Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-06-17, 23:09
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michea
Ah, det klassiska dilemmat för en debattör.

Har man ingen erfarenhet av en företeelse, så är man oinsatt och ska hålla truten... men berättar man om sina personliga upplevelser så är man icke trovärdig just för att man inte har en objektiv synvinkel. Berättar jag att jag har en psykisk störning så används det emot mig i ett annat sammanhang - som vi såg exempel på här.

Och är man till på köpet kvinna, så är man dessutom "känslig", "blödig" och en "lipsill".

Men jag är annars absolut för en mer personlig approach i olika diskussioner, för ökad förståelse.

Tror inte nån här på FB kommer att kalla dig blödig eller lipsill i första taget.

Är det inte dina "fördomar" som du använder dig av nu, en offerposition?
2005-06-17, 23:55
  #170
Medlem
Micheas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Tror inte nån här på FB kommer att kalla dig blödig eller lipsill i första taget.

Är det inte dina "fördomar" som du använder dig av nu, en offerposition?

Nej, om det vore så väl. Jag använder mig av mina erfarenheter, utan att på något sätt mena att jag är ett "offer". Det är ett konstaterande.
2005-06-18, 01:37
  #171
Avstängd
Pluxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michea
Nej, om det vore så väl. Jag använder mig av mina erfarenheter, utan att på något sätt mena att jag är ett "offer". Det är ett konstaterande.

Problemet i ditt fall är att du inte är objektiv och hellre skulle genomlida tortyr än att erkänna vissa självklara saker.
2005-06-18, 10:36
  #172
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluxor
Problemet i ditt fall är att du inte är objektiv och hellre skulle genomlida tortyr än att erkänna vissa självklara saker.
du har aldrig reflekterat att det ser ut så från vår sida med pluxor? att du är otroligt subjektiv och driven av något som aldrig skulle få dig att erkänna vissa självklara saker?
2005-06-18, 11:20
  #173
Banned
Hallonpluttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
du har aldrig reflekterat att det ser ut så från vår sida med pluxor? att du är otroligt subjektiv och driven av något som aldrig skulle få dig att erkänna vissa självklara saker?
Problemet i det hela är ju att han inte är frisk. Det finns inga friska pedofiler.

Om han hade varit frisk, så hade han insett att barn inte är sexuella individer.
Barn förstår inte vad sex handlar om. Det finns inget att diskutera härom. Detta är fakta. Barn söker vuxnas trygghet, inte vuxnas sex. Förväxla inte dessa två saker.

Problem uppstår alltid när man ska diskutera med människor som "tror".
Människor som vägrar att se verkligheten.

Talibanen som tror på "Allah"
Feministen som tror på "könsmaktsordningen"
Pedofilen som tror "att barn vill"
Nazisten tror på "den judiska konspirationen"

Så, ni lär få käbbla med Pluxor till tidens ände...

You can lead a Horse to water, but you can't make it drink.
2005-06-18, 11:47
  #174
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Okej, boys and girls... Enough is enough...

Eftersom trådskaparens inlägg och frågeställning är besvarad, och tråden efter det ständigt utmynnar i tramsande och sidospår, så låser jag den här tråden.

*tråd låst*

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback