Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-06, 04:56
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grafo
Ja, finns massvis att göra ju! Att umgås tjackad tråkar mest ut mig - tänker bara på hur mycket vettigt jag hade kunna gjort istället...
Detta är typ definitionen av mig med stimulerande droger...

Nu tar jag ju inte amfetamin (men andra uppåtdroger ibland) men vad jag gjorde när jag tog amfetamin var mest att lägga mig och lyssna på musik och låta tankarna flöda under kicken/början av ruset, för att sedan börja göra något mera vettigt när toppen/kicken lagt sig (oftast något som jag råkat komma och tänka på just för att tankarna har fått flöda fritt)...
Citera
2017-07-06, 17:39
  #62
Medlem
Denoms avatar
Jag tycker det är jättekul att bara sitta och pillra ihop nästa dos men att göra det under en timme så den blir så bra som möjligt sen fortsätta med nästa efter jag fyllt på.
Citera
2017-07-06, 23:49
  #63
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag tycker det är jättekul att bara sitta och pillra ihop nästa dos men att göra det under en timme så den blir så bra som möjligt sen fortsätta med nästa efter jag fyllt på.
Haha, känner igen det där från tiden jag bara snortade och strecken skulle vara perfekta. Är rätt perfektionistisk i vanliga fall, men jag blir autistisk när det kommer till att organisera saker och knark på amfetamin.
Citera
2017-07-07, 12:09
  #64
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buprenorfin
Haha, känner igen det där från tiden jag bara snortade och strecken skulle vara perfekta. Är rätt perfektionistisk i vanliga fall, men jag blir autistisk när det kommer till att organisera saker och knark på amfetamin.
Ja det känns som att tiden lätt flyger förbi när man blir för insnöad på något sånt. Man funderar på vad det var man skulle göra härnäst och vips så har en timme flugit förbi.
Citera
2017-07-08, 06:53
  #65
Medlem
Grievouss avatar
Många schyssta tips här! Jag tycker faktiskt att det för det mesta är riktigt soft att köra helt solo. Ibland saknar jag dock en tjackpolare, det optimala vore nog en tjej. Inte just för att få ligga, men mest för att det blir en roligare dynamik på något sätt =)
Citera
2017-07-09, 02:19
  #66
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Varför ska man göra en massa saker när man tar någon drog? För mig är det samma vilken substans jag tar så brukar jag läsa runt lite på flashback och lyssna musik. Visserligen om jag har intagit något centralstimulerande så brukar ju kvällen oftast avslutas med ett rejält runkmaraton.
Citera
2017-07-09, 04:17
  #67
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Varför ska man göra en massa saker när man tar någon drog? För mig är det samma vilken substans jag tar så brukar jag läsa runt lite på flashback och lyssna musik.

Det måste man förstås inte göra, precis som de flesta som sitter och dricker istället nog verkligen inte "gör någonting", med vissa undantag.

Dock är det väl som BFC sa i en annan tråd att just amfetamin (om det har bra kvalitet utan stiss etc) gärna inbjuder till actions så som för egen del kan bli att måla, skriva något (som brukar kunna bli långt och får kortas ner senare ifall det ska användas), börja läsa om något på nätet som man uppslukas av och letar fler och fler artiklar om.

Jag börjar inte ringa folk som somliga andra, däremot kanske jag skriver något sms eller på Facebook men det brukar inte uppta jättemycket av min tid. Håller inte på med att avslöja hemligheter heller som några visst har tendenser till, stimulanter höjer väl impulskontrollen vad jag har förstått och märkt. Skulle snarare hända på fyllan för mig isåfall när man inte är så kontrollerad. Kan också fastna i något typ hjärngymnastiksapp eller hemsida, ungefär som att absorberas av ett spel med andra ord.

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Visserligen om jag har intagit något centralstimulerande så brukar ju kvällen oftast avslutas med ett rejält runkmaraton. Och alltid så letar jag efter det perfekta runkobjektet och till slut glömmer bort att runka.

Hehe, kunde inte låta bli att "LOL" lite åt det här. Just perfektionism tycks slå till hos en hel del. T ex de som sitter och gör upp nästa perfekta lina så att de kanske nästan glömmer bort att ta den . På samma sätt som att du (mfl) söker efter det perfekta klippet till den milda grad att ni glömmer bort att ni skulle r*nka... Eller den som sminkade upp sig för den perfekta selfien i timmar.

Perfektionism och insnöning verkar ha viss koppling, även om jag inte drabbas av den förstnämnda själv, skönt nog. Då ska det nog ha gått bra långt, för långt, för mig. Perfektionism hämmar kreativitet och jag hade ju, ifall jag hade varit på det sättet, kunnat fastna med någon detalj i måleriet i evigheter som kanske inte skulle ha givit så mycket i slutändan. Försöker istället släppa den biten helt och välkomna det imperfekta istället eftersom avvikelser ofta gör saker intressantare.

Så nej, inga städ- eller sorteringsmanier (även om det kan kännas mindre motståndskraftigt att torka av ovanpå bokhyllan under påverkan, något som man typ aldrig skulle få för sig att göra annars), linmakerier eller selfieplåtningar för mig i någon större omfattning.
__________________
Senast redigerad av esant 2017-07-09 kl. 04:19.
Citera
2017-07-09, 05:55
  #68
Medlem
roppermans avatar
Jag har de senaste gångerna innan jag tar mitt amf först gjort en lista över vad som behöver göras hemma under dagen ex städa, rensa rabaten, plugga, laga middag o s v

Där skriver jag eventuella tänkbara tidsintervall när det skall vara klart så att jag inte snöar in mig för mycket på någonting.
Drar jag en runk så sätter jag en tidsgräns på 1.5-2h. Annas blir det 8h och en mer ångefestfylld AT.
Citera
2017-07-19, 21:14
  #69
Medlem
Jag brukar bygga det "perfekta" setet lite då och då.. kan stå i timmar och välja plattor ur skivsamlingen. Sen har jag ett anteckningsblock där jag skriver ner skivan o spåret och när jag ska börja mixa in/ut det (samt ett egenhändigt "notes to self"-fält där jag plitar ner något om vaxets volym/ljudkvalitet/yadayada). Ofta kommer jag på att "den här låten hade vart bättre i början" o redigerar anteckningarna - ibland med följden att jag bygger om hela mixen.. Att jag aldrig har blivit klar med det perfekta setet än mindre spelat det ute eller på kalas avskräcker mig aldrig! Sista två timmarna brukar gå åt till att sätta tbx vinylskivor i deras fodral och sedan sortera dem enligt nån komplex algoritm i skallen. Kvalitativ "me-time"!

Andra gånger författar jag svinskärpta debattinlägg där jag faktacheckar varenda nanometer.. ofta mynnar detta göra ut i att jag sitter och läser obskyra rapporter som inte har något att göra med ursprungsämnet.

Allt detta sker samtidigt som man manglar lakan i tvättstugan, stryker skjortor, möblerar om samt planterar blommor på balkongen!
Citera
2017-07-24, 01:19
  #70
Medlem
robertlus avatar
HAHA! tänkte just nämna det. Men det kommer och går sånt där. Speciellt nu när jag "självmedicinerar" mig i väntan på att en riktig utredning på ADD=inte så sugen på runk.

Men tror folk skäms lite också. Var det inte en snubbe som berätta sin historia om när han tagit typ 30 benz, en rejäl fylla och massa tjack. vaknar upp dagen efter, helt förstörd då han trashat halva lgh med diverse flytande saker, oljor, jordnötssmör och hade minnen av att han försökt köra upp en halv pizza i röven för han var så kåt. Det är nåt man gör ensam iaf.

Sen till er alla "nya" som sitter och drar ensam hemma. Det är första steget in i den vardagliga missbrukar världen. Lätt att ta en på morgon också och dra till jobbet och sen nästa o nästa o nästa. Det kan (som för mig) sluta i kaos och jävligt otrevliga upplevelser.

Citat:
Ursprungligen postat av FlensFitta
Skevt att ingen har nämnt onani än? Kan ju vara bland det skönaste om man är ensam.
Citera
2017-07-24, 17:52
  #71
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Sen till er alla "nya" som sitter och drar ensam hemma. Det är första steget in i den vardagliga missbrukar världen. Lätt att ta en på morgon också och dra till jobbet och sen nästa o nästa o nästa. Det kan (som för mig) sluta i kaos och jävligt otrevliga upplevelser.
Håller med. Man får försöka hålla det till specifika tillfällen, på helgen, fester etc. Inte i vardagen. Svårt att vänja sig av med.

När jag är ensam gör jag allt det som jag sagt att jag "borde göra", när jag är nykter. Typ tråkiga inköp, städa, måla någonting nice, etc.
Citera
2017-07-31, 00:33
  #72
Medlem
(Det här är anledningen till att jag själv började så ta det med en nypa salt)

Jag jobbar/lär mig. Har ett yrke som kan utföras och kan vidareutvecklas framför datorn, så jag använder fokuset till att förbättra mitt liv.

Blir som en maskin på bra grejjer, ofta finner jag mig i slutändan med en lång lista på saker jag lärt mig/ska använda, eller ska göra senare, samt en hel del uträttat av det mitt yrke innebär. Fantastiskt!

Vardagssysslorna gör jag snarare "nykter", då det känns som monotona sysslor som är mer avkopplande. (Gå runt och städa/dutta, vika tvätt, laga storkok, etc). Ser man dem som avkoppling som kan göras utan mental ansträngning eller stress (eftersom det övriga man vill/ska göra har blivit uträttat) är det faktiskt ganska härligt att ordna upp runt omkring sig lite. Det blir som ett straff/belöning för sitt bruk. Och håller en sysselsatt. (Det där fungerar omvänt också iof.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback