23 203 besökare online
856 960 medlemmar • 45 818 503 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Utbildning och studier
Svara på ämne
Ämnesverktyg
-Firben-
Medlem
Jag ska börja på termin 2 men jag hittar inte mitt schema.För jag hittar bara schemat för dom som läser termin 1.

http://edit.adm.luth.se/4DACTION/Web..._stopWeek=1244

Moveyourmind
Medlem
Moveyourminds avatar
Grejen är att man klarar kylan hu bra som helst genom att inte befinna sig utomhus mer än max 5 minuter. Där har ni alla norrbottningars hemlighet.

Är det bara -15 så klarar man sig hur länge som helst bara man har långkalsonger. Annars är det komplett underställ och kanske en fleece som gäller.

Verendum
Medlem
Verendums avatar
Någon som har något tips angående kurslitteratur? Började kolla nu, och de flesta böcker verkar ju vara rätt dyra. Då jag inte har några kontakter som läst Civ.Ing Maskinteknik så ser jag ingen annan lösning än att köpa böckerna nya, åtminstone för den första läsperioden.
Någon som har samma dilemma och kan ge tips om billiga sidor att beställa från/har andra tips hur man ska göra?

Make.Sense
Medlem
Make.Senses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Någon som har något tips angående kurslitteratur? Började kolla nu, och de flesta böcker verkar ju vara rätt dyra. Då jag inte har några kontakter som läst Civ.Ing Maskinteknik så ser jag ingen annan lösning än att köpa böckerna nya, åtminstone för den första läsperioden.
Någon som har samma dilemma och kan ge tips om billiga sidor att beställa från/har andra tips hur man ska göra?

mystudentstore.se fick jag lite böcker ifrån, resten köpte jag nytt.
Såvida du inte misshandlar böckerna för hårt så kommer du ju själv kunna sälja dem vidare senare, då är den egentliga förlusten är inte så stor.

Verendum
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Make.Sense
mystudentstore.se fick jag lite böcker ifrån, resten köpte jag nytt.
Såvida du inte misshandlar böckerna för hårt så kommer du ju själv kunna sälja dem vidare senare, då är den egentliga förlusten är inte så stor.
Nä, jag har väl tänkt i dom banorna med, och vissa böcker kanske man vill ha kvar. Har dock hört av till exempel min syster som köpt kurslitteratur och betalat 800:- för en bok hon inte har använt. Men antar att dom står där av en anledning och att hon borde ha kollat i den egentligen.

Tror mest det känns dyrt då man inte tänkt på den utgiften tidigare, men det är väl bara att försöka sälja dom när man är klar med kursen.

toxan
Medlem
toxans avatar
God dag käre flashbackare!

Har varit antagen till LTU sen första urvalet men har varit lite kluven på om jag verkligen vill flytta upp till Luleå, men nu har jag bestämt mig.

Jag är ju som ni märker lite sent ute med att börja leta lägenhet och som den sociala människan jag är så skulle jag helst vilja dela lägenhet med en eller flera. Så jag tänkte lägga ut en liten "annons" här, finns det någon här på etern med ett ledigt rum eller lägenhet t.o.m ? Om det är fallet, hör gärna av er så kan ni få lite mer information om mig och liknande.

Tack och bock!

phyuck
Medlem
phyucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Firben-
Jag ska börja på termin 2 men jag hittar inte mitt schema.För jag hittar bara schemat för dom som läser termin 1.

http://edit.adm.luth.se/4DACTION/Web..._stopWeek=1244
De lägger bara upp en läsperiod i taget. 2 läsperioder är lika med en termin. Tycker det låter konstigt att du redan vet att du är antagen till termin 2 redan då ansökan inte skett till vårterminen som är termin 2.

Citat:
Ursprungligen postat av toxan
God dag käre flashbackare!

Har varit antagen till LTU sen första urvalet men har varit lite kluven på om jag verkligen vill flytta upp till Luleå, men nu har jag bestämt mig.

Jag är ju som ni märker lite sent ute med att börja leta lägenhet och som den sociala människan jag är så skulle jag helst vilja dela lägenhet med en eller flera. Så jag tänkte lägga ut en liten "annons" här, finns det någon här på etern med ett ledigt rum eller lägenhet t.o.m ? Om det är fallet, hör gärna av er så kan ni få lite mer information om mig och liknande.

Tack och bock!
Kolla på blocket, mystudentstore.se och studentbostadsservice.se för att hitta annosnser där folk söker inneboende. Många skall tydligen ha fått boende genom att lägga upp en annons om att man söker bostad på blocket.

toxan
Medlem
toxans avatar
Jo har precis lagt upp en annons på blocket samt kollar runt på t.ex. mystudentstore, tack för tipset!

För övrigt, här läst att många här skall ta bilen upp till Luleå, tänkte kolla om man möjligtvis kunde åka med någon upp? Så man kan få med sig datorn och några väskor man tar sig med. Jag bor i Gävle precis utmed E4:an, har även körkort så vi kan dela på "bördan" att köra, och vi delar så klart på bensinpengarna upp. Skicka ett PM om någon är intresserad!

Hajseen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toxan
Jo har precis lagt upp en annons på blocket samt kollar runt på t.ex. mystudentstore, tack för tipset!

För övrigt, här läst att många här skall ta bilen upp till Luleå, tänkte kolla om man möjligtvis kunde åka med någon upp? Så man kan få med sig datorn och några väskor man tar sig med. Jag bor i Gävle precis utmed E4:an, har även körkort så vi kan dela på "bördan" att köra, och vi delar så klart på bensinpengarna upp. Skicka ett PM om någon är intresserad!

Lägg även upp en på lokus.se, är gratis om du inte vill ha med den i dagstidningen.

-Firben-
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phyuck
De lägger bara upp en läsperiod i taget. 2 läsperioder är lika med en termin. Tycker det låter konstigt att du redan vet att du är antagen till termin 2 redan då ansökan inte skett till vårterminen som är termin 2.

Jag har redan läst en termin. Jag ska börja termin 2 i höst och jag undrar vart mitt schema blir tills i höst

phyuck
Medlem
phyucks avatar
Citat:
Jag har redan läst en termin. Jag ska börja termin 2 i höst och jag undrar vart mitt schema blir tills i höst
Jag tar det igen då. Skolårret består av två terminer, en hösttermin (som är den första) och en vårtermin (som är den andra). Varje termin är indelad i två läsperioder (vilket är det du menar). Läsperiod 1 och 2 ligger under höstenterminen och läsperiod 3 och 4 ligger under vårterminen. De schemalägger en läsperiod i taget, alltså är varken läsperiod 2,3 eller 4 schemalagds än. Du kan inte alltså inte hitta ditt schema eftersom det inte är på långa vägar schemalagd än. I mitten av oktober borde schemat för läsperiod 2 komma upp.

EpicWinter
Medlem
Citat:
  1. Logga in på portalen.
  2. Klicka på "Kurs och program"
  3. Klicka på "Aktuella antagningar"
  4. Notera kurskoden på kurser med läsår 20122 och läsperiod 1.
  5. Gå in på edit.adm.ltu.se och kolla schema för kurserna (typ: Kurs_Amkod).

Svara på ämne
Topp Dela »