Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-24, 21:42
  #1
Medlem
Bergens.Herres avatar
Frågeställningen är enkel.
Vad har andra riksdagspartier för skriven politik som är bättre än Sverigedemokraternas politik?
Vad är det i respektive partis politik som gör att folk väljer att inte rösta på SD?
Citera
2013-04-24, 21:45
  #2
Medlem
Dappericiouss avatar
Gemene man väljer att inte rösta på SD eftersom partiet har en historia som går tätt sammanflätat med vit makt-rörelsen och det är ingenting man någonsin vill befläcka sitt namn med.

Jag skulle vilja påstå att alla andra etablerade partier har en bättre invandringspolitik än den som SD förespråkar.
Citera
2013-04-24, 21:49
  #3
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dappericious
Gemene man väljer att inte rösta på SD eftersom partiet har en historia som går tätt sammanflätat med vit makt-rörelsen och det är ingenting man någonsin vill befläcka sitt namn med.

Jag skulle vilja påstå att alla andra etablerade partier har en bättre invandringspolitik än den som SD förespråkar.

Man bör tillägga att media och den politikiska eliten fortfarande försöker med slag under bältet, påhopp och förtal varje chans de får. Så SD har haft svårt att växa ordentligt. Men det kommer snart.
Citera
2013-04-24, 21:50
  #4
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dappericious
Gemene man väljer att inte rösta på SD eftersom partiet har en historia som går tätt sammanflätat med vit makt-rörelsen och det är ingenting man någonsin vill befläcka sitt namn med.

Jag skulle vilja påstå att alla andra etablerade partier har en bättre invandringspolitik än den som SD förespråkar.

Du får gärna redogöra vad/hur andra partiers invandringspolitik innebär och varför den är bättre. Börja gärna med vänsterpartiet.
Citera
2013-04-24, 22:02
  #5
Avstängd
ArduinoFysiks avatar
Bra fråga. Jag tror att SD har lusläst oppositionens politik i flera år och försökt att pricka rätt på alla punkter så SD ska alltid vara steget bättre.

Är SD inte steget bättre så tycker SD samma som sina motståndare.
Så kan man väll säga.
Citera
2013-04-25, 00:48
  #6
Medlem
Även om det kanske inte är ett klockrent svar, anser jag att andra partier i alla fall är bättre på att kommunicera sin politik på ett bättre sätt. Vet gemene man vad SD förespråkar förutom en minskad invandring? Visserligen finns det flertalet frågor där andra partier inte kommunicerar sitt ställningstagande, om de ens överhuvudtaget har gjort ett. Men vad gäller just arbetslöshet och ekonomi, som är den viktigaste frågan ur väljarsynpunkt, anser jag att SD är tämligen tysta.

Ärligt talat, vet gemene man vad SD förespråkar i icke-invandringsrelaterade frågor?
Citera
2013-12-18, 11:18
  #7
Medlem
Ni e pissdåliga på att kamoflera era budskap och sedan klantar ni till det i olika forum.
Citera
2014-05-12, 14:06
  #8
Medlem
Om man tjänar pengar ska man få ha dom och inte behöva ge bort dom i bidrag. Höger 2014 <3
Citera
2014-09-03, 22:56
  #9
Medlem
martinvaxjos avatar
Sverigedemokraterna har inga direkta förslag på hur man ska lagstifta bort extrema sekter ur vårt samhälle. Det beror av att SD är nedlusat av kristna virrpannor, tror jag.
Ett bättre alternativ:
http://vetenskapligapartiet.wordpres...-ur-samhallet/
Citera
2014-10-10, 22:29
  #10
Medlem
Traxxors avatar
Om inte media hade färvrängt bilden så mycket under alla dessa år hade en stor del av de dumma personerna som bor i sverige och inte röstade SD nog gjort det, så fort de inser vad som händer med landet när det väl blir fattigt.
Citera
2014-10-10, 22:53
  #11
Avstängd
Sverigedemokraterna har medvetet valt det bästa från alla andra partier.

Nu vet man ju inte hur mycket den skrivna politiken faktiskt förhåller sig till dom verkliga ambitionerna. Men av det man kan läsa på deras hemsida finns det inte mycket att klaga på, till skillnad från vissa högt uppsatta politikers uttalanden.
Citera
2015-04-28, 19:04
  #12
Medlem
Alla partier har samma jävla mål samt åsikter det spelar ingen roll vad de säger. Det är därför som SD nu gör exakt samma jävla sak som alla andra partier gjort de senaste året och åren "under Moderaterna".. politikerna styr och bestämmer ingenting annat än vad de ska säga på tv.. därefter blir de dragna efter ödets snöre precis som alla andra som har åsikter.

Så när du då ställer den frågan.. så säger jag att jämföra bajs och kiss det har jag ingen lust med.. Det kommer ändå bli samma folk som gör samma skit under solen bokstavligen.. identiskt.. ingen av partierna gör någon skillnad annat än att kanske plantera ytte pytte små skeva världsbilder och lovord (för det mesta falska och det mest falska är det som folk mest vill ha alltid) i folks hjärnor så det vore nog bättre ifall ingen av partierna ens fanns alla medlemmar i alla partier skulle istället kunna göra mer av denna lilla nyttan de faktiskt gör och fortsätta med det
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2015-04-28 kl. 19:08.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback