Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-02-27, 20:33
  #25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sluga-Sluggern
Du har helt rätt Strix men jag kan bara tänka mig trycket som Sverige skulle stå under om man ville lämna unionen.

Ja, vi kan väl se hur det blir mot Storbritannien. Sverige, som är betydligt svagare, skulle så klart få emot sig en storm av sällan skådat slag. Men inget är här i världen gratis - allra minst friheten.
Citera
2016-03-07, 01:56
  #26
Medlem
Storbritanniens snack är bara skitsnack. De går aldrig ut om inte typ någon otänkbar koalition av SNP/UKIP/Sinn Fein tar över.


SÅ mycket pengar kommer att kastas in i en eventuellt kampanj om det blir ett referendum att sidan som står för utträde aldrig vinner.
Citera
2016-03-18, 21:22
  #27
Moderator
Strix m/94s avatar
EU:s ännu icke antagna lag, används redan av svensk polis för att hindra vapenlicens. Synnerligen anmärkningsvärt!
http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2...om-inte-finns/
Citera
2016-04-14, 00:32
  #28
Medlem
Så vad gör vi? Sitter still i båten, väntar på ny lagstiftning och lämnar in våra vapen? Eller civil olydnad = vapenbrott?
Citera
2016-04-17, 10:44
  #29
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklig-Betraktare
Så vad gör vi? Sitter still i båten, väntar på ny lagstiftning och lämnar in våra vapen? Eller civil olydnad = vapenbrott?
I praktiken finns tre alternativ, varav ett leder till fängelse och ett till närmast garanterad (beroende på hur omfattande den civila olydnaden visar sig vara) förtida död:

A) Våldsamt motstånd, dvs. ihjälskjutning av det numera auktoritära regimets lakejer. I min mening det moraliskt rätta sättet att handla om skiten råkar slår i släkten fläkten.

B) Organiserad "båtolycka" eller "stöld från olåst hem". Mer eller mindre lagenligt straff är garanterat, men beväpning för regnigare dagar säkerställs.

C) Laglydnad och efterföljande vapenlöshet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback