Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-24, 01:12
  #1
Moderator
Kyrpators avatar
I Jakobsbergs centrum stod tills nyligen en småländsk kött/charkbil varje tisdag. Den har nu ersatts av stånd med mustascherade gentlemän spm säljer kläder av tvivelaktig proveniens, samt en vagn som skyltar med att man tillhandahåller thaimat, men som ständigt är igenbommad. Jag upplever inte det som någon förbättring. Är det någon som vet vart köttbilen har tagit vägen, eller som kan tipsa om andra köttbilar i Västerort? I rent proaktivt syfte vill jag påpeka att jag är medveten om att Jakobsberg inte tillhör Västerortsområdet.

Jag har naturligtvis försökt att googla ämnet, men ambulerande köttfärsäljare tycks inte vara så aktiva på internet. Det hedrar dem på sätt och vis, eftersom det visar att de har fokus på väsentligheterna. Köttsligheten.
Citera
2013-04-24, 01:18
  #2
Medlem
Haha jag älskade den bilen(om det nu är samma) när jag var yngre! Såg den väldigt ofta för 10 år sen och om de håller på än idag så tror jag att de fortsätter lite till, håll utkik på tisdagar och kolla om de har något schema vill gärna gå dit igen!
Citera
2013-04-24, 13:55
  #3
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Haha jag älskade den bilen(om det nu är samma) när jag var yngre! Såg den väldigt ofta för 10 år sen och om de håller på än idag så tror jag att de fortsätter lite till, håll utkik på tisdagar och kolla om de har något schema vill gärna gå dit igen!
För tio år sedan, säger du? Märkligt. Jag upptäckte bilen först ganska nyligen. Och nu har den uteblivit två tisdagar i följd. Ett sätt vore förstås att kontakta kommunen och fråga vilka som har tillstånd för torghandel på Riddarplatsen, men man drar sig i det längsta för att ha med myndigheter att göra.
Citera
2013-04-24, 23:51
  #4
Medlem
Någon som vet vad denna heter? Vart väldigt nyfiken!

Om du nu kan tänka dig att fara istället så rekommenderar jag Ålstens Kött, kunnig personal, kräsna inköpare och grym service!
Citera
2017-07-14, 13:28
  #5
Medlem
Charbilen kommer åter till Jakobsberg, västerort i höst. Någon gång i slutet på augusti eller början av september är dom på plats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback