Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-27, 10:31
  #1
Medlem
För en tid sedan fick jag den briljanta idén att fira min 10-årsförnyelse av körkort genom att skaffa en Magnum PI - musche o ha på bilden. Gick till smink o perukmakarn i Sthlm och kollade runt.
Det blev visserligen inte en Magnum stash för jag har för smal haka (såg inte klokt ut) men jag hittade en snygg hippiemustasch. Den visade sig dock vara rödaktig i färgen så jag färgade om den med billigaste färgförpackning mellanblond på ICA. Den vart kolsvart!
Anyway, ja va redan 2 veckor sen med att förnya mitt körkort vid det laget så det blev lite bära eller brista. Inser att det nog så här i efterhand inte kommer vara 10 år samt att det kommer bara ge mig massa besvär men tänket va lite mer åt hållet. Resan är målet. Projektet. Anyway.

Vad tror ni man kan få för påföljd av detta om polisen omhändertar körkortet? Transportstyrelsen har ju iofs godkänt det.
Enligt http://www.korkortsportalen.se/jag-h...rt/aterkallat/
"9. Körkortet utfärdat på felaktiga grunder."
Enligt instruktionerna för förnyelse av körkortet "ska bilden vara välliknande".
Känns ju rätt vagt men aja, vad tror ni? Borde ju inte kunna bli mer än en varning tycker jag om dem nu prompt ska va riktiga bitterfittor.

Och eftersom det är FB så finns pic. http://i39.tinypic.com/35mk21l.jpg
Citera
2013-04-27, 10:33
  #2
Medlem
torrenttobbes avatar
HAhahahan vilken roligt grej att göra, du verkar vara en skön prick TS.
Tror inte du behöver oroa dig, misstänker att polisen bara kommer skratta åt dig om dom stannar dig, det är ju fortfarande likt.
Citera
2013-04-27, 10:37
  #3
Medlem
killen30s avatar
Blir väl samma påföljd för den som har riktig musche och sen rakar sig, typ inget. Är väl mest du som får stå ut med kortet
Citera
2013-04-27, 10:38
  #4
Medlem
Fin bild

Man kanske skulle ta på sig en slöja på nästa körkortsbild och säga att man är muslim haha, dock använder jag körkortet för att hämta ut saker på posten.
Citera
2013-04-27, 10:41
  #5
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Blir väl samma påföljd för den som har riktig musche och sen rakar sig, typ inget. Är väl mest du som får stå ut med kortet
Precis, tror inte det finns lagar om det. =)
Citera
2013-04-27, 10:43
  #6
Medlem
steveharrisffss avatar
Hahahahaha fyfan vad klockrent! Kan inte sluta garva!

Bara att skylla på att du rakade av dig den!
Citera
2013-04-27, 10:43
  #7
Medlem
Hajafintens avatar
Du gav mig just en idé.
Citera
2013-04-27, 10:47
  #8
Medlem
lumbas avatar
Haha, den där bilden

Rolig grej, TS. Hoppas du inte hamnar i några besvär.
Citera
2013-04-27, 11:32
  #9
Medlem
cammos avatar
Den här killen fick, efter många instanser, rätt att ha ett durkslag på huvudet på sitt körkort.
Då han tillhör Church of the Flying Spaghetti Monster


http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14135523
Citera
2013-04-27, 11:34
  #10
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Haha, du är min idol!
Som många andra skriver så kan de inte veta att det var en fejkmustach. Nuförtiden kan man ju ta en bild med sin mobilkamera och skicka in som körkortsfoto, stoppar de dig så har du helt enkelt rakat bort den!
Citera
2013-04-27, 11:34
  #11
Avstängd
HOM0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Du gav mig just en idé.
Peruk? :-D
Citera
2013-04-27, 11:38
  #12
Medlem
psyDucks avatar
Hur ska de bevisa (eller ens tro) att det var lösmustasch? Det där kommer inte leda till några problem. Kan tänka mig att det däremot kommer va kul att visa för folk som känner dig och aldrig sett dig i mustasch.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback