Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-01, 19:16
Medlem
Natten till onsdagen misstänks ett våldtäktsförsök ägt rum i det lilla samhället Hyllinge i Åstorps kommun.

Länk till artikel i HD http://hd.se/astorp/2013/05/01/misst...taktsforsok-i/

Jag sa till min sambo för ca: 3 månader sedan när vi passerade busshållsplatsen vid Hyllinges pizzeria . citat - "Jag vet att du inte håller med mig och att du tycker jag är fördomsfull, men med alla dessa utlänningar (varav några stod och väntade på bussen) kommer det inte dröja länge innan vi får vår första överfallsvåldtäkt i vår by".

Vem är det som utfört detta brott. Byn är liten med endast ca:2000 invånare.
Senast redigerad av labh 2013-05-01 kl. 19:18.
Citera
2013-05-01, 19:22
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat från artikeln:

Citat:
En kvinna ska ha varit på väg hem från några vänner vid 02.30-tiden när hon överfölls av en okänd man. Kvinnan befann sig vid ett grönområde vid Hyllinge skola när hon, enligt polisanmälan, blev nedslagen bakifrån.
Citera
2013-05-01, 19:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Artikeln osar "osammanhängande vittnesmål". Hon "ska ha varit på väg hem från vänner" 02:30 och blev nedslagen bakifrån samt släpad i marken. Därefter avvek GM. Så kan det vara, eller så var hon så dyngrak att hon inte kunde gå och föll...
Citera
2013-05-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Artikeln osar "osammanhängande vittnesmål". Hon "ska ha varit på väg hem från vänner" 02:30 och blev nedslagen bakifrån samt släpad i marken. Därefter avvek GM. Så kan det vara, eller så var hon så dyngrak att hon inte kunde gå och föll...

Kan hålla med om att vitttnemålet är osammanhängande. Det i kombination med "lugnet" som råder i byn kan tala för att det är "hittepå" för att slippa undan pinsamheten av att ha gått och ramlat.
Frågan är då om hon själv ringde polisen på plats eller om hon ringde när hon kom hem. Att gärningsmannen hastigt skulle avbryta är troligt då det är ett populärt område att rasta hudar på, och det mycket väl kan ha kommit någon under ett våldtäktsförsök.
Citera
2013-05-01, 19:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labh
Kan hålla med om att vitttnemålet är osammanhängande. Det i kombination med "lugnet" som råder i byn kan tala för att det är "hittepå" för att slippa undan pinsamheten av att ha gått och ramlat.
Frågan är då om hon själv ringde polisen på plats eller om hon ringde när hon kom hem. Att gärningsmannen hastigt skulle avbryta är troligt då det är ett populärt område att rasta hudar på, och det mycket väl kan ha kommit någon under ett våldtäktsförsök.
Men hur många i byn rastar sin hund klockan halv tre på natten? Visst, hon kan ha blivit attackerad men jag tror inte det. Vad talar för och vad talar emot?
Citera
2013-05-01, 20:26
Medlem
Med tanke på att det var valborg är det inte omöjligt att en del rastade hunden vid den tidpunkten. För talar väl att det förmodligen anmälts som ett våldtäktsförsök. Mot, svårt att säga med de knappa uppgifter som framkommit.

Klipper följande text från Facebook -

"En mycket nära vän till mig blev natten till idag utsatt för ett våldtäktsförsök. Runt 0230 vid stora kullen vid skolan. Detta fins att läsa om på hds hemsida. Vet någon någonting om detta eller sett någon i närheten vid denna tiden så hör gärna av er till mig. Hon är uppskrapad i ansiktet och har fått blivit sydd på grund av detta. Alla tipps är välkomna. Pm eller sms............"
Citera
2013-05-01, 21:16
Medlem
Lian.Vendls avatar
Mycket sannolikt "hittepå".
Citera
2013-05-04, 19:06
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Mycket sannolikt "hittepå".

Den kvinnan har inte varit så noga med sanningen innan.
Synd om det nu är sant, vad hon säger litar få på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in