• 43 424 online
  • 1 139 418 medlemmar
  • 59 023 569 inlägg
  • 1
  • 2
2005-05-28, 12:16
Medlem
Garfield.coms avatar
Krook smög sig in hos grannen
Plötsligt tystnade musiken och när familjen kontrollerade anledningen fann de biskop Caroline Krook inne i lägenheten

Grannarna spelade schlagermusik i trädgården. Det uppskattades inte av biskop Caroline Krook. Hon tog sig in i vår lägenhet och stängde av radion, berättar Mia Björkman.

Blir desperat av musik

Jag öppnade dörren och ropade, men ingen svarade. Då gjorde jag något väldigt, väldigt dumt. Jag gick in och drog ut sladden. Polisen i Strängnäs har inlett en förundersökning. Caroline Krook riskerar som högst ett bötesstraff.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...651765,00.html

Garfield.com analys:
Har alltid velat stänga av mina grannars musik, eller åtminstone sänka volymen + basen. Men vågar inte, får väl bli att säga till fastighetsvärden, men det bästa vore ju om ngn annan granne gjorde det.

Så Krook gjorde lite rätt ändå, dumma grannar som vänder högtalarna utåt, låg volym utomhus blir hög.
Citera
2005-05-28, 12:18
Medlem
Trodde hon hade högre kontakter som kunde hjälpa henne med sånt här....
Citera
2005-05-28, 12:36
Medlem
fnuskes avatar
Civilkurage. För vem i helvete vill höra schlager?
Citera
2005-05-28, 12:38
Medlem
blaus avatar
Ja herregud. Hade mina grannar öst på med schlager till den grad att jag inte hade kunnat lyssna på fågelsången, hade jag nog inte nöjt mig med att smyga in och dra ut sladden.
Citera
2005-05-28, 12:40
Medlem
MrSandmans avatar
Först fick man ju känslan av att det hade varit värsta röjarskivan, men efter att ha läst artikeln börjar man ju fundera. Om de nu var ute i trädgården så hade hon väl bara kunnat säga åt dem en gång till. De stängde ju fönstret efter första kontakten, så uppenbarligen var de inte helt oresonliga.

Schlager är väl otroligt folkligt - strävar inte kyrkan efter att bli mer folklig, eller har de gett upp den tanken?
Citera
2005-05-28, 12:43
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSandman
Först fick man ju känslan av att det hade varit värsta röjarskivan, men efter att ha läst artikeln börjar man ju fundera. Om de nu var ute i trädgården så hade hon väl bara kunnat säga åt dem en gång till. De stängde ju fönstret efter första kontakten, så uppenbarligen var de inte helt oresonliga.

Schlager är väl otroligt folkligt - strävar inte kyrkan efter att bli mer folklig, eller har de gett upp den tanken?

Men alltså. Folk som bor på landet och lyssnar på schlager?
Det är samma människor som man ser på ÖB och Willys, dvs feta morsor i mysbrallor och slitna trätofflor.
Detta klientel tål inte kritik och istället för att vara tillmötesgående och sänka volymen, så höjer de.
Citera
2005-05-28, 12:57
Medlem
MrSandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Men alltså. Folk som bor på landet och lyssnar på schlager?
Det är samma människor som man ser på ÖB och Willys, dvs feta morsor i mysbrallor och slitna trätofflor.
Detta klientel tål inte kritik och istället för att vara tillmötesgående och sänka volymen, så höjer de.
Haha! Har du träffat min morsa? Jag räknade inte med fördoms-faktorn. Om vi utgår från att de faktiskt höjde, i stället för att att stänga fönstret, så var det ju coolt gjort av CK att dra ur sladden.
Citera
2005-05-28, 13:10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Sällan har man stött på människor som gör ett så öppet osympatiskt intryck som Caroline Krook. Hon är som någonting ur en gammal pilsnerfilm, spelad av t ex Julia Ceasar. Urk

Sveriges mest motbjudande kvinnor; uppdaterad lista 27/5:

1. Ywonne Ruwaida
2. Ireen von Wachenfeldt
3. Ebba Witt-Brattström
4. Gudrun Schyman
5. Caroline Krook
6. Nalin Pekgul
7. Inger Segelström
8. Unni Drougge
9. Annika Billström
10. Birgitta Lundgren

Stay tuned!

- F.G
Citera
2005-05-28, 13:34
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Sällan har man stött på människor som gör ett så öppet osympatiskt intryck som Caroline Krook. Hon är som någonting ur en gammal pilsnerfilm, spelad av t ex Julia Ceasar. Urk

1. Ywonne Ruwaida
2. Ireen von Wachenfeldt
3. Ebba Witt-Brattström
4. Gudrun Schyman
5. Caroline Krook
6. Nalin Pekgul
7. Inger Segelström
8. Unni Drougge
9. Annika Billström
10. Birgitta Lundgren

Stay tuned!

- F.G

Mnja, ta bort nummer 8; Unni Drogge. Hon är supersnygg, trots sin ålder, och dessutom ganska intelligent.
Citera
2005-05-28, 13:45
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

1. Ywonne Ruwaida
2. Ireen von Wachenfeldt
3. Ebba Witt-Brattström
4. Gudrun Schyman
5. Caroline Krook
6. Nalin Pekgul
7. Inger Segelström
8. Unni Drougge
9. Annika Billström
10. Birgitta Lundgren

Stay tuned!

- F.G
Helt riktig och träffsäker rangordning. Möjligen skulle man kunna försöka peta in Maria-Pia Boethius där någonstans också, men en topp-tio är trång och det finns alltid någon skräcködla som inte får plats.
Citera
2005-05-28, 13:49
Medlem
Tolvans avatar
Jag gillar Krook.
Kan man inte visa sina grannar hänsyn så förtjänar man mycket mer än att få radiosladden uttdragen, jag hade nog kört ned radion i halsen på whitetrash kärringen. Jag tänker inte berätta vad som hände min granne som hade lämnat radion på högt som satan och åkt bort, men jag kan ju nämna att posten blev förstörd.
Citera
2005-05-28, 14:55
Medlem
mankers avatar
Creepy, polarens familj bor granne med henne.
får fråga om det var deras lägenhet hon smög in i
Citera
  • 1
  • 2