Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-04, 03:38
  #13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Haha nej, var otydlig. Menade att om jag vore du, hade jag vänt om dygnet till det klassiska 22-06 redan nu då jag känner mig som piggast på morgonen när jag har den rytmen. Sover jag till kvällen, så blir jag trött mycket snabbare, och orkar knappt göra något efter 06-07. Beror säkert på att man sitter vid datorn hela natten efter att ha vaknat, men finns ju inte så mycket annat att göra.

Detta är bara jag som sagt, kör det som känns bäst! Men personligen så presterar jag bäst när jag går å lägger mig tidigt och går upp tidigt. Så inför viktiga prov ser jag alltid till att ha en normal rytm. Lycka till på tentan!

Okej. Jag testar att köra på mitt sätt den här tentan, känns det åt helvete får jag ändra taktisk till tentamen nästa termin.

Andra som medvetet vrider dygnet inför tentor får gärna fortsätta bidra i tråden.
Citera
2017-10-24, 06:01
  #14
Medlem
Spelar ingen roll vilket, har du förberett dig väl så kommer adrenalinkicken av att sättas på prov ta dig igenom. Men det kanske är olika beroende på person och ämne.

Gå på det vare sig du sovit 8 eller 0 timmar. Sömnlöshet är allvaligare över tid än vid en enskild tillfällen.

Tips för den sömnlöse är att vara försiktig med sömndöden som kan infalla strax före eller efter lunch. Undvik att äta mycket, ät bara så pass mycket att du blir av med hungerkänslan, inga skråvmål alltså. Tuggumi funkar för mig, du kanske har något som passar dig bättre.
__________________
Senast redigerad av har 2017-10-24 kl. 06:56.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback