Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-22, 01:27
  #1
Medlem
Ja, som rubriken säger.
Är detta en manlig instinkt?
Alltså i våran natur att se ned på kvinnor som har blivit betäckta av många män tidigare?
Detta ämne har kommit upp ofta i min vänskapskrets som är skapligt stor och av alla manliga vänner jag har så vet jag bara 1 som inte bryr sig så mycket om en tjejs tidigare bagage, resten önskar mer eller mindre att tjejen dom inleder ett förhållande med har haft så lite partners som möjligt innan.
Och nej, alla dessa är inte dåligt utrustade och osäkra små pojkar, jag och majoriteten i min vänskapskrets är inom 24-30+.
Man ser även ofta kommentarer på många forum om hur många mer eller mindre mår illa av tanken på en tjej som haft en halv kommun mellan benen och kollar man på diverse kulturer och religioner så är det ju samma sak där.
Ta islam som exempel, har en kvinna knullat runt där så har hon skämt ut släkten och straffas ofta ganska hårt för det.
Kristendomen var väll likadan back in the day?
Jag själv kan erkänna att jag har komplex men det är inte anledningen till mitt förakt mot lösa tjejer, jag kan faktiskt inte förklara varför jag äcklar mig på dom.
Det är som att något triggas i huvudet per automatik direkt när jag får reda på om en tjej är lös eller inte, så vad kan det vara?
Finns det någon vettig förklaring till det?
Jag önskar att jag inte kände såhär för med tanke på hur lösa dagens svenska tjejer är så blir det bra jobbigt att gå omkring och känna ett stort hat hela dagarna.
Jag har försökt så länge jag kan minnas att försöka ignorera det men det går inte hur jag än gör.
Har varit ute på krogen och kunnat få ligga ett flertal gånger men man märker ju ganska snabbt om en brud är lös eller inte så jag har fnyst bort dom varenda gång.
Bara tanken av att massa andra män har varit där tidigare och kladdat och tillfredsställt tjejen i fråga får mig att må illa.
Nu är jag ganska extrem och jag är medveten om det men hur jag än gör så kan jag inte ignorera det, några tips?
Mvh
Citera
2013-04-22, 01:37
  #2
Medlem
Mellanbarnets avatar
Tror alla män tänker så ibland. Rätt normalt tänk. Om det är en instinkt? Jupp, sitter väll kvar sen stenåldern kan ja tänka mig. Man vi ha en "ren och fräsh" kvinna. Men det där är såklart individuellt.
Visa män skiter i det medan andra grubblar på det.
Personligen är ja något av ett mellanting. Har min nya dejt varit med fler en 30+ så ringer det varningsklockor i hela ryggmärgen. Men är jag kär skiter ja i det.
Citera
2013-04-22, 01:38
  #3
Avstängd
Trinityys avatar
Nu är jag en sån som tycker att sex är speciellt vilket gör att jag inte ligger hur som helst utan endast när jag blir riktigt bunden. Har haft två, mitt ex och min nuvarande och ändå anser jag att det är mycket och äcklas.
Men jag tror att många män känner precis som du gör men har bara accepterat vissa saker och ting. Man kam ju inte gå runt och kontrollera människor. Väldigt många av mina vänner tycker annorlunda och njuter av att ha sex med flera. Tyvärr ser samhället så ut.
Citera
2013-04-22, 01:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trinityy
Nu är jag en sån som tycker att sex är speciellt vilket gör att jag inte ligger hur som helst utan endast när jag blir riktigt bunden. Har haft två, mitt ex och min nuvarande och ändå anser jag att det är mycket och äcklas.
Men jag tror att många män känner precis som du gör men har bara accepterat vissa saker och ting. Man kam ju inte gå runt och kontrollera människor. Väldigt många av mina vänner tycker annorlunda och njuter av att ha sex med flera. Tyvärr ser samhället så ut.

Är du en tjej? Isåfall creeds till dig som inte blivit hjärntvättad av media och sex and the city där dom uppmanar kvinnor att börja ligga runt så tidigt som möjligt.
Jag känner likadant och är man, jag vill inte ha ONS, jag vill känna personen jag har sex med och med tiden lära känna hennes kropp bättre vilket resulterar i bättre sex.
Men ta denna tråden på familjeliv som exempel, jag blir ordagrant mörkrädd när jag ser hur många majoriteten av tjejerna i tråden har legat med där.
Att ha en ny kille mellan benen är lika vanligt som att duscha för dom och jag kan inte rå för det men dom har per automatik ett mindre värde i mina ögon, som en prostituerad typ.

http://www.familjeliv.se/Forum-9-196/m64068161.html
Citera
2013-04-22, 01:49
  #5
Medlem
Men!

Citat:
Ursprungligen postat av Snuskarn
Ja, som rubriken säger.
Är detta en manlig instinkt?
Alltså i våran natur att se ned på kvinnor som har blivit betäckta av många män tidigare?
Detta ämne har kommit upp ofta i min vänskapskrets som är skapligt stor och av alla manliga vänner jag har så vet jag bara 1 som inte bryr sig så mycket om en tjejs tidigare bagage, resten önskar mer eller mindre att tjejen dom inleder ett förhållande med har haft så lite partners som möjligt innan.
Och nej, alla dessa är inte dåligt utrustade och osäkra små pojkar, jag och majoriteten i min vänskapskrets är inom 24-30+.
Man ser även ofta kommentarer på många forum om hur många mer eller mindre mår illa av tanken på en tjej som haft en halv kommun mellan benen och kollar man på diverse kulturer och religioner så är det ju samma sak där.
Ta islam som exempel, har en kvinna knullat runt där så har hon skämt ut släkten och straffas ofta ganska hårt för det.
Kristendomen var väll likadan back in the day?
Jag själv kan erkänna att jag har komplex men det är inte anledningen till mitt förakt mot lösa tjejer, jag kan faktiskt inte förklara varför jag äcklar mig på dom.
Det är som att något triggas i huvudet per automatik direkt när jag får reda på om en tjej är lös eller inte, så vad kan det vara?
Finns det någon vettig förklaring till det?
Jag önskar att jag inte kände såhär för med tanke på hur lösa dagens svenska tjejer är så blir det bra jobbigt att gå omkring och känna ett stort hat hela dagarna.
Jag har försökt så länge jag kan minnas att försöka ignorera det men det går inte hur jag än gör.
Har varit ute på krogen och kunnat få ligga ett flertal gånger men man märker ju ganska snabbt om en brud är lös eller inte så jag har fnyst bort dom varenda gång.
Bara tanken av att massa andra män har varit där tidigare och kladdat och tillfredsställt tjejen i fråga får mig att må illa.
Nu är jag ganska extrem och jag är medveten om det men hur jag än gör så kan jag inte ignorera det, några tips?
Mvh

Försök att tvätta av dig detta religiösa arv så kanske du med kan se på dina medmänniskor som just människor?
Och märkligt med er alla s. k "män", men vad fan har ni på krogen att göra? Och finnes där OCKSÅ icke- lössläppta- kvinnor, så varför går ni då ändå ensamma hem? Ja, ni som nu ändå är så mycket bättre, menar jag?
Snacka om att bita sig själv i kuken
Citera
2013-04-22, 01:52
  #6
Medlem
Bloodhails avatar
Har aldrig tänkt så, vet inte riktigt vad det kan bero på.
Citera
2013-04-22, 01:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Försök att tvätta av dig detta religiösa arv så kanske du med kan se på dina medmänniskor som just människor?
Och märkligt med er alla s. k "män", men vad fan har ni på krogen att göra? Och finnes där OCKSÅ icke- lössläppta- kvinnor, så varför går ni då ändå ensamma hem? Ja, ni som nu ändå är så mycket bättre, menar jag?
Snacka om att bita sig själv i kuken

Dom gångerna jag varit ute på en krog så är det inte för att försöka hitta ligg, jag skrev som ovan att jag är emot ONS, finner det vidrigt och då tjejen man hamnar i halmen med förmodligen hade en annan kille där helgen innan och helgen innan det.
Jag har dock blivit raggad på av ett flertal lösa tjejer dom gånger jag varit ute på en krog, dessa har jag fnyst iväg som jag skrev i tråden då jag finner dom motbjudande.
Och jag är inte religiös, jag hatar religion och ser helst att religiösa människor stängs in på ett mentalsjukhus.
Citera
2013-04-22, 01:57
  #8
Medlem
Faderligs avatar
Jag skulle inte tro att själva föraktet är en instinkt, det har nog med kultur att göra. Det finns ju ingen som helst logik i att se ner på lösaktiga kvinnor rent biolgiskt. Däremot kan viljan att skaffa sig en partner som inte har haft sex med så många män vara en instinkt. Man vill helt enkelt minimera risken för att någon annan ska göra henne med barn, som man själv får ta hand om. Detta är ett vanligt beteende i djurvärlden. Otrohet är också en mänsklig instinkt.

En vanlig tumregel inom biologin är att om en art med parförhållanden har tydliga morfolgiska skillnader mellan hane och hona är otrohet vanligt inom arten. Det brukar dessutom vara honorna som skaffar sig en älskare vid sidan om för att få mer genetisk variation på sina avkommor. Männens svar på detta brukar vara svartsjuka. Den svartsjukan kan nog i sina mer extrema yttringar visa sig i ett förakt mot kvinnor som ligger runt.
Allt handlar om sprida sina gener vidare i så stor utsträckning som möjligt.
Citera
2013-04-22, 01:58
  #9
Medlem
Kruzs avatar
Jag har inga som helst problem med om tjejer knullar runt, kan killar kan tjejer.
Sex är skönt, och man måste inte vara tillsammans eller vara gift för att få lov att ha sex. Hittar man någon man klickar med, go for it!

Antagligen skräms killar av erfarna tjejer, rädda att dom ska framstå som dåliga i sängen kanske, vad vet jag.

Men lev och njut av livet istället, trots allt man lever bara en gång.
Citera
2013-04-22, 01:58
  #10
Avstängd
Trinityys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskarn
Är du en tjej? Isåfall creeds till dig som inte blivit hjärntvättad av media och sex and the city där dom uppmanar kvinnor att börja ligga runt så tidigt som möjligt.
Jag känner likadant och är man, jag vill inte ha ONS, jag vill känna personen jag har sex med och med tiden lära känna hennes kropp bättre vilket resulterar i bättre sex.
Men ta denna tråden på familjeliv som exempel, jag blir ordagrant mörkrädd när jag ser hur många majoriteten av tjejerna i tråden har legat med där.
Att ha en ny kille mellan benen är lika vanligt som att duscha för dom och jag kan inte rå för det men dom har per automatik ett mindre värde i mina ögon, som en prostituerad typ.

http://www.familjeliv.se/Forum-9-196/m64068161.html


Japp, jag är kvinna och är äldre än 23. Jag har ändå lyckats att hålla mig på den nivå jag vill och inte känna att jag ska smälta in bland mina vänner. Du ska dock ta hänsyn att jag klassas som icke normal då jag varken dricker, aldrig rökt eller drogat vilket gör det lättare för mig. Mitt behov av sex är lika mycket som andra kvinnor men jag skulle aldrig kunna ligga runt med främlingar. Jag skulle äcklas varje dag. Det handlar om så mycket. Sex för mig är endast något jag kan ha med den jag älskar och vill leva mitt liv med. Om det inte skulle funka mellan mig och min partner som jag har haft i 2 år så tror jag att jag kommer att stanna där och leva ensam. Hade flertalet av mina vänner som försökte tvinga mig till att ligga runt med snygga och rika män för skojs skull men jag avstod. Till slut gav jag upp vänskapen också då man inte ville förstå mig. Oftast fick jag höra att jag är dum i huvudet som inte ligger med en snygg och rik man och är istället trogen till en man. Jag har nu skaffat andra vänner, religiösa kristna tjejer som jag tycker mig passa bättre med.
Jag valde helt enkelt att vara annorlunda. Men andra känner väl en viss press att de vill njuta och leva livet.
Citera
2013-04-22, 02:10
  #11
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruz
Jag har inga som helst problem med om tjejer knullar runt, kan killar kan tjejer.
Sex är skönt, och man måste inte vara tillsammans eller vara gift för att få lov att ha sex. Hittar man någon man klickar med, go for it!

Antagligen skräms killar av erfarna tjejer, rädda att dom ska framstå som dåliga i sängen kanske, vad vet jag.

Men lev och njut av livet istället, trots allt man lever bara en gång.

Inte om man tänker logiskt
http://i.imgur.com/ycVKYM8.jpg

Sen att vissa skriker YOLO och horar runt får stå för dem. Jag håller med tidigare talare, det är vidrigt.
Citera
2013-04-22, 02:17
  #12
Medlem
Skulle vilja påstå att det är en logisk och hygieniskt svar på en fråga.
Ett stinkhål som blivit besudlat av massvis med kukar är självfallet jävligt mycket vidrigare än mycket annat.
Att en kuk är i många hål är inte alls äckligt.

Vad är vidrigare, att stoppa in ditt finger i olika alkisars o uteliggares munnar ....eller att använda din egen mun till att suga på alkisars och uteliggares fingrar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback