Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-30, 00:31
  #13
Medlem
Estranged62s avatar
Westvleteren 6◦ Ljus 5,8%
Westvleteren 8◦ Mörk 8 %
Westvleteren 12◦ Mörk 10,2 %

finns bla på Belgobaren Bryggargatan 12 sthlm

riktigt trevligt ställe =)
Citera
2016-06-25, 22:42
  #14
Medlem
Jag har druckit Westvleteren 12 två gånger, o 8 en gång. En vän som bjudit på det som förkrök. Nu är jag helt fast o köpte idag fyra flaskor, för 15 euro styck (bor i Amsterdam). Köpte även en låda med plats för 24 flaskor o tänker fylla upp den - blir en resa ner till klostret, där jag förstått att man får 24 flaskor för 30-40 euro.

Frågan jag har till er är - vad får ni ge för en flaska i Sverige, Danmark eller Norge? Går det ens att få tag på? Med reskostnader har jag importpris på 24 flaskor på ca 100 euro - finns här kanske pengar att tjäna genom att kräna vidare för säg 200 kronor flaskan?
Citera
2016-06-27, 16:37
  #15
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Jag har druckit Westvleteren 12 två gånger, o 8 en gång. En vän som bjudit på det som förkrök. Nu är jag helt fast o köpte idag fyra flaskor, för 15 euro styck (bor i Amsterdam). Köpte även en låda med plats för 24 flaskor o tänker fylla upp den - blir en resa ner till klostret, där jag förstått att man får 24 flaskor för 30-40 euro.

Frågan jag har till er är - vad får ni ge för en flaska i Sverige, Danmark eller Norge? Går det ens att få tag på? Med reskostnader har jag importpris på 24 flaskor på ca 100 euro - finns här kanske pengar att tjäna genom att kräna vidare för säg 200 kronor flaskan?
Visst kan du göra det. Själv skulle jag dock spara flaskorna och lagra dem
Citera
2017-09-15, 23:00
  #16
Medlem
flaess avatar
Hur ligger läget i nådens år 2017? Vilka pubar i Sverige saluför denna mytomspunna brygd?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback