• 1
  • 2
2013-04-27, 22:46
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
dom ska sälga allt å bara sattsa på att ta upp oljan vet inte mer än att jag inte jobbar för statoil längre

De har sålt stationerna för länge sen. Det är inte Statoil som äger Statoil Fuel and Retail längre.
Citera
2013-04-28, 10:26
Medlem
Statoil förlorade kunder i samma veva som de introducerade Miles.
Citera
2013-04-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Statoil förlorade kunder i samma veva som de introducerade Miles.

Jag tankar inte där just eftersom jag inte vet vilket jävla skit dem har tillsatt i dieseln!
Citera
2013-04-30, 12:34
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxor1
Jag tankar inte där just eftersom jag inte vet vilket jävla skit dem har tillsatt i dieseln!

Den så kallade "skiten" dom häller i dieseln förebygger beläggningar i spridare och bränslesystem. Mest känsligt är spridare på moderna dieselmotorer.

Man använder sig även av tändförbättrare, vilket höjer CETAN-talet.
2% reklamen är ganska missvisande, den refererar till ett test som gjorts mot diesel utan tillsatser. Är nog knappast någon kedja som säljer sådan diesel idag.
Citera
2013-04-30, 13:22
Medlem
petherfs avatar
Jag vet inte om ni gick två år i varje klass men svenska lektionerna måste dom flesta i denna tråd ha hoppat över!
Citera
2024-01-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Customize
Haha säljknep deluxe.

Tankade miles 95 okt härom dagen, kan inte tänka mig ett dugg att jag kom 2% längre.

95 Miles är dock inte Miles plus

Sedan är väl tanken att bilen ska dra mindre när motorn har blivit renare
Vilket tydligen kräver att du tankar bilen tre gånger för maximal effekt . Vill du att det ska gå fortare kör rengörande tillsats
Är det direktinsprutning så kan det krävas ventil rengörings spray
Citera
2024-01-30, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohansson031
Statoil är en bunt zigenare och tjuvar. Dra hem riktig, tysk superdiesel o sälj för 14,50 kr litern så slipper Statoil sälja korv med mos för att dryga ut kassan. Det lär stå meterlåna köer för att få köpa riktig soppa.

Varför tror alla hela tiden att det går att blåsa oss svenskar?
Högre skatt på Europa diesel om inget har ändrats .Det är väl därför den inte säljs i Sverige
Citera
2024-01-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersljungberg100
Högre skatt på Europa diesel om inget har ändrats .Det är väl därför den inte säljs i Sverige
Du ska nog inte vänta dig några svar från personerna du citerar, dom har inte varit aktiva på 10-11 år!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in