Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2005-06-11, 17:27
  #25
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Un Perro, saker är inte automatiskt bra för att de är "biologi". Upplever du och Henkko faktiskt att en vilja att göra karriär är mer utpräglad hos män? Det gör inte jag.

Sa jag att de var automatiskt bra för att det var biologi?? Har jag ens antytt något sådant? En vilja att göra karriär har jag personligen upplevt som ungefär lika stark hos både män och kvinnor, vilket naturligtvis är bra. Däremot har jag noterat att mäns skäl till att göra karriär inte nödvändigtvis är de samma som hos kvinnor.

impieteer
Citat:
På vilket sätt skulle det se annorlunda ut? Vill du rätta verkligheten efter kartan, så varsågod, men jag tror inte så många är så sugna på det.

Anser du att biologiska aspekter ofta tas upp i feministdebatten?
Citera
2005-06-11, 17:31
  #26
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
impieteer
Anser du att biologiska aspekter ofta tas upp i feministdebatten?

Väldigt ofta. Hela tiden faktiskt, i feministdebatten på det här forumet tjatas det knappt om något annat.
Citera
2005-06-11, 18:50
  #27
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Väldigt ofta. Hela tiden faktiskt, i feministdebatten på det här forumet tjatas det knappt om något annat.

Har inte läst alltför många trådar på FB om just feminism. Men i den offentliga debatten är det mer sällsynt, och om det tas upp blir den som gör det ofta påhoppad av allehanda löjliga motargument. Som en vän till mig sa: det är en avgrund mellan det humanistiska fakultetet och det biologiska. Med andra ord, förståelsen mellan dessa är inte speciellt stor, och det finns ett utbrett förakt för naturvetenskap.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback