Citat:
Ursprungligen postat av
ostkrok1
Vem misshandlade? Hjältar
Jag måste bara fråga....
Är det verkligen så här svårt att hålla två saker i huvudet samtidigt?
Jag menar, ingen i denna tråden tycker att det är bra eller rätt att döda och stycka någon annan.
Jag tror också att alla i denna tråden anser att det hon gjort är fruktansvärt, sjukt, svinigt, fult, fegt osv.
Jag tror nog också att dom flesta i denna tråden anser att straffet var för kort.
Men oavsett vilket straff det blev, och oavsett om det skulle vara "för kort" enligt oss, så har hon ju di facto avtjänat sitt straff nu - Och det är ju inte det minsta rätt att misshandla henne?
Personerna du kallar för "hjältar" sitter just nu och suger in våra skattepengar för polisutredning, häktning, advokatkostnader, kostnader för kommande rättegångsprocess osv. Dom har i och med detta sett till att "boka in" Kim Marie på ett X antal sjukhusbesök framöver, vilket både kostar pengar och kanske tar upp plats för personer med covid-19. Kanske får också Kim Marie något slags personskydd som också kommer att kosta samhället pengar. Dom här "hjältarna" har troligen trissat upp otryggheten och rädslan i området där misshandeln skedde. Boende i dessa områden tänker att området kan vara farligt och otryggt. Folk som känner Kim Marie kanske är rädda att dom kommer att "straffas för sina sympatier" osv. Så min fråga är: Vadå hjältar!???