Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-02, 12:46
  #1
Medlem
Någon som sitter och lirar det här underbara spelet? Kostar runt 70 kr från deras hemsida (länk nedanför).

Spelet går ut på att göra spel helt enkelt, vet inte hur jag ska förklara spelet riktigt.

Här är en recension.
http://www.examiner.com/review/game-...ew-for-windows

Hemsida:
http://www.greenheartgames.com/






Rolig artikel angående spelet dessutom.
http://www.eurogamer.se/articles/201...piratkopiering





Har väldiga problem i "level 2", lyckas sälja spel så jag får ihop några miljoner sen går det åt helvete efter det. Även om jag skaffa 1-2 personer att hjälpa mig med spelen får jag bara in 100-200 tusen per spel, och det blir Game Over till slut
__________________
Senast redigerad av thooht 2013-05-02 kl. 12:49.
Citera
2013-05-02, 12:53
  #2
Medlem
Lägger till denna länken för tycker det är sjukt underhållande!

http://www.gamesindustry.biz/article...o-track-piracy

Annars ett roligt spel, spelet tipsar en att köra med publishers till du minst har 100k fans, efter det kan du sköta det mesta själv

Edit, såg att du redan lagt till en liknande artikel, mybad!
Citera
2013-05-02, 12:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Lägger till denna länken för tycker det är sjukt underhållande!

http://www.gamesindustry.biz/article...o-track-piracy

Annars ett roligt spel, spelet tipsar en att köra med publishers till du minst har 100k fans, efter det kan du sköta det mesta själv

Edit, såg att du redan lagt till en liknande artikel, mybad!

Försökte köra med publisher, men var tvungen att ha folk till det. Och failade totalt, spelet fick 2.7 i betyg...
Citera
2013-05-02, 12:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Försökte köra med publisher, men var tvungen att ha folk till det. Och failade totalt, spelet fick 2.7 i betyg...

Haha du får sluta göra så dåliga spel då Testa nya genrer osv!
Citera
2013-05-02, 12:58
  #5
Medlem
zaimans avatar
Verkar intressant, bumpar här!
Citera
2013-05-02, 13:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Verkar intressant, bumpar här!

Riktigt kul är det och verkligen värt pengarna. Spelat non-stop sedan jag köpte det för 2 dagar sedan.
Citera
2013-05-03, 13:57
  #7
Medlem
Iqaross avatar
Finns det nån logik bakom betygen man får eller är det flax som gäller?
Citera
2013-05-03, 14:06
  #8
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Lägger till denna länken för tycker det är sjukt underhållande!

http://www.gamesindustry.biz/article...o-track-piracy

"Another bemoaned how the pirates were ruining the player's company, calling it "not fair.""

Klockrent, misslyckade pirater.

Verkar vara ett underhållande spel och med tanke på den låga kostnaden lär man vara en lodis för att inte ha råd med detta.
Citera
2013-05-04, 10:05
  #9
Medlem
k1zleezs avatar
Jag älskade liknande spelet på mobilen Game dev story, och jag älskar verkligen detta spel, hoppas det kommer till steam också. 70:- för detta spel är helt klart värt det. Bara lite drygt att när jag kommer till det första stället där man kan hyra in folk så blir jag bankrutt direkt.. Jag skulle vilja att de lägger in mer information av vad olika saker gör t ex när man ska träna sina kodare, eller vad det gör för skillnad när man ökar gameplay osv. För lite information.
Citera
2013-05-04, 10:57
  #10
Medlem
searchfunctions avatar
Riktigt roligt men även lite frustrerande. Man lägger ner många människotimmar på ett spel och föreställer sig Duke Nukem i HD 3D på 90 talet och tror att det kommer bli en blockbuster men nej då får den 3or i betyg. Det känns så slumpmässigt.

Har det någon betydelse vem man sätter på exempelvis engine? Alltså, en med låg tech och hög design vs en med hög tech och låg design - blir enginen bättre med den ena eller den andra? Innan de fått några specialications såklart.

Något jag skulle vilja se är någon slags representation av hur spelet man gjort ser ut. Det är svårt att föreställa sig just hur B spelen ser ut när man gör det åt NES eller amiga. Någon simpel bild av hur spelet ser ut vore bra, men skulle såklart vara ett stort arbete för utvecklarna. Ändå något jag som kund vill se.

En annan sak jag skulle vilja se är olika stora titlar som blir släppta genom historien som antingen storförsäljare eller nyskapande exempelvis Doom, Dune osv.

Vore också trevligt att se personernas Tech/design i menyn när man skapar ett spel.
Citera
2013-05-08, 15:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iqaros
Finns det nån logik bakom betygen man får eller är det flax som gäller?

Klart det finns logik. Köpte spelet igår och det gick ganska skapligt andra gången. Första gången gick jag i konkurs. Andra gången gick det lite bättre, spelade 30 år och hann komma till den tredje lokalen eller vad man ska säga. Har ingen aning hur många det finns, men jag gick + på alla titlar i princip, bortsett ifrån några bisarra kombinationer som jag gjorde för skojs skull.

Kan slänga in lite tips då folk verkar ha problem:

* Anpassa ditt spel efter vad som är "inne". Står uppe till höger vad det är för trend om det är någon.
* Välj normala kombinationer, t.ex Military/Action och liknande.
* Försök släppa ditt spel runt 5:e månaden efter det är game convention. Du får sjukt mycket hype om du släpper spelet direkt efter.
* När du får första kontoret tyckte jag det fungerade bäst med att anställa två arbetare. En som fokuserar på att få hög design och en som får hög technology. Träna dem, "chefen" satte jag oftast på research och liknande saker. Man kan slänga in honom på saker som inte är viktiga när man tillverkar spel eller vad man ska säga, när de andra inte orkar med.
* Både jag och min polare som spelade spelet var ganska så överens om att det inte är någon idé att hålla på med någon publisher även om man inte har mycket fans. Första gången när jag gick i konkurs, gjorde jag bara sådana spel. Andra gången gjorde jag det inte en enda gång.
* Då vi vet hur historien utspelar sig, så behöver man ju inte precis köpa licenser till konsoler som t.ex dreamcast som dör ut direkt. Jag köpte bara licenser till pc, 8bitars, playstation, playstation 2, xbox 360 och den sista xboxen.
* Försök släppa nya kombinationer, inte göra samma sorts spel hela tiden. Var noga med att välj målgrupp också, det säger väl sig självt vilka spel man ska rikta till vilka målgrupper. Tänk på vilken konsol du släpper det till också.
* Gör uppföljare när du får möjligheten, tyckte det var rätt säkra pengar.
* När du gör en ny motor kan du ju kryssa bort t.ex gamla saker som du ändå inte kommer använda. Kan hjälpa dig att spara lite pengar.

Finns nog mer tips, men skrev bara några som kom upp i huvudet. Får väl också ursäkta, köpte ju spelet igår så har ingen aning om hur mycket av detta som är "rätt". Men det här var saker som jag tänkte på och jag slapp ju gå i konkurs eller få några problem iaf. Fick släppt ett par storsäljare också så, en del av tipsen kan säkert vara bra. Har inte läst något om spelet så har ingen aning vad som är meta/det bästa.

Allt som allt tycker jag det var ett roligt spel som var värt 70kr, har ni inte det så köp!
Citera
2013-08-26, 00:13
  #12
Medlem
Provade precis demot och köpte spelet direkt!, kul som fan ju

edit: får lite rockstar ate my hamster känslor av det, handlar inte om samma sak men samma humor tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback