• 1
  • 2
2013-05-09, 15:10
Medlem
Jag lider av panikångest/hälsoångest och har tagigt sobril sedan maj 2010,jag tar 4st 10mg daglignen,då min läkare säger att jag ska äta dom.jag ska åka på en kryssing med min man 22maj,och dom bjuder på champanj och annat att dricka då vi firar bröllopsdag.jag vill inte blanda sobril och alkohol. men om jag tar sista medicinen kl Ca19:00 dagen innan alls 21maj och den struntar i och tar sobrilen den dagen jag ska åka,jag vill ha kul på båten då det är första gången jag och min man gör nått tillsammans. jag har läst om man blandar sobril och alkohol kan man få andningsdepression,jag vill inte riskera detta. men om jag då är utan sobrilen i ca15timmar,då borde det vel inte vara någon fara?jag har kunnat tagit ett glas vin eller en öl,men det har stannat där. men nu vill jag njuta av att vara barn ledig och att vi antligen gör nått tillsammans.jag har vartigt utan sobrilen för att testa hur jag mår,visst det går bra men det är jobbigt men abstinensen. men riskerar jag att får andningsdepression,allså dö.om jag tar sista sobrilen Ca19:00 dagen innan,å sen skiter i å tar den när vi ska iväg,jag vill ju inte dö.men jag har letet på Fass å där står det inget om andningsdepression,men jag har hört att man kan få detta om man blandar,å jag vill inte blanda,genom att ta mina sobril som vanligt å sen dricka alkohol.hur ska jag göra,vill inte får andningsdepression.och dö. men jag vill ha kul på båten då det är första gången jag å min man gör nått tillsammas på 14år.jag fick denna medicin då jag gick in i väggen,och min läkare tycker jag ska fortsätta med dom,då jag mår bra av dom.Fy nu får jag ännu mera ångest av att tänka på att jag kan dö om jag dricker,jag vill INTE blanda medicinen men alkohol.men jag vill ha kul.Å ta mig några öl och drinkar,men jag vill inte riskera att dö.men hur länge sitter denna medicin i kroppen,om jag tar den ca19:00 dagen innan,då har det ju gått många många timmar,kan jag då dricka alkohol å inte oroa mig?
Citera
2013-05-09, 15:20
Medlem
Många som läser men inget svar
Citera
2013-05-09, 15:23
Bannlyst
Du ska inte blanda det med alkohol men ett litet glas är ingen fara!

ingen kollar heller om du dricker upp skumpan så skåla du, ta några klunkar å mingla istället

mvh
Citera
2013-05-09, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carro80se
Många som läser men inget svar

Det är inte farligt att blanda lite sobril och alkohol.
Jag har själv stoppat i mig betydligt högre doser sobril och samtidigt druckit alkohol, och jag lever än.
Sobril har en halveringstid på ca 10h, och då du äter sobril dagligen kommer du ha sobril kvar i kroppen i flera dagar efter sista dos, även om det är ganska låga doser.
Du kan lugnt dricka lite skumpa om du skippar att ta sobril den dagen.
Du kan även lugnt dricka lite skumpa och ta dina sobril som vanligt, det enda som händer är att du blir lite lättare full, så ta det lugnt med spriten bara så du inte somnar
Citera
2013-05-09, 15:25
Medlem
localeyes avatar
Om du tar det lugnt med alkoholen och inte supar skallen av dig tror jag inte det är någon fara för dig, men tänk på att berusninget kan bli kraftigare och komma fotare än om man drikkar utan medicin kroppen. Om du normalt blivar lite full vid 5 drinkar så kanske det räckar med 3 nu. Så ta det försiktigt då går det nog bra.
Halveringstiden för sobril är 4-15 timmer ( Halveringstid: den tid det tar för koncentrationen i blodet att gå tillbaka till halva dess maxkoncentration efter en dos. Halveringstiden för den aktiva substans som medlemet omvandlas till. Denna tid kan variera betydligt mellan individer. )
Citera
2013-05-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Du ska inte blanda det med alkohol men ett litet glas är ingen fara!

ingen kollar heller om du dricker upp skumpan så skåla du, ta några klunkar å mingla istället

mvh

Tack, men om jag inte tar sobrilen på hela den dagen jag ska åka,utan hoppar den, i ca 15-20 timmar då är det vel ingen fara att drick? då måste vel sobrilen gått ur kroppen. jag vill ju ha kul ju
Citera
2013-05-09, 15:27
Bannlyst
Citat:
Tack, men om jag inte tar sobrilen på hela den dagen jag ska åka,utan hoppar den, i ca 15-20 timmar då är det vel ingen fara att drick? då måste vel sobrilen gått ur kroppen. jag vill ju ha kul ju

Det tar ett par dygn för sobrilen att gå ur kroppen, men det är inte farligt att blanda sobril och alkohol.
Det enda som händer är att du blir mer lättpåverkad.
Citera
Medlem
Men kan kan inte sluta andas va??? ÅÅÅÅÅÅ Blir galen på detta snart, vill ju ha kul ju
Citera
Bannlyst
Citat:
Men kan kan inte sluta andas va??? ÅÅÅÅÅÅ Blir galen på detta snart, vill ju ha kul ju

Nej du kan inte sluta andas av sobril och alkohol.
Citera
2013-05-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Nej du kan inte sluta andas av sobril och alkohol.

låva du??? åå får bara ångest av att tänka tanken på detta ju
Citera
2013-05-09, 15:31
Bannlyst
Citat:
låva du??? åå får bara ångest av att tänka tanken på detta ju

Ja jag lovar.
Har själv tryckt i mig sobril på fyllan för att dämpa den kommande baksmällan, och jag lever än
Det som är farligt är att blanda opiater och benzo.
Så ta inget heroin eller liknande så kommer det gå bra!
Citera
2013-05-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Ja jag lovar.
Har själv tryckt i mig sobril på fyllan för att dämpa den kommande baksmällan, och jag lever än
Det som är farligt är att blanda opiater och benzo.
Så ta inget heroin eller liknande så kommer det gå bra!

Nej fy fan för heroin å sånt, jag har någ med att bli av med sobrilen .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in