Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-26, 22:21
  #1
Medlem
tgv23000s avatar
Jag är så sjukt less på Sverige. Vilka öar kan ni tipsa om att läsa på mer om? Jag söker trygghet, låg eller ingen kriminalitet, gärna engelskspråkigt, gärna en mix av hudfärg, trevliga människor, civiliserat samhälle och rättssystem, världens vackraste stränder.
Citera
2013-04-26, 23:00
  #2
Medlem
Denna prenumererar jag på! Emigrera från Sverige har varit i mina tankar i flera år!
Citera
2013-04-26, 23:14
  #3
Medlem
Bahamas.
Citera
2013-04-26, 23:17
  #4
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Bahamas.
Ok, fasicken inte nån dum ide, lite dyrt, speciellt om man vill köpa boende, men annars platsar det på alla punkter. Är det amerikanskt...? måste googla lite, återkommer...


...ok läst på, Bahamas - NEJ
hög brottslighet, för långt norrut, kan lika gärna bo i florida.
__________________
Senast redigerad av tgv23000 2013-04-26 kl. 23:24.
Citera
2013-04-26, 23:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Ok, fasicken inte nån dum ide, lite dyrt, speciellt om man vill köpa boende, men annars platsar det på alla punkter. Är det amerikanskt...? måste googla lite, återkommer...


...ok läst på, Bahamas - NEJ
hög brottslighet, för långt norrut, kan lika gärna bo i florida.
Vill du slippa brottslighet ska du inte ens åka till västindien överhuvudtaget.
Citera
2013-04-26, 23:58
  #6
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Vill du slippa brottslighet ska du inte ens åka till västindien överhuvudtaget.
ok vad har du för tips då?

och jag tror inte små öarna som tex st martin, st lucia har någon brottslighet alls???
Citera
2013-04-28, 16:06
  #7
Medlem
litenbiffs avatar
Ja varför inte. Något mysigt ställe utan brottslighet, fast palla bli dykinstruktör. Jag ska bli bonde eller fiskare där.

Man borde samla ihop ett utvandrargäng till exempelvis saint barthelemy. Det är bara reclaima.
__________________
Senast redigerad av litenbiff 2013-04-28 kl. 16:16.
Citera
2013-04-28, 17:16
  #8
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbiff
Ja varför inte. Något mysigt ställe utan brottslighet, fast palla bli dykinstruktör. Jag ska bli bonde eller fiskare där.

Man borde samla ihop ett utvandrargäng till exempelvis saint barthelemy. Det är bara reclaima.

Håller med dig, reclaima! Hade varit coolt
OnT: Kan dessvärre inte rekommendera någon ö i karibien, men har du kollat dom olika invandringsreglerna? Man kanske inte ens är välkommen om man inte tar lite kapital eller business med sig...
Citera
2015-03-29, 21:10
  #9
Medlem
Sebzors avatar
Aruba kanske?
Citera
2015-03-29, 21:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
ok vad har du för tips då?

och jag tror inte små öarna som tex st martin, st lucia har någon brottslighet alls???


Varit och arbetat på Turks and Caicos för ett antal år sedan. Trevliga öar, rätt utvecklat och jag såg
ingen brottslighet att nämna, förutom hur utlänskaföretag betalar och behandlar människor.
Caicos är en mer utvecklad ö än Grand Turks, och är nog att föredra.
Det är ju dock öar, så allt i mataffären mer eller mindre skeppas in, så ibland beroende på väder var
det väldigt snålt med varor i affärerna. Brittiska parlamentet har byggt ut rätt mycket där sedan de blev blåsta av inhemska politiker för 7-8 år sen.

Civiliserat var det, poliser fanns det och en ganska utspridd pigmentering, hehe. Fina stränder, inte allt för mycket att göra dock. Och ganska dyrt.
Citera
2015-03-30, 14:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av take-apart
Varit och arbetat på Turks and Caicos för ett antal år sedan. Trevliga öar, rätt utvecklat och jag såg
ingen brottslighet att nämna, förutom hur utlänskaföretag betalar och behandlar människor.
Caicos är en mer utvecklad ö än Grand Turks, och är nog att föredra.
Det är ju dock öar, så allt i mataffären mer eller mindre skeppas in, så ibland beroende på väder var
det väldigt snålt med varor i affärerna. Brittiska parlamentet har byggt ut rätt mycket där sedan de blev blåsta av inhemska politiker för 7-8 år sen.

Civiliserat var det, poliser fanns det och en ganska utspridd pigmentering, hehe. Fina stränder, inte allt för mycket att göra dock. Och ganska dyrt.

Kan tillägga att jag hade traktamente där för boende och mat, och hade ca 50 dollar per dag för mat
eller nöje för den delen vilket betydde fylla och "lite" grönt.
Sparade hela lönen och kom hem till Sverige med en jävla massa dollar.
Fattigdom fanns där, men lokalbefolkningen tog hand om varandra på ett värdigt vis.
Var faktiskt respektingivande att se. Hade inga problem när jag gick på fester både på klubbar
eller privata tillställningar. Fick stå upp för mig själv ett par gånger, men det är inget nytt vart jag
än har rest i världen. Så tycker du sånt är obehagligt kanske du ska stanna på hotellet. Eller gå
i större grupper på klubbar. Speciellt om du är en vit tjej ensam på en ny plats du inte vet för mycket om. Mina två ören..
Citera
2015-08-10, 11:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
ok vad har du för tips då?

och jag tror inte små öarna som tex st martin, st lucia har någon brottslighet alls???

Hej!
Jag har varit på Curacao och Bonaire. Kan varmt rekommendera Bonaire. Perfekt om man vill dyka eller cykla. Dock finns det brottslighet - men den är väldigt liten såvitt jag har förstått. Att vara trött på Sverige är du inte ensam om! :innocent:

/J
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2131820

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback