Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-30, 23:09
  #1
Medlem
kindzadzas avatar
har gått och funderat på om jag verkligen ska chippa min ps2. saken är den att jag inte tror det kommer hålla. förstörs inte min playstation på något sätt ? slitage efter en lång tid kanske ? vad säger ni ?
Citera
2005-05-30, 23:28
  #2
Medlem
a4swes avatar
Det enda jag kan säga är oroa dig inte...
Om du låter proffs sköta det är risken att något händer minimal.
Citera
2005-06-01, 12:55
  #3
Medlem
jag och en kompis skulle chippa våra, mitt var helt nytt och hans var 1-2år gammalt..dom sa dock att hans borde inte chippas p.g.a att lasern Antagligen inte kommer och hålla sig länge till..

Detta var i sommras i en butik på hisingen som nu mera står konkat.
Citera
2005-06-01, 13:41
  #4
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooka
jag och en kompis skulle chippa våra, mitt var helt nytt och hans var 1-2år gammalt..dom sa dock att hans borde inte chippas p.g.a att lasern Antagligen inte kommer och hålla sig länge till..

Detta var i sommras i en butik på hisingen som nu mera står konkat.

Fast de menade nog att det inte var lönt att chippa en gammal konsol som ändå kommer att lämna in snart?

Det är väl knappast så att enheten slits mer för att man chippar den. Däremot är det vanligt att lasern behöver bytas när man spelat några år, men det har inte med chippningen att göra.
Citera
2005-06-08, 21:50
  #5
Avstängd
Zimmons avatar
jag chippade mitt i höstas, d e paj nu, vet inte expert-faktorn på snubben som gjorde det, han va rätt nördig iaf

Edit: Är det värt att byta laser, eller ska man vänta på ps3? Ingen aning om priser på något av dom, ett pm av nån som vet vore super
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback