Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-07-13, 22:56
  #25
Avstängd
clappens avatar
Klart man kan lägga KK. Orsaken till att allt blir så jobbigt nu är att du begår det största misstaget genom att inte 4betta pre. Då hade handen varit otroligt mycket enklare att spela.
Citera
2014-07-17, 12:31
  #26
Avstängd
Burross avatar
Givet lägg om du tycker dig ha stor edge på bordet men det gäller turrar, vika KK i cg finns ju inte.
Citera
2014-07-28, 02:47
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Givet lägg om du tycker dig ha stor edge på bordet men det gäller turrar, vika KK i cg finns ju inte.
Citera
2014-08-09, 14:58
  #28
Avstängd
boontings avatar
Spelar 6-max och om UTG höjer och jag hittar KK i small blind blir det en syn endast, sen kan man plocka på sig degen på flopp, turn och river. höjer jag från small blind så lägger sig villain oftast TT, JJ samt AK, AQ och man tjänar typ 3 dollar på det. Höjer nog troligtvis om det är en tomte som höjer UTG.
Citera
2015-07-18, 11:47
  #29
Avstängd
I CG hade jag personligen stoppat in och hoppats på att han har samma skit, eventuellt damer eller tillochmed AKs.

Jag har vikt AA pre i en turnering då jag kvalat in i Sunday Millions 10 års jubileums (eller om det var stars 10års kalas), detta pga att vi spelade bubblan och personen vid bordet som täckte mig ställde.
Jag var vid tillfället helt gul och tyckte att de dryga 5k SEK som garanterades av att folda var anledning nog för mig.
Citera
2015-07-30, 15:55
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerindor
I CG hade jag personligen stoppat in och hoppats på att han har samma skit, eventuellt damer eller tillochmed AKs.

Jag har vikt AA pre i en turnering då jag kvalat in i Sunday Millions 10 års jubileums (eller om det var stars 10års kalas), detta pga att vi spelade bubblan och personen vid bordet som täckte mig ställde.
Jag var vid tillfället helt gul och tyckte att de dryga 5k SEK som garanterades av att folda var anledning nog för mig.

I ett sånt läge har jag också foldat, men jag foldade KK. Nu var det några år sen, men minns att det var i en stor turnering som gick på Unibet.

Så för att svara på frågan, Ja man kan folda KK pre i sådana lägen tycker jag
Citera
2016-04-21, 23:13
  #31
Medlem
Det är lite som att fråga hur långt ett snöre är, Stacksize, image, motståndare osv, allt spelar in.

Sitter jag 700bbs deep i ett cg och en supertight spelare öppnar utg med att trycka in 400bbs så foldar jag 95% av gångerna, om däremot en slasktomte trycker in sitt 6e inköp för kvällen så synar jag på 1 sekund, Allt är relativt.

Som svar på din fråga, Ja man kan folda KK preflop.
Citera
2016-07-12, 15:53
  #32
Avstängd
DougLees avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ZgjGD4xJeIU
Citera
2016-09-26, 00:21
  #33
Medlem
Såg faktiskt på avsnitt 2 eller 3 av main event på Youtube igår och då var det en som la KK pre-flop. Han var uppe mot AA så det var en helt korrekt fold. Han var ganska stolt över sitt beslut.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback