Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-29, 14:58
  #601
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
OK, visst kan både kvinnlig och manlig slampighet vara ett tecken på taskig impulskontroll - det ser man ju bl.a. bevis för på krogen där alkoholen ibland ger impulskontrollen ledigt för kvällen - men det måste inte vara så. Tonåringar t.ex. har inte en färdigutvecklad impulskontroll men någonstans i 20-årsåldern kickar den in med full kraft tillsammans med bättre konsekvenstänkande och den promiskuösa personen upptäcker plötsligt andra intressen här i livet. Eller för den delen, någon slutar att dricka så förbannat mycket och återtar därmed impulskontrollen (jag är övertygad om att alkohol är den största boven för väldigt många, snarare än att det är något egentligt fel på dem). Hur rätt är det då att fortsätta kalla den personen för promiskuös pga gamla "synder", när den faktiskt inte är det längre för att den har utvecklats och förändrats?

Man får leva med det eller försöka dölja det, om en man har våldtagit kvinnor men sedan "utvecklats och förändrats", skulle det göra att du inte ser på honom negativt i det avseendet?
Citera
2013-04-29, 15:05
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florsocker
Man får leva med det eller försöka dölja det, om en man har våldtagit kvinnor men sedan "utvecklats och förändrats", skulle det göra att du inte ser på honom negativt i det avseendet?

Hm, nej jag skulle nog ha rätt svårt för det faktiskt. Jag förutsätter att vi talar om regelrätta våldtäkter på kvinnor. Dels för att enligt vad jag har läst, är ett sånt beteende svårt att förändra och dels för att jag tycker våldtäkt är så fruktansvärt.

Jag känner inte på samma sätt inför sex men kanske det finns människor som gör det? Är sex lika fruktansvärt som våldtäkter även när det sker frivilligt mellan två individer som båda har stort utbyte av det även när det inte leder till ett förhållande?
Citera
2013-04-29, 15:10
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica32
Det finns nån kille på familjeliv som är helt besatt av kukstorlek. Han har tydligen en medel och är oerhört skamsen över den, föratt den inte "fyller upp" lika bra som en stor. Hanhar typ skapat 100 trådar om kukstorlekar och är bitter öven sin situation och han kan absolut inte tänka sig nåt annat än en tjej som är oskuld; då vet hon ju inte om ifall nån annan har en skönare än honom Tragisk indivi egentligen..

Det är inte som att det enda jag ser när jag kollar på min kille, är en vandrande snopp? JAg gillar ju han av andra orsaker, och hans penissstorlek är av mindre betydelse sålänge han kan använda den på rätt sätt som sagt. Isåfall är peniskomlex mycket mer oattraktivt, han ska ju vara stolt över sin kropp.

Ofan, låter ju nästan lite som mig, hänger dock inte på FL.
Har du några trådar att länka? Blev måttligt nyfiken nu.
Och tänk efter nu, kan du klandra honom?
Dom flesta som har har varit med en utrustad man som vet vad han gör kommer ju att föredra det och då han inte är utrustad så låter det bara logiskt och klokt i mina öron att välja en partner som inte suktar efter det han inte kan erbjuda, eller?
Skulle du vilja vara med en man som inte uppskattar din kropp till fullo och som vet att han kan få skönare sex med andra?
Skulle inte tro det.
Ni kvinnor har det så äckligt jävla lätt i dagens samhälle.
Och stolt? Det är lätt för en tjej att säga, ni kan ändra storleken på brösten och ändra hur eran fitta ser ut via kirurgi för inte en allt för saftig peng, för män finns det inget och kuken har en bra mycket större roll att spela än bröst och blygdläppar.
Citera
2013-04-29, 15:10
  #604
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Hm, nej jag skulle nog ha rätt svårt för det faktiskt. Jag förutsätter att vi talar om regelrätta våldtäkter på kvinnor. Dels för att enligt vad jag har läst, är ett sånt beteende svårt att förändra och dels för att jag tycker våldtäkt är så fruktansvärt.

Jag känner inte på samma sätt inför sex men kanske det finns människor som gör det? Är sex lika fruktansvärt som våldtäkter även när det sker frivilligt mellan två individer som båda har stort utbyte av det även när det inte leder till ett förhållande?

Jag tycker nog han har en poäng i det här fallet. Det som är gjort är gjort. Man får leva med sitt CV. Var är egentligen skillnaden på "jag är promiskuös" eller "jag har varit promiskuös"? Beteendet man bedömer befinner sig ju alltid i dåtiden, vare sig det är dåtid som igår eller dåtid som i för 10 år sen.

Visst kan man förändras, men man gör det ju med en grund och utifrån den man har varit tidigare. Det man varit tidigare suddas ju inte bort utan den man är idag är en vidareutveckling av den man var igår.

För snuskarn handlar ju hans obehag inför tjejer som haft flera partners om att de kan ha legat med en kille med större kuk än hans, och då gör det ju ingen skillnad om det var igår eller för tio år sen.

Sen personligen ser jag det verkligen inte som något eftersträvansvärt att gå igenom livet utan att få några ärr eller märken av det...
Citera
2013-04-29, 15:18
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
För snuskarn handlar ju hans obehag inför tjejer som haft flera partners om att de kan ha legat med en kille med större kuk än hans, och då gör det ju ingen skillnad om det var igår eller för tio år sen.

Nej, det är inte den primära anledningen.
Det är även känslan av att bara vara en i mängden, att inte kunna uppleva nya saker med sin partner.
En som legat runt har med största sannolikhet redan gjort allt man kan tänka sig.
Men det absolut vidrigaste är den visuella bilden jag får i huvudet av hur tjejen jag eventuellt gillar har blivit sprutad i av ett x antal andra kukar, har tagit ett x antal andra kukar i sin mun, blivit påsatt av främmande män på krogtoan, ja du förstår nog.
Det får mig att se ned på individen och är i mina ögon mindre värd.
Jag önskar att jag inte kände så men det har jag gjort så länge jag kan minnas.
__________________
Senast redigerad av Snuskarn 2013-04-29 kl. 15:21.
Citera
2013-04-29, 15:19
  #606
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskarn
Nej, det är inte den primära anledningen.
Det är även känslan av att bara vara en i mängden, att inte kunna uppleva nya saker med sin partner.
En som legat runt har med största sannolikhet redan gjort allt man kan tänka sig.
Men det absolut vidrigaste är den visuella bilden jag får i huvudet av hur tjejen jag eventuellt gillar har blivit sprutad i av ett x antal andra kukar, har tagit ett x antal andra kukar i sin mun, blivit påsatt av främmande män på krogtoan, ja du förstår nog.

Ja du har gjort klart att du har stora psykiska problem och stora problem med självkontrollen
Citera
2013-04-29, 15:22
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja du har gjort klart att du har stora psykiska problem och stora problem med självkontrollen

Ironin när en feminism säger det
Och vad har det med självkontroll att göra? Det är väll ändå en lös individ som har problem med den?
Citera
2013-04-29, 15:25
  #608
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskarn
Ironin när en feminism säger det
Och vad har det med självkontroll att göra? Det är väll ändå en lös individ som har problem med den?

Jag är inte feminist.

Vad är skillnaden på att en lättfotad person inte kan avhålla sig från att hoppa i sängen med nån random trots att den mår dåligt av det sen och att du inte klarar att avhålla dig från att tänka tankar du inte mår bra av? Det är dålig självkontroll att inte ha kontroll över sin tankeverksamhet.
Citera
2013-04-29, 15:28
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha men det fungerar ju som sagt inte så överhuvudtaget. Det är alltså en defekt i hjärnan och man är född sån och det är ingenting som man kan jobba bort bara för att man vill det man kan kanske lära sig att kontrollera sig mycket bättre med åldern men detta är per definition en opålitlig människa i hela sitt liv, ingenting kommer någonsin att förändras egentligen det är en allt för naiv syn på medfödda hjärndefekter. Hmm ja nu blir man inte mindre av en slampa bara för att man tillfälligt lagt av... antingen är man en slampa eller så är man det inte och har men 1 gång i sitt liv passerat den gränsen så har man, det finns ingen återvändo från det.

Pfff kvinnogriseri bemöts obarmhärtigt med min piska.

Fast dels behöver taskig impulskontroll inte bara bero på en hjärndefekt (alkohol och tonår, som sagt) och dels behöver slampighet inte bero på taskig impulskontroll. Här på Flashback finns ju grabbar som har en slampighetsgräns på 1 vilket tyder på att slampighet i verkligheten kan handla mycket mer om betraktaren än om slampan. Är det så att alla har rätt att döma en annan till slampa när de känner för det? Och hon ska därmed förbli för evigt fördömd i allas ögon?

Nog är det lite märkligt att något så i grunden gott som sex mellan två personer som båda har utbyte av det, upprör så väldigt? Jag tycker det.

En piska är ju ingenting för en äkta kvinnogris!
Citera
2013-04-29, 15:32
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag är inte feminist.

Vad är skillnaden på att en lättfotad person inte kan avhålla sig från att hoppa i sängen med nån random trots att den mår dåligt av det sen och att du inte klarar att avhålla dig från att tänka tankar du inte mår bra av? Det är dålig självkontroll att inte ha kontroll över sin tankeverksamhet.

Du har framstått som en feminism med ditt "medsystrar" prat.
Och visst, där hade du faktiskt rätt.
Jag måste dock fråga, om du skulle haft en fitta du visste att majoriteten män inte vill ha, skulle inte även du ha mått dåligt då?
Citera
2013-04-29, 15:38
  #611
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskarn
Du har framstått som en feminism med ditt "medsystrar" prat.
Och visst, där hade du faktiskt rätt.
Jag måste dock fråga, om du skulle haft en fitta du visste att majoriteten män inte vill ha, skulle inte även du ha mått dåligt då?

Fram tills jag hittat en som ville ha den skulle jag nog vara ledsen över det ja. Så länge jag fick ligga med dem jag ville ha skulle det inte störa mig så mycket dock. Man tar ju vad man vill ha liksom.

Men jag skulle ju inte helt utan orsak börja inbilla mig att de flesta inte ville ha den och att den inte duger. Det är nämligen ett ganska självdestruktivt och patetiskt beteende.
Citera
2013-04-29, 15:43
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men jag skulle ju inte helt utan orsak börja inbilla mig att de flesta inte ville ha den och att den inte duger. Det är nämligen ett ganska självdestruktivt och patetiskt beteende.

Fast det har jag ju inte inbillat mig, det är den uppfattning jag har fått efter att ha hört vad tjejer sagt när dom haft lite alkohol i blodet och faktiskt blir ärliga och efter många års läsande på diverse forum.
Visst, vissa skriver att det inte gör något om dom älskar personen, men det ändrar fortfarande inte faktumet att dom skulle fått det skönare med en storlek större.
Och självdestruktivt, ja, det är ju dock hela mänskligheten, om inte psykiskt så fysiskt.
__________________
Senast redigerad av Snuskarn 2013-04-29 kl. 15:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback