.

/Mod
Citera
2005-06-11, 17:12
  #17
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Jag är för jämställdhet, lika rättigheter, lika skyldigheter och lika möjligheter. Så visst är jag feminist. Tilläggas bör att jag under inga omständigheter vill sammankopplas med gaphalsarna på barrikaderna OCH jag hatar absolut inte män.
Citera
2005-06-11, 18:46
  #18
Medlem
J.Ns avatar
Jag tycker mig vara feminist. Ett antal brukar tycka att jag har åsikter som inte stämmer överrens med det, ett antal andra bruka tycka att jag är extremfeminist, så jag gissar att jag ä r någonstans på mitten egentligen
Citera
2005-06-11, 18:49
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Jag är för jämställdhet, lika rättigheter, lika skyldigheter och lika möjligheter. Så visst är jag feminist. Tilläggas bör att jag under inga omständigheter vill sammankopplas med gaphalsarna på barrikaderna OCH jag hatar absolut inte män.


Glittriga Gullan:

(Jag vågar inte säga "snälla Glittriga Gullan". Det vore mig helt främmande. Fullständigt uteslutet. Finns inte på kartan.)

Jag har startat en superseriös tråd under "Vem är extremfeminist?" hittills med NOLL jag säger (noll) that means ZERO svar.

Jag har spaltat upp olika feminister under olika tider och schatteringar för att få igång en seriös diskussion.

Varför får jag ingen respons?

Vad kräver ni egentligen av Cyborg Baleout, en simpel missanpassad karlslok på Flashback?
Citera
2005-06-11, 19:44
  #20
Medlem
1 jag är feminist
2 jag kan kalla mej feminist utan att räkna upp en massa förbehåll
3 om någon tycker man måste försäkra att man älskar män, och anser att kvinnor är behäftade med en mängd fel, för att som kvinna diskutera feminism, så får man se sej om efter en annan debattör (vilket jag är övertygad om att många gladeligen gör )
Citera
2005-06-12, 11:10
  #21
Medlem
Cyborg Baleout befann sig på början av 90-talet i något av en gråzon. "Feminist" verkade vara det som man måste vara för att kunna kalla sig kulturintresserad akademiker.

Cyborgen blev allt svagare och svagare och drogs under inflytande av dåliga kamrater allt närmare detta träsk...

Men jag räddades av en osynlig Niethzeansk hand som sträcktes ner genom molnen och har sedan dess firat oändliga triumfer på andens och konsten fält.

Men jag skulle aldrig kalla mig för Anti-feminist. Det är bara rättshaverister som gör det.

Det är som med politik och religion. Man kan acceptera ganska mycket från sin omgivning om dom är trevliga och vettiga. Om dom dessutom är ÖVERTYGANDE kan man kanske till och med vinnas för det dom förespråkar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback