Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-28, 20:33
  #13
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jahapp. Efter flera år "out of the game" är jag nu tillbaks till mitt day job.

All heder till fotografer som pallar, vilket skitjobb.
Berätta gärna mer om dina senaste år!
Citera
2016-11-28, 21:00
  #14
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Berätta gärna mer om dina senaste år!

I korthet: jobbade/var pappaledig utomlands i två och ett halvt år. Lite fotojournalist, bröllop, etc, mycket text. Pengarna tog slut, 40 års krisen också, insåg att jag var för bortskämd för att leva på det lilla jag kunde tjäna som fotograf, och började söka jobb i min gamla bransch. Den hade emellertid kraschat ordentligt, så det tog tid. Efter intervjuer med företag i Korea, Singapore, England, Tyskland, Danmark, USA och Chile fick jag av en slump tag i ett jobb hemma i Svedala. Så nu är jag tillbaks i Sverige sedan ett år, Efter 15 år utomlands.

Så det kan bli.
Citera
2016-11-28, 21:14
  #15
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
I korthet: jobbade/var pappaledig utomlands i två och ett halvt år. Lite fotojournalist, bröllop, etc, mycket text. Pengarna tog slut, 40 års krisen också, insåg att jag var för bortskämd för att leva på det lilla jag kunde tjäna som fotograf, och började söka jobb i min gamla bransch. Den hade emellertid kraschat ordentligt, så det tog tid. Efter intervjuer med företag i Korea, Singapore, England, Tyskland, Danmark, USA och Chile fick jag av en slump tag i ett jobb hemma i Svedala. Så nu är jag tillbaks i Sverige sedan ett år, Efter 15 år utomlands.

Så det kan bli.
Ett äventyr oavsett. Inte många som vågar leva livet på det sättet. Välkommen hem.
Citera
2016-11-29, 07:55
  #16
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ett äventyr oavsett. Inte många som vågar leva livet på det sättet. Välkommen hem.

Ja det har det absolut varit. Tack! Man hittar snabbt sina egna begränsningar när man river upp allt och börjar om. Lämnade Sverige för 15 år sedan singel och fågelfri, nu kommer jag tillbaks till ett förändrat Sverige, med två små och en fru i släptåg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback