• 1
  • 2
2013-05-07, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Nu kom jag på hur jag skulle göra! Jag skulle använda en tvåkomponents lösning. Alltså ha två substanser som är relativt ofarliga var för sig men som när de blandas, vid kast mot något, blir explosivt. Bara att komma på någon lämplig blandning. Fosfor + kaliumklorat är en vinnare men fosfor kan vara lite svårt att få tag på...
Det där känner jag till allt för väl...

Blandade en massa röd fosfor med en massa avklippta tändstickshuvuden, skakade för att blanda... Först när jag fick mina fosfor-brännskador ompysslade kom jag på att det är röd fosfor i plånet på tändsticksaskar... O tändstickshuvuden består av kaliumklorat...
Citera
2013-05-07, 21:00
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det där känner jag till allt för väl...

Blandade en massa röd fosfor med en massa avklippta tändstickshuvuden, skakade för att blanda... Först när jag fick mina fosfor-brännskador ompysslade kom jag på att det är röd fosfor i plånet på tändsticksaskar... O tändstickshuvuden består av kaliumklorat...

"And never the two shall meet". Om maninte vill ha tändning. Ajaj. Det gör ont. Som att tända blp med tändsticka. Ett misstag man inte gör två gånger...

Jag brukade göra små handgranater av tändsticksaskar när jag var liten. Bara riva av lånet, lägga framför stickorna och tejpa runt. Kastade man asken i en vägg så den träffade rätt så small det ganska fint. Kanske är något TS kan laborera med.
Citera
2013-05-07, 21:12
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FESKE
Dina så kallade kollegor som förstört de mesta inom Sverige. Sen så skiter väl TS i om de är olagligt eller inte. Kör på!

Man kan hoppas att TS i alla fall bryr sig om sin egen hälsa då kvicksilverfulminat inte bara är farligt utan då kvicksilvret i sig självt och dess föreningar är väldigt giftiga. Väldigt onödigt att leka med så giftiga saker när enklare och mer harmlösa alternativ finns.
Citera
2013-05-07, 22:37
Medlem
Tackar för alla bra svar! Har som ni ser en del alternativ att se över olagligt som lagligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in