2005-05-28, 17:05
Moderator
farbror_barbros avatar
Den intressantaste frågan är väl vem f-n polisanmäler en sådan här grej?
Det måste rimligen ligga mer bakom en dålig musiksmak och för hög volym ut i trädgården.
Citera
2005-05-28, 17:41
Medlem
Barabbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Den intressantaste frågan är väl vem f-n polisanmäler en sådan här grej?
Det måste rimligen ligga mer bakom en dålig musiksmak och för hög volym ut i trädgården.

Jag tror som du. Här ligger det en hund begraven.
Citera
2005-05-28, 17:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Creepy, polarens familj bor granne med henne.
får fråga om det var deras lägenhet hon smög in i

Ja, var det en Mia Björkman med två döttrar i 15 och 7 års åldern så..
Citera
2005-05-28, 19:43
Medlem
jaha jovissts avatar
Ojoj, med såna grannar är det lätt att utveckla smak för exotiska delikatesser som surströmming och brutalt högljudd norsk nazistisk-satanistisk dödsmetal.
Citera
2005-05-28, 19:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Mnja, ta bort nummer 8; Unni Drogge. Hon är supersnygg, trots sin ålder, och dessutom ganska intelligent.

Jag har extremt svårt för Unni Drougge; särskilt efter ett foto från någon kändisfest där hon satt i knäet på Erik Hörstadius. Det är nog bland det äckligaste jag har sett.

Men vi kan väl stoppa in en "avbytare" istället.

8. Mona Sahlin

- F.G
Citera
2005-05-28, 20:16
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, var det en Mia Björkman med två döttrar i 15 och 7 års åldern så..

såg att deras namn står med nu.

de bor iaf inte i samma hus såvitt jag kommer ihåg utan i samma byggnad som har en gemensamgård. Crook bor på 4'an har jag för mig och dessa bor på bottenplanet, så rena grannar är de ändå inte. och bottenplanet bort en failj rXXX hxxxen på..alltså inte dessa

allt på tal om inget
Citera
2005-05-28, 20:32
Medlem
Trodde hon inte att någon skulle gå och kolla vad som hände när musiken tystnade?
Citera
2005-05-28, 22:05
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Sällan har man stött på människor som gör ett så öppet osympatiskt intryck som Caroline Krook. Hon är som någonting ur en gammal pilsnerfilm, spelad av t ex Julia Ceasar. Urk

Sveriges mest motbjudande kvinnor; uppdaterad lista 27/5:

1. Ywonne Ruwaida
2. Ireen von Wachenfeldt
3. Ebba Witt-Brattström
4. Gudrun Schyman
5. Caroline Krook
6. Nalin Pekgul
7. Inger Segelström
8. Unni Drougge
9. Annika Billström
10. Birgitta Lundgren

Stay tuned!

- F.G

Att överhuvudtaget fundera ut en lista på kvinnor som är motbjudande är ett märkligt beteende hos en man.
Vore det inte bättre att du la energin på de kvinnor du uppskattar. Kanske det t.o.m. finns nån som säskilt skulle uppskatta att du ägnade just den tiden till henne.

Förklara gärna för mig vad som är så motbjudande med Carilina Krook.
Jag kan inte riktigt se kopplingen mellan pilsnerfilm (vad det nu är) och Julia Ceasar.
Citera
2005-05-28, 22:08
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Förklara gärna för mig vad som är så motbjudande med Carilina Krook.
Jag kan inte riktigt se kopplingen mellan pilsnerfilm (vad det nu är) och Julia Ceasar.

Julia Ceasar var ju en otroligt produktiv skådespelerska, 141 filmer hann hon med enligt IMDB:
http://www.imdb.com/name/nm0194660/

Ett par av dem är alldeles säkert pilsnerfilmer, men det lämnar jag över till någon av forumets filmvetare att avgöra.

Edit: Det gör jag inte alls det: Enligt susning är pilsnerfilmernas pilsnerfilm Pensionat Paradiset från 1937 och där medverkar både Thor Modeen och Julia Ceasar - mer pilsnerfilm än så blir det väl inte?

http://www.imdb.com/title/tt0029388/
http://susning.nu/Pilsnerfilm
Citera
2005-05-28, 22:11
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag har extremt svårt för Unni Drougge; särskilt efter ett foto från någon kändisfest där hon satt i knäet på Erik Hörstadius. Det är nog bland det äckligaste jag har sett.

Men vi kan väl stoppa in en "avbytare" istället.

8. Mona Sahlin

- F.G

Fula Gubben.... Du är lite rolig du....

Varifrån kommer din rädsla av starka kvinnor?
I förra inlägget var det Carolina Krook... och sedan en lista av idel starka kvinnor....
Nu Unni Drogge.... Jahapp, så hennes hånglande är vidrigt och äckligt.

Eric Hörstadius? Han bara satt där... eller?
Citera
2005-05-28, 22:15
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Julia Ceasar var ju en otroligt produktiv skådespelerska, 141 filmer hann hon med enligt IMDB:
http://www.imdb.com/name/nm0194660/

Ett par av dem är alldeles säkert pilsnerfilmer, men det lämnar jag över till någon av forumets filmvetare att avgöra.

Edit: Det gör jag inte alls det: Enligt susning är pilsnerfilmernas pilsnerfilm Pensionat Paradiset från 1937 och där medverkar både Thor Modeen och Julia Ceasar - mer pilsnerfilm än så blir det väl inte?

http://www.imdb.com/title/tt0029388/
http://susning.nu/Pilsnerfilm

Men Hallå!.... Trodde bättre om dig Impetier!
Citera
2005-05-29, 04:42
Banned
SkepticEnquirers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Fula Gubben.... Du är lite rolig du....

Varifrån kommer din rädsla av starka kvinnor?
I förra inlägget var det Carolina Krook... och sedan en lista av idel starka kvinnor....
Nu Unni Drogge.... Jahapp, så hennes hånglande är vidrigt och äckligt.

Eric Hörstadius? Han bara satt där... eller?
Roligt att se att du följer efter Fula Gubben och ska tracka honom hela tiden. Eller menade jag "tragiskt", kanske? Hur som helst skriver jag helt under på hans lista, så länge Drougge byts ut mot Mona Sahlin eller Maria-Pia Boëtius. Det måste ha skrapats länge och väl på den slamfyllda botten av den grunda delen av genpoolen för att skapa dessa tio motbjudande varelser, som var och en allena skulle få monstret från den svarta lagunen att lägga benen på ryggen och få Robinson-Robban att framstå som ett unikum av intelligens och vältalighet. Jag saknar ord för att beskriva mitt förakt för dessa mänskliga - för det är de, även om man ibland tror annat - kreatur, denna skock av förvirrade klimakteriekossor eller snart blivande sådana.

Yvonne Ruwaida, fröken moraltant som gärna talar om för andra hur de skall göra, men att följa reglerna själv - det var visst lite svårt. Men då behöver man bara - om man är en kvinnlig Fjällräven-fetischist, i alla fall - prata lite med mjuk och gråtmild stämma i tv så glöms allt snart bort. Jävla miljöflummare, skaffa dig ett riktigt jobb.

Och biskop Krook...en manipulerande jävel som också sätter sig över alla lagar och regler, så länge hon kommer undan med det. Hon ror väl att hon har påvlig ofelbarhet, kan tänka. Men hon är untouchable - hon är ju både biskop och har fitta. Alltså kan man inte säga något ont om henne, då är man antingen Antikrist eller kvinnohatare. Jävla miffo.

Gudrun Schyman. Kvinnan som gav pisset ett ansikte, och i vars ansikte många skulle vilja pissa, kan man väl säga. Finns det något gott att säga om henne, förutom att hon idag är en dag närmare döden än hon var igår? Nej, jag tror inte det. Jo, förresten, varje gång hon öppnar sin ilsket rött målade mun så vräker hon ur sig så många grodor att F! sjunker någon procentenhet och antifeministiska föreningar får medlemstillströmning.

Äh, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om dessa kvinnor, men det får räcka så här. Jag börjar må illa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback