Citat:
Ursprungligen postat av whey
Om det är inflation du är rädd för, kan du kan t.ex. köpa inflationsskyddade statsobligationer utgivna av pappa staten i Sverige.
Rimligtvis staten som skapar inflationen, och allt av värde lär nog beslagtas om vi når hyperinflationen.
OT: Nej jag vet inte vilken jävla drömvärld ni lever, syftar ni verkligen till att QE kommer i det långa loppet stärka valutan, är det de ni försöker säga? Och när de väll "unwindar" så kommer den således falla? Ja givet, men den kommer falla mer på vägen dit, så jag ser inte hur fan ni ska göra pengar på det. 5-10 år bort ändå säkert, det här är nä..fan orkar inte, lägg ner. Dumheter.
EU/USA/Japan försöker EFFEKTIVT att sänka sina valutor, ingen chans i helvetet att det blir något rally i dollarn.
Vet ni ens vad de gör med QE? Är du medveten om relationen mellan räntan och statspapper? Nej, lägg pengarna där du, men det här var fan det konstigaste jag läst på länge. Guld hade en korrigering nu, ni kan lika gärna köpa det istället.
Sedan kan du inte på fullaste allvar sitta och försöka hitta någon parallell från 80-talet tills nu. Nästa krasch kommer oundvikligt ligga i suveräna staters statsskulder, vilket indirekt är kopplade till valutan, statspapper, osv.
http://www.youtube.com/watch?v=_ZbhcGs0Fio Se från 13 mins, eller hela, får ni lite insikt till hur hela QE spelar ut sig.
Rally i dollarn, kommer skratta mig själv till sömns idag, bästa på länge.