Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-09, 01:58
  #1
Medlem
Plusbladets avatar
Hej fick ett erbjudande/reklam på posten från ett företag som skulle skulle göra 12 månaders löpande redovisning, skattedeklarationer, bokslut/årsredovisning för bara 4000kr inga andra kostnader!

Kollade upp bolaget och de verkar seriösa och har komptents inom området, men tycker ni att det är bra deal eller dyrt kan man få billigare eller är jag ute och cyklar? Tacksam för seriöst svar!

Ps: Det skulle gälla bara i ett år/ efter blir det 500kr timmen!
Citera
2013-05-09, 02:13
  #2
Medlem
wincom76s avatar
Kör på för fan, jag betalar 1000 kr i timmen för löpande redovisning och 12000 för bokslut.
Jag tror att det här är erbjudande för få nya kunder, men 500kr i timmen är också bra!!
Citera
2013-05-09, 08:11
  #3
Medlem
3-4000 kr/mån ex moms. AB med 2 anställda, 30-40 ver en vanlig månad. De fixar även löner och kvartalsrapportering för EU-kunder.

Det finns billigare men min byrå är SRF-medlemmar och kan erbjuda alla tjänster, och den kompetensen tar de antagligen extra pröjs för. Men jag är nöjd.
Citera
2013-05-09, 10:31
  #4
Medlem
RVRSs avatar
Jag betalar för närvarande 525 kr/h + moms för bokföringshjälp från auktoriserad revisor.
Är det för dyrt anser ni?
Citera
2013-05-09, 10:42
  #5
Medlem
Jag betalar 500 kr i månad då sköter han allt..men om han ska göra nåt utöver det vanliga då vill han ha typ 300-500 kr beroende på vad det är
Citera
2013-05-09, 10:52
  #6
Avstängd
anonymkristenidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurda
Jag betalar 500 kr i månad då sköter han allt..men om han ska göra nåt utöver det vanliga då vill han ha typ 300-500 kr beroende på vad det är
500 kr/månad och kanske 2-500kr extra är det svartjobb på glassbilen eller
Citera
2013-05-09, 10:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plusbladet
Hej fick ett erbjudande/reklam på posten från ett företag som skulle skulle göra 12 månaders löpande redovisning, skattedeklarationer, bokslut/årsredovisning för bara 4000kr inga andra kostnader!

Kollade upp bolaget och de verkar seriösa och har komptents inom området, men tycker ni att det är bra deal eller dyrt kan man få billigare eller är jag ute och cyklar? Tacksam för seriöst svar!

Ps: Det skulle gälla bara i ett år/ efter blir det 500kr timmen!

Det är billigt om de gör det bra (kan bli dyrt annars). Det beror i och för sig på hur omfattande din verksamhet är. Jag har sett redovisningskonsulter som tar allt från 350-700kr/h så för att bestämma om det är billigt krävs att du talar om hur omfattande din verksamhet är.

(Det står säkert något finstilt om att det fasta priset gäller bara upp till en viss nivå sen blir det löpande kostnader)
Citera
2013-05-09, 11:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Jag betalar för närvarande 525 kr/h + moms för bokföringshjälp från auktoriserad revisor.
Är det för dyrt anser ni?

Jag tror att det är en redovisningskonsult som ger dig bokföringshjälp men det är på ett ungefär ett genomsnittligt pris. Är du nöjd + att de gör ett bra jobb så är det ett bra pris. Har stött på redovisningskonsulter som gör ett värdelöst jobb och tar mer. Förstår inte att vissa av dem kan ha kunder över huvud taget.
Citera
2013-05-10, 01:31
  #9
Medlem
Plusbladets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Det är billigt om de gör det bra (kan bli dyrt annars). Det beror i och för sig på hur omfattande din verksamhet är. Jag har sett redovisningskonsulter som tar allt från 350-700kr/h så för att bestämma om det är billigt krävs att du talar om hur omfattande din verksamhet är.

(Det står säkert något finstilt om att det fasta priset gäller bara upp till en viss nivå sen blir det löpande kostnader)


Är ganska noga med säljare och liknade erbjudande, kollade upp företaget 2 gånger innan jag kontakta de och det verkar seriösa och är auktoriserade. Det är även skrivet det tillkommer inga andra kostnader och att jag inte behöver koma ihåg säga upp något avtal efter 12 månader! Är jag nöjd och vill fortsätta efter 12 månader så kostar det 500kr/h.

Jag är inne på samma bana som wincom76, det är ett erbjudande för få nya kunder. Men är 500kr/h bra för ett aktiebolag med 7 anställda?
Citera
2013-05-12, 21:51
  #10
Medlem
Rickenbacker69s avatar
500 kr/h låter väldigt rimligt, jag betalar något liknande. Plus 1500 spänn för bokslutet. Det är för en enskild firma, förstås, företag som kräver auktoriserad revisor får betala betydligt mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback