Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-04-26, 03:33
  #25
Medlem
MeanMEs avatar
Bra musik är väl något som förmedlar till en det man vill ha just då.

Ibland när man lyssnar på deppmusik så är ju den perfekt för det tillfället.
Samma musik kan ju vara helt outhärdlig när man är på topp.

I slutändan blir det kvar en hög plattor man aldrig lyssnar på.
Sedan om den är kass är ju sak samma, den är ju inte så lyckad för dig.
Citera
2013-04-26, 05:52
  #26
Medlem
Krafses avatar
Det TS tar upp handlar bara om SMAK, inte vad som är bra eller dåligt. Klart som fan att det finns bra och dålig musik. Blanda inte ihop människors subjektiva musiksmak med vad som är bra/dåligt.
Citera
2013-05-02, 19:12
  #27
Medlem
D_V_Ss avatar
Här tar de upp frågeställningen: http://www.justiceharvard.org/2011/0...ode-two/#watch
från 24:15

många sköna citat, och en intressant debatt. Vill inte förstöra innehållet. Men kontentan verkar just vara att man måste vara intelligent för att uppskatta högre nöjen.
Citera
2013-05-02, 19:23
  #28
Medlem
Kulturer kan ha varierande tonalitetsbegrepp... det är inte alla som njuter av Indiska Ragor eller Tolvtonsmusik. Ett sätt att avgöra om det ena stycket är bättre än det andra vore kanske att låta bedömare från nån musik kultur skild från kompositörernas tycka till om låtarna.
Citera
2013-05-05, 18:10
  #29
Medlem
Trololdegs avatar
Tycker helt klart att det finns bra och dålig musik. Jag anser att en bra låt inte är bra bara för att jag själv råkar gilla den utan att det har lagts ner mycket arbete på den samt att den har en välskriven text. En dålig låt å andra sidan ligger det mycket lite jobb bakom och texten och musiken saknar helt originalitet.
Citera
2015-04-22, 16:02
  #30
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Egentligen finns det ingen dålig musik, däremot har olika åsikter om diverse band, men någon måste ju gilla det du inte gillar, så nej, det finns inga dåliga eller bra band heller, jag menar någon måste gilla och även ogilla ett band.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback