Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-23, 23:26
  #13
Medlem
Hade ett GTX 660 med samma problem. Till slut så var det bara vita ränder över hela skärmen och Windows kunde inte hitta grafikkortet ens. Bytte mot ett nytt (garantin), funkat klockrent sedan dess.

Mitt tips är att prova det i en annan dator. Händer samma sak så är det bara att byta.
Citera
2013-04-24, 08:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -enkish
Har ni äkta eller crackat windows? Var för crack om crackat?

Hade en säkerhetskopierad CD liggandes hemma, jag köpte datorn utan OS. Så jag prövade med skivan och så funkade det. Dock fick jag bara 3 dagars prövotid på Windowsen, så jag ladda hem Windows 7 Crack Loader v.2.2.1 Activation så fick jag full licenserad Windows. Fungerar felfritt annars bara att det strular lite då och då.
Citera
2013-04-24, 08:46
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolumFortistEst
Hade ett GTX 660 med samma problem. Till slut så var det bara vita ränder över hela skärmen och Windows kunde inte hitta grafikkortet ens. Bytte mot ett nytt (garantin), funkat klockrent sedan dess.

Mitt tips är att prova det i en annan dator. Händer samma sak så är det bara att byta.

Har inte tillgång till andra datorer. Bara till bärbara. Ska snacka lite med leverantören och se vad dom säger. Tack för ditt svar.
Citera
2015-01-11, 16:47
  #16
Medlem
KTKs avatar
Tja Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts AMD


Enkel laptop med inget speciellt "spel" grafikkort, win 8.

Har samma problem tof. Utgå ifrån att alla drivisar är uppdaterade så länge windows update funkar vilket det gör. På enhetshanteraren är ingen varningsskylt visad och felsök maskinvara och enheter är det inga problem.

Denna länk är ju tillämpad för windows 7 men vissa saker kan ju utprovas =

http://support2.microsoft.com/kb/2665946

Obs att jag inte uppdaterat från win 8 till 8.1

Tänkte ändå tillföra tråden frågan innan jag gör några oprövade analyser. Om ni tror igentligen det är grafikkortet som håller på att haverera sig strax ?

På google svartnar skärmen det när "streaming video" på youtube och sånt körs och även skylten om påbudet är svart.

På firefox ser det ut så här = http://www.ladda-upp.se/image.php?id=132712&size=full
Lite som Matrix

Orsak är att jag kan oxå ev häva köpet till reklamation i detta läge för just denna skrutdator vilket känns högaktullt när rätten finns för det
__________________
Senast redigerad av KTK 2015-01-11 kl. 16:49.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback