Citat:
Ursprungligen postat av catami
Fula Gubben.... Du är lite rolig du....
Varifrån kommer din rädsla av starka kvinnor?
I förra inlägget var det Carolina Krook... och sedan en lista av idel starka kvinnor....
Nu Unni Drogge.... Jahapp, så hennes hånglande är vidrigt och äckligt.
Eric Hörstadius? Han bara satt där... eller?
Roligt att se att du följer efter Fula Gubben och ska tracka honom hela tiden. Eller menade jag "tragiskt", kanske? Hur som helst skriver jag helt under på hans lista, så länge Drougge byts ut mot Mona Sahlin eller Maria-Pia Boëtius. Det måste ha skrapats länge och väl på den slamfyllda botten av den grunda delen av genpoolen för att skapa dessa tio motbjudande varelser, som var och en allena skulle få monstret från den svarta lagunen att lägga benen på ryggen och få Robinson-Robban att framstå som ett unikum av intelligens och vältalighet. Jag saknar ord för att beskriva mitt förakt för dessa mänskliga - för det är de, även om man ibland tror annat - kreatur, denna skock av förvirrade klimakteriekossor eller snart blivande sådana.
Yvonne Ruwaida, fröken moraltant som gärna talar om för andra hur de skall göra, men att följa reglerna själv - det var visst lite svårt. Men då behöver man bara - om man är en kvinnlig Fjällräven-fetischist, i alla fall - prata lite med mjuk och gråtmild stämma i tv så glöms allt snart bort. Jävla miljöflummare, skaffa dig ett riktigt jobb.
Och biskop Krook...en manipulerande jävel som också sätter sig över alla lagar och regler, så länge hon kommer undan med det. Hon ror väl att hon har påvlig ofelbarhet, kan tänka. Men hon är
untouchable - hon är ju både biskop och har fitta. Alltså kan man inte säga något ont om henne, då är man antingen Antikrist eller kvinnohatare. Jävla miffo.
Gudrun Schyman. Kvinnan som gav pisset ett ansikte, och i vars ansikte många skulle vilja pissa, kan man väl säga. Finns det något gott att säga om henne, förutom att hon idag är en dag närmare döden än hon var igår? Nej, jag tror inte det. Jo, förresten, varje gång hon öppnar sin ilsket rött målade mun så vräker hon ur sig så många grodor att F! sjunker någon procentenhet och antifeministiska föreningar får medlemstillströmning.
Äh, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om dessa kvinnor, men det får räcka så här. Jag börjar må illa.