Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-02, 23:31
  #1
Medlem
D3ans avatar
Ok, har diskuterat denna handen pa ett annat pokerforum, men vill se vad FB har for asikter om hur handen spelades.

lirar 1/3$ Aria, Vegas.

V1 UTG medelalder kanns som en dalig spelare bettar 12.
V2 Cut off, varit pa bordet typ 30 min, runt 25, regular pa Aria bra TAG spelare nyligen forlorat sin stack och precis kopt in for 300$ raisar till 25.
Hero spelar TAG har 700$ kollar ner pa KK, ska reraisa men synar for att se action pa floppen.
V3 asian runt 25, regular 2/5 spelare TAG, riktigt bra kompetent spelare 4bet till 166, har typ 600.

V1 fold, V2 all in, pot 507.
Hero?

kanns som att V2/V3 maste ha AA de flesta ganger.

vad skulle ni gjort? V3 ar priced in oavsett sa mitt val ar att droppa KK och 25 i potten eller spela i princip min stack 600 (V3's stack)
Citera
2013-05-02, 23:33
  #2
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Är man så feg kommer man aldrig bli en bra pokerspelare. Sannolikheten att han har AA är väldigt liten jämfört med vad du själv har, att folda en sån hand är riktigt fegt, det tyder på brist på självförtroende och osäkerhet när det gäller ditt eget game. Finns inga säkra spel du måste våga chansa när oddsen är på din sida, säg såhär till dig själv "kan du slå denna handen så tar jag av hatten för dig".
Citera
2013-05-02, 23:43
  #3
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Är man så feg kommer man aldrig bli en bra pokerspelare. Sannolikheten att han har AA är väldigt liten jämfört med vad du själv har, att folda en sån hand är riktigt fegt, det tyder på brist på självförtroende och osäkerhet när det gäller ditt eget game. Finns inga säkra spel du måste våga chansa när oddsen är på din sida, säg såhär till dig själv "kan du slå denna handen så tar jag av hatten för dig".
Tar du preflop action in i beräkningen här? Vad sätter du villains på? Liten chans på AA med den action?

Kan du förklara hur du kommer fram till att oddsen är på min sida?
__________________
Senast redigerad av D3an 2013-05-02 kl. 23:46.
Citera
2013-05-02, 23:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Är man så feg kommer man aldrig bli en bra pokerspelare. Sannolikheten att han har AA är väldigt liten jämfört med vad du själv har, att folda en sån hand är riktigt fegt, det tyder på brist på självförtroende och osäkerhet när det gäller ditt eget game. Finns inga säkra spel du måste våga chansa när oddsen är på din sida, säg såhär till dig själv "kan du slå denna handen så tar jag av hatten för dig".
Dummaste jag hört. Det finns inte många händer här och oddsen är knappast på Hero's sida. Med så pass djupa stackar så kan jag tänka mig att lägga KK. Berätta gärna hur handen slutade.
Citera
2013-05-02, 23:56
  #5
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobNobs
Dummaste jag hört. Det finns inte många händer här och oddsen är knappast på Hero's sida. Med så pass djupa stackar så kan jag tänka mig att lägga KK. Berätta gärna hur handen slutade.
Precis, AA är väldigt troligt här, kommer säga hur de blev efter ett par fler svar.
Citera
2013-05-03, 09:03
  #6
Medlem
boonies avatar
QQ vs AK du hade vunnit
Citera
2013-05-03, 09:53
  #7
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
QQ vs AK du hade vunnit
?
Citera
2013-05-03, 12:16
  #8
Moderator
easy_dans avatar
Frågan är ju rätt mycket vad V3 sysslar med i handen, är det standard att han gör absurda 4-bett pre eller är det ovanligt? Är han en av killarna som verkligen inte vill spela AA och överbettar?

Kan man utesluta AA ur hans hand så bör man ju ta linjen syn och försöka få värde på sidopott
Citera
2013-05-03, 18:43
  #9
Medlem
livemannens avatar
Hmm svårt med att V2 nyss förlorat hela sin stack och kan helt enkelt bara vara på tilt och hålla en random hand som A,10 om han är på tilt eller nått halv högt par 99,10,JJ. Eller nått annat halvbra i denna situationen.
Samtidigt känns det som att V3 kommer aldrig lägga sig i detta läget.
Att du bara lagt in 25 $ av 600 är också nått att tar hänsyn till. Men jag skulle nog ta mig fan gått all in i detta läget, särskilt i stridens hetta skulle jag nog inte tvekat en sekund på att går all in och sen skylla på riggen när dom visar AA.
Citera
2013-05-03, 20:58
  #10
Medlem
BarbecueBobs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=l2oLcdHzFm8
Citera
2013-05-04, 00:04
  #11
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Frågan är ju rätt mycket vad V3 sysslar med i handen, är det standard att han gör absurda 4-bett pre eller är det ovanligt? Är han en av killarna som verkligen inte vill spela AA och överbettar?

Kan man utesluta AA ur hans hand så bör man ju ta linjen syn och försöka få värde på sidopott
V3 har spelat bra och är reg på 2/5 har inte visat några konstiga linjer, enda problemet är att jag är sinnes under reppad för att ja inte 4 bettade i första läget.

Citat:
Ursprungligen postat av livemannen
Hmm svårt med att V2 nyss förlorat hela sin stack och kan helt enkelt bara vara på tilt och hålla en random hand som A,10 om han är på tilt eller nått halv högt par 99,10,JJ. Eller nått annat halvbra i denna situationen.
Samtidigt känns det som att V3 kommer aldrig lägga sig i detta läget.
Att du bara lagt in 25 $ av 600 är också nått att tar hänsyn till. Men jag skulle nog ta mig fan gått all in i detta läget, särskilt i stridens hetta skulle jag nog inte tvekat en sekund på att går all in och sen skylla på riggen när dom visar AA.
De väl de jag mest tänkte på att V2 kan vara på tilt och bara trycka, men sen har jag V3 efter mig som ar visat att han inte lägger sig.
Citera
2013-05-06, 23:53
  #12
Avstängd
MrMadoffs avatar
Foldar du den är du värdelös!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback