Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-13, 00:05
  #13
Medlem
400Bens avatar
Spelarna har väl censorer på sig? Så det mesta fixar sig automatiskt.
Citera
2015-01-13, 00:10
  #14
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Spelarna har väl censorer på sig? Så det mesta fixar sig automatiskt.
För det första heter det "sensorer". Censorer är någon som censurerar, vilket kanske behövs med tanke på svordomarna på isen.

Om de hade det, varför säger alla andra i tråden att det finns 2-3 personer som räknar? Och hur skulle sensorerna fungera? GPS går inte så exakt och de hoppar ju på och av isen på lite olika ställen, så det är inte en dörr som passeras.
Citera
2015-01-13, 01:26
  #15
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Om de hade det, varför säger alla andra i tråden att det finns 2-3 personer som räknar? Och hur skulle sensorerna fungera? GPS går inte så exakt och de hoppar ju på och av isen på lite olika ställen, så det är inte en dörr som passeras.

Jag har för mig att jag läst att spelarna har sensorer på sig.
Kolla NHL.com när en match är igång så ska du få se hur det funkar
Citera
2015-01-13, 02:37
  #16
Medlem
Sensorer är ju det helt klart mest rimliga, det är vad jag iaf alltid har utgått från. Känns som en helt omöjlig uppgift att två personer ska sitta och hålla koll på alla spelarna.
Citera
2015-01-13, 11:13
  #17
Medlem
€rics avatar
Fast en person har inte koll på alla spelare självklart. En person kan ha koll på backarna tex och de andra två på 2 kedjor var. Med rätt utrustning till hjälp är de inte så svårt (även om de inte alltid kan bli 100% korrekt).
Citera
2015-01-13, 13:57
  #18
Medlem
MartinStLouiss avatar
Men att man har folk som håller koll på spelarnas istid som så många andra han nämnt låter väl rimligast, jag hade nog inte tackat nej till det jobbet, även om det bara skulle vara extraknäck
Citera
2015-01-13, 16:38
  #19
Medlem
tcfmogs avatar
Det är en som sköter istid för hemmalaget och en för bortalaget.
Citera
2015-01-13, 17:26
  #20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är en som sköter istid för hemmalaget och en för bortalaget.

Det är lite olika från lag till lag vad jag vet, men det sköts manuellt. Inga sensorer som någon skrev.
Citera
2018-11-20, 22:04
  #21
Medlem
Vet ni att det sker manuellt eller antar ni bara? Inom fotbollen är det kameror och datorer som sköter statistiken sen 10 år tillbaka. Rimligtvis har hockeyn ett liknande system.
https://illvet.se/kultur/sport/fotbo...rnas-loparbete
Citera
2018-11-26, 12:25
  #22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiul
Vet ni att det sker manuellt eller antar ni bara? Inom fotbollen är det kameror och datorer som sköter statistiken sen 10 år tillbaka. Rimligtvis har hockeyn ett liknande system.
https://illvet.se/kultur/sport/fotbo...rnas-loparbete

Det är manuellt i den meningen att någon har uppdraget att registrera olika spelares tid på isen. Växjö skrev så här för sju år sedan om sin lösning:

Citat:
Hur mäts istiden egentligen?
– Det är ett smidigt program. Man registrerar vilka som startar och sedan plockar man bara in nya spelare och tiden på den som byts av fryses automatiskt. Och när man sätter in den nya spelaren så startar tiden automatiskt. Det är nästintill 100 %-igt.


Således används ett programstöd, men det styrs manuellt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback