Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-08-25, 13:22
  #25
Medlem
När amerikanska medier fortfarande tilläts skriva om UFO:n som om de vore ett faktum - d.v.s. under senare delen av 40-talet och början av 50-talet - så beskrevs de visserligen inte sällan som "saucers", men lika ofta kom uppgifter om att de såg ut som "andra köksredskap".

Men tefatsformen skulle kunna vara logisk i syften att utforska andra planeter. Den är aerodynamiskt vettig och 40- och 50-talets framsteg inom synkrotronstrålning och fiberoptik skulle kunna vara resultatet av ett eller flera upphittade rymdskepp; kanske använde de en partikelaccelerator i miniatyrstorlek för att få energi och hastighet, och fiberoptik för kontroll. Åtminstone det förstnämnda skulle - baserat på det vi hittills vet i partikel/synkrotronväg - kunna vara ett skäl till den runda formen.
Citera
2013-08-27, 16:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Men tefatsformen skulle kunna vara logisk i syften att utforska andra planeter.
Eller så var det helt enkelt att jordmänniskorna då hade upptäckt coanda-effekten och var ute och provflög:

http://www.youtube.com/watch?v=E4xhSMMjzdc
Citera
2013-08-27, 18:21
  #27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
När amerikanska medier fortfarande tilläts skriva om UFO:n som om de vore ett faktum - d.v.s. under senare delen av 40-talet och början av 50-talet ...
Vem förbjöd de amerikanska medierna att skriva om UFO:n (jag antar att du menar UFO:n i egenskap av utomjordiska farkoster)? Varför skriver massvis av medier ändå om detta och gör både tv och filmer? Vad får de för straff?
Citera
2013-08-28, 11:19
  #28
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vem förbjöd de amerikanska medierna att skriva om UFO:n (jag antar att du menar UFO:n i egenskap av utomjordiska farkoster)? Varför skriver massvis av medier ändå om detta och gör både tv och filmer? Vad får de för straff?

Det var det ingen som gjorde, medierna tröttnade när de insåg att det inte fanns något av substans att rapportera.

Sedan måste jag, även om jag inte är "UFO-troende" tyvärr rätta TS. Det går inte att bevisa att något inte finns, hur otroligt det än är att det gör det.
Citera
2018-04-06, 16:20
  #29
Medlem
Sen en annan gren



1. Hur sannolikt är det att rymdvarelse väljer att besöka den mörka sidan?

2. Rymdvarelser vill inte bekanta sig med oss och flyr.

3. Hur sannolikt är det alla rymdvarelse är så fega som måste flyga snabbt
så ingen kan ta en bra bild?

4. Hur trovärdigt är det att det bara finns rykten men inga dokumentära bevis?


Ja som sagt, vi har hört det förut. Hur ofta ska vi höra på folks historia och tro på det utan bevis, är vi fortfarande så lättlurade att bara gå på det. Har vi ingen förstånd överhuvudtaget, ska vi bara vara likgiltiga och tro på folks historia?

Är det inte dags att sätta ner foten och vrida åt, rykten ska granskas byråkratisk som inte ska sväljas så lätt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback