Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-23, 09:12
  #1
Medlem
Nu har det gått 18 månader och jag känner att jag kan börja sammanfatta vad jag varit med om. Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter för de som är nyfikna eller funderar på att åka själva!

Mvh//TVZ
Citera
2013-04-23, 09:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Nu har det gått 18 månader och jag känner att jag kan börja sammanfatta vad jag varit med om. Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter för de som är nyfikna eller funderar på att åka själva!

Mvh//TVZ
Kan du inte göra en sammanfattning då med resan, var/hur du bodde och vad som hände?
Citera
2013-04-23, 09:40
  #3
Medlem
S.P.Q.R.s avatar
Vad är Ayahuscha? Någon lokal ölsort?
Citera
2013-04-23, 09:42
  #4
Medlem
NitGrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.P.Q.R.
Vad är Ayahuscha? Någon lokal ölsort?

Tror du det är en öl när han lägger tråden i Hallucinogener?
Citera
2013-04-23, 09:45
  #5
Medlem
TS menar nog http://sv.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca
Citera
2013-04-23, 09:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Nu har det gått 18 månader och jag känner att jag kan börja sammanfatta vad jag varit med om. Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter för de som är nyfikna eller funderar på att åka själva!

Mvh//TVZ

Hur länge var du där?

Hur många gånger deltog du?

Tog du reda på vart du skulle innan du åkte?

Berätta om den bästa "trippen" du hade?
Citera
2013-04-23, 10:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Kan du inte göra en sammanfattning då med resan, var/hur du bodde och vad som hände?


Flög via Lima till Iquitos i Peru som ligger mitt i regnskogen och bodde ca 2 timmar utanför. Här var jag: http://www.bluemorphotours.com/

Jag var så fruktansvärt nervös och rädd för att göra detta men hade bestämt mig så till slut satt jag tillsammans med totalt 30 andra varav 2 shamaner och ganska många apprentice/hjälpredor (som hjälper folk som gör ner sig på olika sätt, väldigt vanligt i en hydda där var och en hade en madrass eller stol samt spybalja.

Det som händer därnere är oerhört kraftfullt och har förändrat mitt liv. Första kvällen gick jag med skakiga ben fram till shamanen som hällde upp i en kopp som jag svepte i en stor klunk. Sedan tog det bara 15 minuter innan jag var under full attack av svarta slingrande ormar med rött helvetesljus. Shamanen styr intensiteten med fantastiska melodier som han sjunger. Han styr helt vad som händer i rummet, det är helt sjukt vilken respekt jag fick för vad som händer därnere. Shamanerna beundrar jag ödmjukast.



De viktigaste slutsatserna/resultaten för mig:

- Depression som präglat stor del av mitt liv försvann (det var under fjärde kvällen och det var fruktansvärt. Jag var besatt och och i ett tillstånd av total smärta, både fysisk, känslomässig och spirituell. Det var som en exorcism och min kropp behövde ett år för att återhämta sig. Efter 4 timmar då jag även fick ganska mycket hjälp kämpade jag.

- Fantastiska insikter om mig själv, tiden, gud, kärleken och världen.

- Andligt uppvaknande. Jag har pratat med och sett andar, även efter jag kommit hem. Jag vet nu att det finns andra dimensioner och har upplevt dom. Ingen kan någonsin få mig att tro att det jag upplevt inte var på riktigt.

- Lyckats på egen hand driva ut "demoner" (eller negativa energier) som satt fast i mig.

- Insikten att det är våra kroppar som lider, vår själ är alltid ljus. Det är i det fysiska som lidandet sker, även det det som vi uppfattar som själsligt lidande sitter i kroppen.

- Västvärlden är på många sett gravt handikappat och inte alls så rationellt och bra som vi gärna vill tro.

- Det finns absolut ingenting att vara rädd för. Din ångest eller lidande är separat från den du är. Du är ren kärlek. Det är rädslan som är roten. Vad är du egentligen innerst inne mest rädd för?

- Djävulen finns och söker mer än gärna upp dig. Gud finns också men det är vårt ansvar att komma till honom. Gud söker inte upp dig utan han finns hela tiden i oss, i solnedgången, i leendet, i ditt hjärta. (Jag försökte få kontakt och föra en dialog med honom men min upplevelse var att jag bar på för mycket "skit" för att uppleva honom och fyllas av det gudomliga. Men närvaron kände jag, det är mäktigt!

- Politiker och journalister är ynkliga människor som drivs av sina tillkortakommanden.

- Vi dör aldrig, vi lämnar bara våra kroppar.

Jag måste dock påpeka att allas upplevelse är olika, för vi är olika. Men du kan vara säker på att det som händer är viktigt för dig, och att det finns en mening och en intelligens i de processer man är med om. Jag kan inte bevisa någonting och jag tänker inte argumentera för att min upplevelse var objektivt korrekt på något sätt. Men det var vad jag behövde för att komma framåt.

Jag kommer att återvända, antagligen 2014. Jag vet nämligen vad jag ska ta itu med då, och hoppas jag är modig nog att fullfölja.

Mvh//TVZ
Citera
2013-04-23, 10:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Hur länge var du där?

1 vecka varav 5 kvällar med Aya

Hur många gånger deltog du?

Alla 5

Tog du reda på vart du skulle innan du åkte?

Ja, jag läste väldigt mycket. Anledningen till att jag åkte just dit är att National Geographic hade en skrivit en artikel om det här stället. Och det tolkade jag som en kvalitetstämpel.

Berätta om den bästa "trippen" du hade?

En kväll (tredje)så kämpade jag med någonting som satt hårt fast på min högra sida. Jag insåg att det var någonting där som inte skulle vara där. Helt plötsligt så ser jag ner på min kropp som löser upp sig och fast i mig sitter en jättekräfta/kackerlacks-liknande med massa tentakler. Den satt inuti min kropp och jag försökte få den att lämna min kropp men lyckades inte. Jag bad om hjälp och shamanen kom fram och såg den direkt (såklart) och hjälpte mig att få den att släppa och sedan försvinna ut i rymden. Shamanen bad mig lägga mig ner och sa sedan att det kommer kännas konstigt och det gjorde det. Jag lyftes efter ett tag upp och fick se det onda och det goda i världen och hur det hör ihop, jag var i total harmoni med allt för första gången i mitt liv samtidigt som jag var glasklar.

Jag kunde då hälsa på min flickvän och min familj hemma och jag gick in i deras lägenheter, pratade med dom och berättade saker för dom och gav dom så mycket kärlek jag kunde. När jag sedan kom hem och frågade om dom upplevt något så var svaret ja, och tårarna flödade.
Citera
2013-04-23, 10:43
  #9
Medlem
Metaphores avatar
Åkte du dit med guide, i så fall vad kostade hela resan ungefär?
Citera
2013-04-23, 10:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphore
Åkte du dit med guide, i så fall vad kostade hela resan ungefär?

Nej , ingen guide utan alla träffades i Iquitos för gemensam färd till lägret. Det är ju rätt dyrt, för mig blev det ca 25-30 000 om jag kommer ihåg rätt.

Flyg ca 10000

Själva lägret ca 15 000 (Det är såklart ganska dyrt men servicen och apparaten runt var väldigt bra, dessutom så tycker jag att gör man bra saker så kan man gott tjäna lite pengar på det)

Hotell osv. före och efter ca 2-3000

Mvh//TVZ
Citera
2013-04-23, 12:32
  #11
Medlem
pajjpens avatar
Hur gammal är du?

Hade du mycket erfarenhet av andra hallucinogener innan detta?
Citera
2013-04-23, 13:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajjpen
Hur gammal är du?

Hade du mycket erfarenhet av andra hallucinogener innan detta?

Jag var 31 när jag var där. Jag hade provat hallucinogener någon enstaka gång tidigare men det var längesedan. Däremot är jag en frekvent cannabisrökare och trivs mycket bra med det..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback