• 44 989 online
  • 1 135 278 medlemmar
  • 58 848 717 inlägg
  • 1
  • 2
2013-04-29, 22:06
Medlem
Shena!

Jag har gått runt och grubblat på en fråga ett tag nu, och det är i fall kärleken är lika stark hos tjejer som hos killar?
Då jag själv är kille så vet jag ju hur det är att vara kär i en tjej men kan en tjej sakna en kille på samma sätt som en kille saknar en tjej ? eller har det helt med person till person att göra och inget med könet?

Då jag blir tveksam på att tjejer känner lika mycket attraktion till killar som vi killar känner till tjejer är då det kommer upp massor av trådar hur en kille ska ta kontakt med tjejer hela tiden och aldrig tvärtom... ^^

Jaja,
//Livinit up
Citera
2013-04-29, 22:09
Medlem
V-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livinitup
Shena!

Jag har gått runt och grubblat på en fråga ett tag nu, och det är i fall kärleken är lika stark hos tjejer som hos killar?
Då jag själv är kille så vet jag ju hur det är att vara kär i en tjej men kan en tjej sakna en kille på samma sätt som en kille saknar en tjej ? eller har det helt med person till person att göra och inget med könet?

Då jag blir tveksam på att tjejer känner lika mycket attraktion till killar som vi killar känner till tjejer är då det kommer upp massor av trådar hur en kille ska ta kontakt med tjejer hela tiden och aldrig tvärtom... ^^

Jaja,
//Livinit up
Tror att du har helt fel, kanske till och med är tvärtom?

Anledningen till detta är att fler killar använder sig av fb.
Citera
2013-04-29, 22:09
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Shena!

Jaja,
//Livinit up

Tror nog det är ganska lika, däremot tror jag att killar har lättare för att bli sådär störtkära än vad tjejer har.
Citera
2013-04-29, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Tror nog det är ganska lika, däremot tror jag att killar har lättare för att bli sådär störtkära än vad tjejer har.

Detta antagligen för att de måste bete på ett speciellt sätt enligt vårat samhälle
Citera
2013-04-29, 22:11
Medlem
Malkos avatar
Citat:
Shena!

Jaja,
//Livinit up

Det är bara killar som är mer kära än vad tjejen är, som skapar trådar på fb.

Tjejer kan bara sakna något dom inte har. Så låt henne aldrig tro att hon har dig. Svårare än så är det inte.
Citera
2013-04-29, 22:12
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigedemokratJA
Detta antagligen för att de måste bete på ett speciellt sätt enligt vårat samhälle

Hur menar du?
Citera
2013-04-29, 22:12
Medlem
jonedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-

Stämmer nog ganska bra, blev tokkär (inte besvarad tillbaks tyvärr) i en tjej i skolan när jag var yngre, detta pågick i månader... jag kunde inte plugga, jag kunde inte äta...jag kunde inte sova. Hon ville inte lämna min skalle. Det var jobbigt.
Senast redigerad av jonedal 2013-04-29 kl. 22:14.
Citera
2013-04-29, 22:15
Medlem
Chrillies avatar
Hur ska jag förklara på bästa sätt...
En kille ger sitt hjärta till sin partner, medans en tjej ger bort hälften ifall det skulle komma en "bättre".

Come at me tjejer!
Citera
2013-04-29, 22:19
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonedal
Stämmer nog ganska bra, blev tokkär (inte besvarad tillbaks tyvärr) i en tjej i skolan när jag var yngre, detta pågick i månader... jag kunde inte plugga, jag kunde inte äta...jag kunde inte sova. Hon ville inte lämna min skalle. Det var jobbigt.

Känner igen det.

Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Hur ska jag förklara på bästa sätt...
En kille ger sitt hjärta till sin partner, medans en tjej ger bort hälften ifall det skulle komma en "bättre".

Come at me tjejer!

Tyvärr tror jag att det i många fall stämmer som du säger, jag tror tjejer generellt har lättare för att gå vidare till en ny partner än för killar efter en stark förälskelse.
Citera
2013-04-29, 22:27
Avstängd
Burross avatar
Det gör dom helt klart, brukar alltid undra vad det är för snubbar som lyckas bli mer kära än sina tjejer, jag har varit tokigt kär men den där heroinkärleken som tjejer får går inte att mäta sig med.

Kärlek har ingenting med uppvaktningen att göra heller TS, det handlar bara om klassiska könsroller mellan hanar och honor, det är vi män som uppvaktar och sköter den initiala kontakten.
Citera
2013-04-29, 22:30
Medlem
Colonials avatar
Naturligtvis har det ingenting biologiskt med könen att göra utan är antingen individuellt eller lika för alla. Däremot kan det vara så att genom att kvinnliga relationer, med väninnor tex, oftast är betydligt mer känslosamma än mäns så behöver de inte kompensera på samma sätt i förhållanden.

Med andra ord: män blir känslosammare i relationer för att de inte kan vara det på samma sätt med kompisarna.
Senast redigerad av Colonial 2013-04-29 kl. 22:32.
Citera
2013-04-29, 22:33
Medlem
Katzyns avatar
Det är väl helt omöjligt att säga?
Citera
  • 1
  • 2