Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-02, 10:20
  #25
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
De tänkte lika lite som saabarna som stod och applåderade åt Victor Muller. Den 51 åriga mannen är en lika stor bluffare och skojare som holländaren.

50 millar va väl vad statens representant kk förvaltaren Guy Lofalk snodde åt sig från skattebetalarna. Han hade stor personlig vinning av att sätta SAAB i kk på statens beordran.
Citera
2013-05-03, 22:39
  #26
Medlem
ispiks avatar
Jag tror att detta fall mer handlar om negrar som blåste negrar.
Dvs ett klassiskt - Western Union Money Transfer-scam.
Jag har hört många historier om negrar och zigenare som blåser andra negrer på senaste tiden.
Påverkar dessa bevis socialbidrag och SFI-utbetalningar?
__________________
Senast redigerad av ispik 2013-05-03 kl. 23:11.
Citera
2013-05-03, 23:37
  #27
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ispik
Jag tror att detta fall mer handlar om negrar som blåste negrar.
Dvs ett klassiskt - Western Union Money Transfer-scam.
Jag har hört många historier om negrar och zigenare som blåser andra negrer på senaste tiden.
Påverkar dessa bevis socialbidrag och SFI-utbetalningar?
en karismatisk man som heter G*nnar Z*tterberg som blåser giriga kristna sektmedlemmar.. låter inte direkt som något klassiskt nigeriabrev. är nog snarare det klassiska pyramidspelsupplägget.
Citera
2013-05-04, 00:48
  #28
Avstängd
PerZerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
50 millar va väl vad statens representant kk förvaltaren Guy Lofalk snodde åt sig från skattebetalarna. Han hade stor personlig vinning av att sätta SAAB i kk på statens beordran.
Det är djupare än så. Guy Lofalk är bara en bricka i spelet. Den riktiga skojaren är och kommer alltid att förbli Victor Muller. Mannen som i min hemstad hyllades som den stora frälsaren som skulle rädda Saab. Oligarken Vladimir Antonov stal ur fickorna på sina bankunder och pyntade in via Gemini Investment Fund och andra lömska Karibien registrerade bolag till bilfabriken som Gud glömde.

De verkliga offren i historien är alla underleverantörer och deras anställda. Saabfolket borde ha känt på sig och sökt sig bort så dom hyser jag inte någon vidare sympati över. Kommer inte lönen in så kan man inte ligga på sofflocket. Saabsekten

Nu handlade dock tråden om en annan skojare. Fortsätt diskussionen i saabtråden.
Citera
2013-05-04, 00:56
  #29
Medlem
fattar inte hur folk fortfarande går på sånt här. det är som om bernie madoff med fler aldrig existerade. men vissa måste väl helt enkelt lära sig sina läxor på det hårda viset.
Citera
2013-05-04, 04:59
  #30
Medlem
RingRing2014s avatar
Parallellen med Victor Muller är nog inte dum alls. Han kändes som en skojare från allra första början. Den här typen av drömmande samvetslösa skojare fascinerar mig verkligen, deras hala stil och deras bisarra personligheter.

Så klassiskt också om det är en massa livets ordare som är offer i härvan. Människan lär sig aldrig, samma mönster går igen och igen.


Finns det bild på skojaren?



Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Jobbade åt honom, gratis tydligen...

Får man fråga vad det var för slags jobb?
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2013-05-04 kl. 05:01.
Citera
2013-05-04, 10:05
  #31
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Parallellen med Victor Muller är nog inte dum alls. Han kändes som en skojare från allra första början. Den här typen av drömmande samvetslösa skojare fascinerar mig verkligen, deras hala stil och deras bisarra personligheter.

Så klassiskt också om det är en massa livets ordare som är offer i härvan. Människan lär sig aldrig, samma mönster går igen och igen.


Finns det bild på skojaren?





Får man fråga vad det var för slags jobb?

Känns som att det är en person/familj som lever i en bubbla men jag kan ha helt fel också.

Du har pm.
Citera
2013-05-04, 11:13
  #32
Medlem
Får man fråga vad det var för slags jobb?[/quote]

Jobbade i hans symaskinsaffär, detta var ca 15 år sen.
Inga anställningspapper skrevs, så det sommarjobbet gav 0kr
Till mitt försvar var jag väldigt UNG.
Till hans "försvar" så gillade han att redan då att utnyttja "naiva, korkade, godtrogna" folk...
Citera
2013-05-05, 01:04
  #33
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa

Jobbade i hans symaskinsaffär, detta var ca 15 år sen.
Inga anställningspapper skrevs, så det sommarjobbet gav 0kr
Till mitt försvar var jag väldigt UNG.
Till hans "försvar" så gillade han att redan då att utnyttja "naiva, korkade, godtrogna" folk...

Hmm, vilken pajas.


Man undrar ju hur en fru orkar leva med en sån hal och knepig typ.
Citera
2013-05-05, 10:15
  #34
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Hmm, vilken pajas.


Man undrar ju hur en fru orkar leva med en sån hal och knepig typ.

Men har dom varit gifta så länge då? Hon kanske vaknar upp nu och tar sitt förnuft till fånga.
Citera
2013-05-21, 19:07
  #35
Medlem
Någon som vet hur det gått? Har dom fallit ännu?
Citera
2013-08-12, 10:09
  #36
Medlem
http://mobil.unt.se/?id=2536121
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback