Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-01, 13:10
  #661
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Är väl mest gällande att det inte blir GP2 som han låter som han gör. Felix har visat tillräckligt med kunnande för att få någon vettig styrning i någon annan serie.

Krävs även lite kosing för Indy Lights.
Citera
2016-02-01, 19:47
  #662
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YO-M8
Svårt att få någon styrning utan kapital. Och det saknar Felix helt...

Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Krävs även lite kosing för Indy Lights.

Jag vet att alla styrningar kräver kapital. Men jag vet också att tex Indy Lights är betydligt billigare än GP2. Kostar strax över vad en säsong i F3 kostar.

Felix har inget stort kapital nej, men nog finns det pengar för en körning i serier som är billigare än GP2.
Citera
2016-02-01, 22:50
  #663
Medlem
Men hur kan Felix sakna kapital ? Jag menar det är ju inte så att Marcus var exponerad mycket i Sverige under sin karriär pre f1 även fast jag vet att han har blivit hjälöt av kenny och eje sen barnsben men det gäller ju fortfarande att hitta pengarna dem växdr inte på träd. Så hur kunde dem lyckas med det och Felix och hans managment inte kan göra det ? Speciellt då felix säsonger i f3 faktiskt visats på TV i sverige.
Citera
2016-02-12, 17:21
  #664
Medlem
HAZARD17s avatar
Det blir färre och färre platser kvar i GP2 nu för svenskarna. Fy f*n vilken flopp om varken Gustav, Felix eller Jimmy får en plats.
Citera
2016-02-12, 17:31
  #665
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Det blir färre och färre platser kvar i GP2 nu för svenskarna. Fy f*n vilken flopp om varken Gustav, Felix eller Jimmy får en plats.

Felix lär inte få någon plats tyvärr. Jimmy skulle ändå inte vara någon toppförare i GP2.

Tror Gustav är den som har bäst chans. Jimmy kan nog bli en som får "köpa sig" ett par helger per säsong i bottenteamen som byter förare lite då och då.

Indy Lights börjar om precis en månad i St. Petersburg, Florida, om Felix ska vara med där.
Citera
2016-02-12, 21:01
  #666
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Felix lär inte få någon plats tyvärr. Jimmy skulle ändå inte vara någon toppförare i GP2.

Tror Gustav är den som har bäst chans. Jimmy kan nog bli en som får "köpa sig" ett par helger per säsong i bottenteamen som byter förare lite då och då.

Indy Lights börjar om precis en månad i St. Petersburg, Florida, om Felix ska vara med där.

Varken Jimmy eller Gustav skulle blanda sig in i någon toppstrid i GP2. Felix hade dock haft en chans. Men när pengar mer än någonsin styr motorsporten ja då blir det svårt.
Citera
2016-02-12, 21:22
  #667
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Varken Jimmy eller Gustav skulle blanda sig in i någon toppstrid i GP2. Felix hade dock haft en chans. Men när pengar mer än någonsin styr motorsporten ja då blir det svårt.

Håller med Felix är bäste svensk utom det som gäller plånboken....
Vi får se om la Bionda kan slå Nasr i år?
Citera
2016-02-16, 17:56
  #668
Medlem
Martinsons avatar
Kan konstatera att jag fick rätt angående vilken förare som hade störst chans på styrning i GP2: http://www.viasatsport.se/nyheter/motor/malja-klar-gp2/

Hatten av för Malja givetvis, nu blir GP2 intressant att följa igen.
Lite tragiskt att Rosenqvist inte ges chansen.
Citera
2016-02-16, 18:15
  #669
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Kan konstatera att jag fick rätt angående vilken förare som hade störst chans på styrning i GP2: http://www.viasatsport.se/nyheter/motor/malja-klar-gp2/

Hatten av för Malja givetvis, nu blir GP2 intressant att följa igen.
Lite tragiskt att Rosenqvist inte ges chansen.

Kul med Gustav!


Äntligen lite positiva nyheter. Konstaterar att även jag hade rätt i vilken förare som hade störst chans till GP2-styrning.


Då har vi (utöver Marcus i F1 då) Gustav i GP2 och Joel Eriksson i F3 än så länge.
Citera
2016-02-16, 18:27
  #670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Kan konstatera att jag fick rätt angående vilken förare som hade störst chans på styrning i GP2: http://www.viasatsport.se/nyheter/motor/malja-klar-gp2/

Hatten av för Malja givetvis, nu blir GP2 intressant att följa igen.
Lite tragiskt att Rosenqvist inte ges chansen.

Jaaaaaaaaa!

Även fast Malja inte visat fart i GP2 innan blir det självklart grymt kul att följa

EDIT: Jimmie Ericsson tror jag sitter i en LMP2 bil iår.
Citera
2016-02-16, 18:39
  #671
Medlem
RedXs avatar
Rapax har väl åtminstone tidigare harit ett skapligt stall?
Citera
2016-02-16, 18:52
  #672
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Rapax har väl åtminstone tidigare harit ett skapligt stall?

Sirotkin som körde för Rapax kom trea totalt i fjol
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback