2013-05-03, 13:08
Medlem
_Soldier_s avatar
Fick idag papper från försäkringskassan, och vet inte exakt hur dom menar. Är student, har barn och har lämnat in alla inkomstuppgifter m,m. Här är beslutet:

Beslut:
Försäkringskassan har beslutat att inte betala ut preliminärt bostadsbidrag från och med mars 2013.

Försäkringskassans motivering:
Detta beslut ersätter det intermistiska beslut som Försäkringskassan fattade den 15 februari 2013.

Bestämmelser som beslutet grundar sig på:
Det här beslutet grundar sig på 95 kap. 5 §, 96 kap. 2 § och 112 kap. 3 § socialförsäkringsbalken

Bidrag lämnas till och med den månad då rätten till bidraget har ändrats eller upphört. Om rätten till bidraget upphör den första i en månad ska bidraget upphöra från och med den månaden.

Detta anges i 96 kap. 12 § socialförsäkringsbalken.

Förstår inte vad dom menar exakt. Blir jag nekad bostadsbidrag, när jag har rätt till det? Den enda inkomst jag har är 80% av bidragsdelen från csn. Tack för svar.
Citera
2013-05-03, 13:11
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Förstår inte vad dom menar exakt. Blir jag nekad bostadsbidrag, när jag har rätt till det? Den enda inkomst jag har är 80% av bidragsdelen från csn. Tack för svar.

Korrekt. Du kommer enligt beslutet inte att få bostadsbidrag.
Citera
2013-05-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_

läs igenom kraven för att få bostadsbidrag och om du fortfarande anser att du borde få bostadsbidrag så kan du ju överklaga beslutet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in