2013-05-09, 15:10
Jag lider av panikångest/hälsoångest och har tagigt sobril sedan maj 2010,jag tar 4st 10mg daglignen,då min läkare säger att jag ska äta dom.jag ska åka på en kryssing med min man 22maj,och dom bjuder på champanj och annat att dricka då vi firar bröllopsdag.jag vill inte blanda sobril och alkohol. men om jag tar sista medicinen kl Ca19:00 dagen innan alls 21maj och den struntar i och tar sobrilen den dagen jag ska åka,jag vill ha kul på båten då det är första gången jag och min man gör nått tillsammans. jag har läst om man blandar sobril och alkohol kan man få andningsdepression,jag vill inte riskera detta. men om jag då är utan sobrilen i ca15timmar,då borde det vel inte vara någon fara?jag har kunnat tagit ett glas vin eller en öl,men det har stannat där. men nu vill jag njuta av att vara barn ledig och att vi antligen gör nått tillsammans.jag har vartigt utan sobrilen för att testa hur jag mår,visst det går bra men det är jobbigt men abstinensen. men riskerar jag att får andningsdepression,allså dö.om jag tar sista sobrilen Ca19:00 dagen innan,å sen skiter i å tar den när vi ska iväg,jag vill ju inte dö.men jag har letet på Fass å där står det inget om andningsdepression,men jag har hört att man kan få detta om man blandar,å jag vill inte blanda,genom att ta mina sobril som vanligt å sen dricka alkohol.hur ska jag göra,vill inte får andningsdepression.och dö. men jag vill ha kul på båten då det är första gången jag å min man gör nått tillsammas på 14år.jag fick denna medicin då jag gick in i väggen,och min läkare tycker jag ska fortsätta med dom,då jag mår bra av dom.Fy nu får jag ännu mera ångest av att tänka på att jag kan dö om jag dricker,jag vill INTE blanda medicinen men alkohol.men jag vill ha kul.Å ta mig några öl och drinkar,men jag vill inte riskera att dö.men hur länge sitter denna medicin i kroppen,om jag tar den ca19:00 dagen innan,då har det ju gått många många timmar,kan jag då dricka alkohol å inte oroa mig?
Många som läser men inget svar
.