Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-27, 23:42
  #1
Medlem
Pistrixs avatar
Som rubriken lyder, strömming!

När kommer den in, har den kommit in ännu? Området som avses är mellan Norrtälje och Norrköping med omnejd.
När ska jag slänga mig i bilen o komma?!

Och vi pratar områden nära land, nåbara med roddbåt på sin höjd.
Citera
2013-04-27, 23:44
  #2
Medlem
endures avatar
I mitten av maj brukar vara alldeles perfekt! Har testat i början av maj också, men då har det varit lite kallt fortfarande, men jag tror inte att det hindrar strömmingen
Citera
2013-04-27, 23:55
  #3
Medlem
Pistrixs avatar
Läckert, vet att vattentempen ligger runt 4 grader efter kusten. Vet inte om det styr något.
Våren kom sent i år
Citera
2013-04-28, 22:54
  #4
Medlem
Fogelbergs avatar
yt-tempen låg för en vecka sen på strax under 10 grader på Ön, Limhamn.
Citera
2013-04-29, 14:59
  #5
Medlem
Pistrixs avatar
Låter lovande, tempen på runt 10meter ligger på runt 4-5 grader sthlm till kalmar. Våren e på G!!
Citera
2013-04-29, 15:08
  #6
Medlem
serbers avatar
Ja brukar börja kring maj sen kan man fiska till midsommar sen brukar det dö ut lite speciellt förra året när det regnade mycket och temperaturen i vattnet sjönk så var det rent uselt fiske många gånger.
Citera
2013-05-03, 08:40
  #7
Medlem
Grannen har varit och lagt nät några dagar nu utanför Mörkö. Han har totalt fått ca 60 kg strömming.
Dock är stimmen lite utspridda så det dröjer ett litet tag innan de samlas, men borde sätta fart om ett litet tag.
Citera
2013-05-03, 17:18
  #8
Medlem
Pistrixs avatar
Trevligt

Mörkö strax norr om Valdermarsvik?
Citera
2013-05-23, 19:34
  #9
Medlem
SoulSurvivors avatar
Någon som vet var strömmingsstimmen i Stockholm befinner sig nu? Eller rättare sagt på lördag, när jag hade tänkt åka ut och rycka upp en hink.
Citera
2013-05-24, 01:02
  #10
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor
Någon som vet var strömmingsstimmen i Stockholm befinner sig nu? Eller rättare sagt på lördag, när jag hade tänkt åka ut och rycka upp en hink.

Har hört att det ska vara folk som får fisk vid Nacka Strand.
Citera
2013-05-24, 07:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Har hört att det ska vara folk som får fisk vid Nacka Strand.

Nacka strand är ett säkert kort att spela på. Garanterad fylld hink med små läckerheter.
Citera
2013-05-24, 12:09
  #12
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bila
Nacka strand är ett säkert kort att spela på. Garanterad fylld hink med små läckerheter.

Ja brukar vara fullproppat där under juni, var där för bara någon vecka sen och kollade men var väldigt dött men nu när tempen i luften och framförallt vattnet gått upp så börjar fisken komma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback