• 26 560 online
  • 1 123 027 medlemmar
  • 58 299 989 inlägg
2013-04-29, 18:19
Medlem
Flor-Idas avatar
Med löfte om god avkastning misstänks den 51-årige mannen ha lurat till sig drygt 50 miljoner kronor.

Genom valutaspekulation erbjöd han privatpersoner en ränta på över 25 procent - nu sitter han häktad misstänkt för grovt bedrägeri.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16690948.ab

Någon som vet mer? Mannens namn? Eller som kanske själv blivit drabbad?
Citera
2013-04-29, 19:26
Medlem
Funderar ang " kvarstaden" på 55 milj?
Om han lyckats lur till sig 51 miljoner och dom säkrar 55 miljoner så ger ju verksamheten avkastning omän inte i gigantiska mått...
Citera
2013-04-29, 19:37
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troop73
Funderar ang " kvarstaden" på 55 milj?
Om han lyckats lur till sig 51 miljoner och dom säkrar 55 miljoner så ger ju verksamheten avkastning omän inte i gigantiska mått...

Det betyder inte att det finns några pengar/tillgångar och det verkar inte säkrats något än.
Tingsrätten har beslutat om kvarstad på den summan.

Nu är det upp till KFM att verkställa beslutet....vi får väl se hur mycket KFM kan få tag på.
Lär nog inte bli så mycket.
Citera
2013-04-30, 03:45
Medlem
låter ju jävligt konstigt att "hon inte vet vad hon ska göra, och måste gå från hus och hem"

fan det är väl jävligt många som inte behöver gå från hus och hem även fast dom inte har 1miljon på banken liggandes.

hon lär väl endå ha en inkomst varje månad. idiotkärring som tror att hon ska få 250 000 om året.
tammefan rätt åt henne.
Citera
2013-04-30, 08:08
Medlem
Loamigads avatar
Ja det verkar suspekt, varför inte håva in 100k för att testa om min teori stämmer..

Vissa personer förtjänar att bli grundlurade.
Citera
2013-04-30, 16:38
Medlem
G0G0s avatar
Citat:
Mannens metod var att låna pengar i utlandet till en högre ränta, pengar som han senare bedrev trading med.

Med den informationen så valde personen ändå att investera ALLA sina pengar.
Hur fan tänker man då?
Citera
2013-04-30, 20:17
Medlem
Är jag inte helt ute o cyklar så är det G*nnar Z*tterberg.
Har bekantas bekanta som blivit lurade.
En riktig psykopat! Snygg, trevlig som få, kan prata omkull de flesta.
Duktig affärsman med inriktning att blåsa så många som möjligt!
Försökte varna folk, men han är riktigt smart. Lät alla få utdelning som lovat, då vågade dom investera mer och vips så slutade pengarna komma...
Har blåst mig när jag va ung o dum Inga stora summor men nog för att veta vad han går för...

Farsan hans har suttit inne för pedofili, riktigt svin det oxå!!!! Men det behöver jag kanske inte tillägga.
Citera
2013-04-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G0G0
Med den informationen så valde personen ändå att investera ALLA sina pengar.
Hur fan tänker man då?

Vanligtvis skulle jag hålla med dig till 100% men den här snubben är utöver det vanliga. Har aldrig i mitt liv träffat någon med större karisma, trovärdig, får dig att känna sig som världens bästa, generös mm mm en psykopat med andra ord!
Hoppas bara han inte lyckas prata sig ur denna gång oxå, han har blåst rättsväsendet med sin hala tunga MÅNGA gånger förut!!
Om härdade poliser mfl går på hans snack är det kanske inte så konstigt att vanliga, naiva Svenssons som har chansen att tjäna storkovan gör det...
Citera
2013-04-30, 20:32
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Är jag inte helt ute o cyklar så är det G*nnar Z*tterberg.
Har bekantas bekanta som blivit lurade.
En riktig psykopat! Snygg, trevlig som få, kan prata omkull de flesta.
Duktig affärsman med inriktning att blåsa så många som möjligt!
Försökte varna folk, men han är riktigt smart. Lät alla få utdelning som lovat, då vågade dom investera mer och vips så slutade pengarna komma...
Har blåst mig när jag va ung o dum Inga stora summor men nog för att veta vad han går för...

Farsan hans har suttit inne för pedofili, riktigt svin det oxå!!!! Men det behöver jag kanske inte tillägga.

Har han nån koppling till Livets ord?
Citera
2013-04-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Har han nån koppling till Livets ord?

Inte vad jag vet, däremot är nog (vad jag hört så ta det med en näve salt) flera han blåst med där.
Lite väl naivt och godtroget folk kanske??
Citera
2013-04-30, 20:45
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Inte vad jag vet, däremot är nog (vad jag hört så ta det med en näve salt) flera han blåst med där.
Lite väl naivt och godtroget folk kanske??

Vet du hur han ser ut? Om du får en länk känner du igen honom då?
Citera
2013-04-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Vet du hur han ser ut? Om du får en länk känner du igen honom då?

Absolut!
Citera