Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-31, 05:40
  #37
Medlem
apskeletts avatar
tsk tsk, ja se kvinnliga präster

fulagubben: vad tycks om att försöka peta in Eva Lundgren i din lista?
Citera
2005-05-31, 05:55
  #38
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taskig
"Vi hade öppnat fönstret och vridit högtalarna utåt"

Bor man bland andra människor vrider man väl för i helvete aldrig högtalarna UTÅT i trädgården, sen schlager också.
Håller med till 100%! Står definitivt på Krooks sida i det här fallet.

Sedan behöver det ju inte vara något skumt med att de polisanmält det. Om inte annat är det ju rent medialt till ens egen fördel om man kan polisanmäla en kändis för olaga intrång i ens bostad.

Fast av bilden att döma tvivlar jag på att det är lägenhetsinnehavarna själva som kom på att anmäla...
Citera
2005-05-31, 06:16
  #39
Medlem
apskeletts avatar
hade någon varit inne i min lägenhet och inte varit kim cattrall hade det blivit gripande och anmälan på stubben. ingen har rätt att gå in hos mig utan tillstånd! hur skulle världen se ut om det funkade så? "jo men konstapeln förstår, han kollade bollibompa, och jag Hatar bollibompa. - ja men då är det ok"

dumheter
Citera
2005-05-31, 08:35
  #40
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauler
Är väl lite off-topic .. men enligt envisa rykten skall Caroline Krook för övrigt vara vara flata.

Men hur är det med det där egentligen? Kan det inte vara så att hennes sätt är väldigt "manhaftigt" och därmed finns det en del som genast drar slutsatsen att hon skulle vara flata?

Ungefär som att alla killar som skrattar och har humor är bögar. Lite väl drastisk slutsats. Barnslighet är inte samma sak som homosexualitet. På samma sätt kan en kvinna vara seriös och allvarlig och även ha en bister uppsyn, som Caroline Krook brukar ha, utan att för den skull vara flata. Det är *viss* skillnad på att vara seriös/allvarlig och att vara flata.

Är det inte ett tidens tecken? Så fort någon avviker från schablonbilden av antingen en brutal man eller en korkad blondin så är han eller hon homosexuell? Klart tråkig inställning. Som kille behöver man väl snart käka spik till frukost och komma i ett skitigt blåställ till jobbet för att inte bli betraktad som bög.
Citera
2005-05-31, 10:26
  #41
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
tsk tsk, ja se kvinnliga präster

fulagubben: vad tycks om att försöka peta in Eva Lundgren i din lista?


Hon är ju för fanken med på listan redan, på plats #10. Jag kan flytta upp henne om du vill, särskilt efter avslöjanden från universitetet att hon "klär sig så utmanande som möjligt"

Galna norska klimakteriekärringar? Nej Takk!

Däremot borde Margareta Winberg in på listan.

EDIT: Jag hade skrivit "Birgitta Lundgren" istället för Eva, så här kommer en korrigerad, ny och fräsch botten-lista för 1 juni:

1. Ywonne Ruwaida
2. Ireen von Wachenfeldt
3. Ebba Witt-Brattström
4. Gudrun Schyman
5. Caroline Krook
6. Nalin Pekgul
7. Inger Segelström
8. Eva Lundgren
9. Margareta Winberg
10. Mona Sahlin

Uj... jag får rysningar

- F.G
Citera
2005-05-31, 10:32
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauler
Är väl lite off-topic .. men enligt envisa rykten skall Caroline Krook för övrigt vara vara flata.
Stämmer.
Citera
2005-05-31, 10:33
  #43
Medlem
Eftersom hon som biskop verkar som guds förlängda arm och gud är allestädes närvarande, har väl egentligen inget brott begåtts.
Tvärtom kan man ju påstå att guds ande visualiserades av biskopen ifråga.
De sk. drabbade skola glädja sig att de fått ta del av guds mening, Han gillar inte hög musik!
Citera
2005-05-31, 11:08
  #44
Medlem
Du har verkligen toppat laget

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

1. Ywonne Ruwaida
2. Ireen von Wachenfeldt
3. Ebba Witt-Brattström
4. Gudrun Schyman
5. Caroline Krook
6. Nalin Pekgul
7. Inger Segelström
8. Eva Lundgren
9. Margareta Winberg
10. Mona Sahlin

F.G

Nu börjar listan likna fulländad. Unni Drugge skulle jag gärna ha i knäet runt 03:00 någon blöt kväll. Säga vad man vill om henne men knulla är jag säker på att hon både kan och vill. Alltid en förmildrande omständighet.
Att sedan Annika Billström fått kliva ner i ungdomslaget känns logiskt. Kraken är ju så mobbad att det känns ovärdigt att deltaga.

Däremot skall Yvonne Ruwaida förbli evig etta. Tro det eller ej men detta skedde för några år sedan. Jag skulle ladda inför Stockholm Marathon med en mastodontportion pasta. För att spara kraft gick jag på lokus. Jag satt bekvämt nedsjuken i lädersoffan på lokala pizzasjappet när jag noterade att hon satt ett bord bort med två manspersoner. Dessa tu följeslagare påminnde ganska rejält om de snedseglare man kan se på Sergels torg.
De sitter oh delar på en hustes vita i karraff.
Precis när min vän ägaren kommer med en tallrik fylld till bredden med kanonpasta och önskar lycka till mm. . Vad faan gör YR? Tar av sig en halvsunkig dojja och river skinnbitar från en skitig fot. Tacka faan för att jag dagen efter var helt kraftlös efter två mil.

Förslag på några verkliga heta nyförvärv skall du dock få.

Helle Klein, Yrsa Stenius, Ann Wibble, Stella Fare, Kristina Lugn, Kerstin Thorvall, Malou von Sivers (från att som ungt förortsluder pippat 50% av greker som befann sig i grekiska övärlden på 80-talet gifter hon sig smart och är nu överste PK-gudinna i främsta PK-kanalen. Dessutom verkar hon fortfarande leva i villfarelsen att hon ser något ut för världen.), Lotta Hedström (mp).

Skulle du rata dessa kommer fler... Listan är din idé så du beslutar. JAg kommer dock inte ge mig förrän jag fått in åtminstone ett namn på listan!!


Förövrigt har Caroline Krook (för att vara lite on-topic) hos mig viss cred. Detta efter att ha bränt de personliga brev hon enligt offentlighetsprincipen skulle tvingas att lämna ut. Oavsett följderna. Visst vet jag att hon säkert är smart nog att inse att hon klarar sig undan. Dock ett rakryggat beslut. Rätt eller fel orkar jag inte älta. Rakryggat och väldigt osvenskt att ge omvärlden fingret. Men visst hör hon hemma på listan likafullt. Även om hon känns lite väl given i A-laget.
Kommer även B-laget offentliggöras??
Citera
2005-05-31, 23:38
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Men hur är det med det där egentligen? Kan det inte vara så att hennes sätt är väldigt "manhaftigt" och därmed finns det en del som genast drar slutsatsen att hon skulle vara flata?

Ungefär som att alla killar som skrattar och har humor är bögar. Lite väl drastisk slutsats. Barnslighet är inte samma sak som homosexualitet. På samma sätt kan en kvinna vara seriös och allvarlig och även ha en bister uppsyn, som Caroline Krook brukar ha, utan att för den skull vara flata. Det är *viss* skillnad på att vara seriös/allvarlig och att vara flata.

Är det inte ett tidens tecken? Så fort någon avviker från schablonbilden av antingen en brutal man eller en korkad blondin så är han eller hon homosexuell? Klart tråkig inställning. Som kille behöver man väl snart käka spik till frukost och komma i ett skitigt blåställ till jobbet för att inte bli betraktad som bög.

Jag har inga bevis annat än att en person jag känner sätt henne med en kvinna.

Indicier är även att hon är ogift och saknar familj (rätt ovanligt för en skenhelig biskop) samt att hon invigningstalade på Pridefestivalen häromåret..
Citera
2005-05-31, 23:47
  #46
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
1. Ywonne Ruwaida
2. Ireen von Wachenfeldt
3. Ebba Witt-Brattström
4. Gudrun Schyman
5. Caroline Krook
6. Nalin Pekgul
7. Inger Segelström
8. Eva Lundgren
9. Margareta Winberg
10. Mona Sahlin

Uj... jag får rysningar

- F.G
Jaja, men det är ju en bra lista att tänka på om man är nära att komma och måste hålla sig
Citera
2005-05-31, 23:54
  #47
Avstängd
Fireflys avatar
Ursprungligen postat av Fula Gubben
1. Ywonne Ruwaida
2. Ireen von Wachenfeldt
3. Ebba Witt-Brattström
4. Gudrun Schyman
5. Caroline Krook
6. Nalin Pekgul
7. Inger Segelström
8. Eva Lundgren
9. Margareta Winberg
10. Mona Sahlin

Ska vi tjejer göra en motsvarande "vidriga män"-lista?

Smakprov:

Göran Persson
Pär Nuder
Bosse Ringholm
Olle Waller (Fråga Olle-doktorn)
Jonas Gardell
Billy Butt
Daniel Nyhlén
Åke Green
Bert Karlsson
Jan Guillou
...
Citera
2005-06-01, 08:09
  #48
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Jaja, men det är ju en bra lista att tänka på om man är nära att komma och måste hålla sig
Tillägg:
LO:s, Wanja Lundby-Wedin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback