• 1
  • 2
2013-05-11, 21:18
Medlem
slowmedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
jo kan relatera. Jag oroar mig väl för att jag nte ska stå ut helt enkelt. Vill iaf känna att jag testat precis allt innan jag ens borde fundera i de banorna liksom, men det är svårt att stå ut vissa dagar. Ska iaf träffa läkare den 20e, skulle gjort det mkt tidigare men kan inte få en tid på eftermiddagen innan dess och morgonen är svår...

För mig känns det som att jag testat det mesta. Det läkarna föreslår nu är Lithium och det är verkligen inte något jag vill äta. Har nog aldrig hört någon säga något bra om det. Mest att folk blir som grönsaker och blir feta. Gick upp jätte mycket i vikt när jag åt antidepp som aldrig gav någon effekt... Så jag vet inte vad jag ska hitta på. Känns som man bara vill punda ner sig eller något...
Citera
2013-05-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slowmedown
För mig känns det som att jag testat det mesta. Det läkarna föreslår nu är Lithium och det är verkligen inte något jag vill äta. Har nog aldrig hört någon säga något bra om det. Mest att folk blir som grönsaker och blir feta. Gick upp jätte mycket i vikt när jag åt antidepp som aldrig gav någon effekt... Så jag vet inte vad jag ska hitta på. Känns som man bara vill punda ner sig eller något...

Om jag blev fri från min yrsel någotsånär (behöver inte bli 100% men så den mildare iaf) skulle jag meditera som en jävla galning. kanske värt att prova? Hört mycket gott om det och haft positiva effekter själv de perioder jag faktiskt "stuck by it".

Grejen är ju också att jag ofta tänkt att jag "vill" dö när jag varit deprimerad eller haft rejäl ångest. Men egentligen ville jag ju aldrig det, det var bara bullshit. Det fattar jag nu när jag verkligen inte vet om jag kommer kunna leva mer. Känns ofta helt outhärdligt att känna och tänka såhär.

Så hoppas du försöker med meditation och allt annat som eventuellt KAN hjälpa, för man får ju bara ett liv och jag mår skit över all tid jag spenderade på värdelösa saker och på att må dåligt. Det ger mycket ånger ^^
Citera
2013-05-12, 16:45
Medlem
slowmedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Om jag blev fri från min yrsel någotsånär (behöver inte bli 100% men så den mildare iaf) skulle jag meditera som en jävla galning. kanske värt att prova? Hört mycket gott om det och haft positiva effekter själv de perioder jag faktiskt "stuck by it".

Grejen är ju också att jag ofta tänkt att jag "vill" dö när jag varit deprimerad eller haft rejäl ångest. Men egentligen ville jag ju aldrig det, det var bara bullshit. Det fattar jag nu när jag verkligen inte vet om jag kommer kunna leva mer. Känns ofta helt outhärdligt att känna och tänka såhär.

Så hoppas du försöker med meditation och allt annat som eventuellt KAN hjälpa, för man får ju bara ett liv och jag mår skit över all tid jag spenderade på värdelösa saker och på att må dåligt. Det ger mycket ånger ^^

Meditation och liknande funkar på ångest. Körde mycket på det när jag hade mina år med rejäl ångest/panikångest. Som tur är har jag inte dem problemen speciellt ofta nu längre. Kanske har varit lite mer det senaste men jag vet åtminstone hur jag ska handskas med det nuförtiden.

Det är mer känslan av att vara ledsen som är tyngst. Att livet inte har något roligt att erbjuda. Fast man gör det man tycker är roligt och man har det mesta man vill ha osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in