Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-31, 13:32
  #1105
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Kan inte säsongen starta snart Riktigt abstinens just nu

Linus Lundqvist kommer brittiska köra formel 4 nästa säsong, någon som har koll på han?
Citera
2017-02-01, 23:12
  #1106
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Kan inte säsongen starta snart Riktigt abstinens just nu

Linus Lundqvist kommer brittiska köra formel 4 nästa säsong, någon som har koll på han?

Han gjorde en bra säsong förra året men sen är det svårt att bedöma motståndet. Så denna säsongen i F4 lär väl visa hur stor talang han är.
Citera
2017-03-13, 19:16
  #1107
Medlem
B-Dawks avatar
Malja fyra på första testet i vad som nu heter F2 istället för GP2. Det är riktigt lovande då han dels ligger så högt upp men också att han är före sin stallkamrat. Sen vet man ju aldrig med tester..
Citera
2017-03-13, 19:39
  #1108
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Malja fyra på första testet i vad som nu heter F2 istället för GP2. Det är riktigt lovande då han dels ligger så högt upp men också att han är före sin stallkamrat. Sen vet man ju aldrig med tester..

Infon är ju rätt skral, så man får såklart ta det med en nypa salt. Men givetvis är det positivt att han ligger så högt upp. Vore skitskoj om han kunde vara med och slåss i toppen i år!
Citera
2017-03-13, 23:36
  #1109
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Infon är ju rätt skral, så man får såklart ta det med en nypa salt. Men givetvis är det positivt att han ligger så högt upp. Vore skitskoj om han kunde vara med och slåss i toppen i år!

Han var ju uppe i toppen och slogs et flertal gånger med en av de sämre bilarna så nu i år ska han nog vara i toppen
Citera
2017-03-14, 08:42
  #1110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Han var ju uppe i toppen och slogs et flertal gånger med en av de sämre bilarna så nu i år ska han nog vara i toppen

GP2/F2 är generellt ansedd som en serie som är svår att lyckas direkt i, krävs oftast en eller ett par säsonger + en bra bil för att bli riktigt konkurrenskraftig. Genom åren är det bara två förare som lyckats vinna serien som rookies, Nico Rosberg och Lewis Hamilton, och det säger en del...
Citera
2017-03-14, 08:55
  #1111
Medlem
RedXs avatar
Vann inte Vandoorne under sin rookiesäsong? Å andra sidan har jag för mig att Rosberg vann den första upplagan då alla var rookies, så den borde ju räknas bort, så nettot oförändrat.
Citera
2017-03-14, 09:34
  #1112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vann inte Vandoorne under sin rookiesäsong? Å andra sidan har jag för mig att Rosberg vann den första upplagan då alla var rookies, så den borde ju räknas bort, så nettot oförändrat.
Vandoorne kom 2:a under sin första säsong i GP2
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_G...7_championship
Citera
2017-03-15, 11:53
  #1113
Medlem
EduXs avatar
Någon som vet hur det går för Jimmy Eriksson nu efter att han hoppade av GP2 före säsongens slut?
Verkar inte ha hittat ny styrning. Har inte direkt imponerat på någon heller antar jag...
Citera
2017-04-02, 13:41
  #1114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EduX
Någon som vet hur det går för Jimmy Eriksson nu efter att han hoppade av GP2 före säsongens slut?
Verkar inte ha hittat ny styrning. Har inte direkt imponerat på någon heller antar jag...

Han kom nyss trea i Blancpain-loppet i Misano.
Citera
2017-04-02, 14:22
  #1115
Medlem
B-Dawks avatar
Då Jimmy Eriksson inte kör formelbil längre så ska inte hans körningar diskuteras här utan i någon annan tråd. För tillfället kör han i Blancpain-serien och den diskuterar vi här. (FB) Sportvagnsracing (WEC, TUSC, ELMS, VLN, Blancpain osv) (Inga streamingdiskussioner!)

/Mod
Citera
2017-04-15, 08:40
  #1116
Medlem
Har Viasat slutat visa F3 också? Nåja, loppen streamas så det är väl ingen större skada skedd men det är lite oroande att de tappar så många motorsport-rättigheter.

Joel Eriksson kom fyra i årets första lopp på Silverstone igår. Han startar som trea både idag och imorgon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback