Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Många runtom i Sverige är mindre nöjda med sitt nuvarande arbete och har ingen möjlighet eller lust att börja plugga.
Det är inte allt för sällan ens bekanta då väljer att dra iväg och testa på något helt nytt.
Exempelvis:
Norge - Här finns det jobb och du tjänar bra med pengar. Tyvärr väldigt dyrt boende.
Irland - Massiv med jobb utan krav på utbildning. Att kunna Svenska räcker långt!
div. Volontärarbete - Åk iväg ett år vart som helst i världen. Ingen utbildning krävs men räkna med att du jobbar gratis och själv står för kostnaderna.
Försvarsmakten - Sök och genomför GMU och testa på ett liv som soldat. Här finns mycket nytt att lära sig
Franska främlingslegionen - För dig som vill utsätta dig själv för en riktigt utmaning
Irish defence forces - För dig som inte vill jobba inom Försvarsmakten men inte är tuff nog för FFL.
Danska Forsvaret - För dig som inte vill jobba inom Försvarsmakten
Vad för fler alternativ har hen som inte är nöjd med sin nuvarande situation?
(Utan höga krav på utbildning eller särskild erfarenhet)
Massor av jobb på Irland?
Landet med en ungdomsarbetslöshet på 30% på personer under 25år?
http://www.rte.ie/news/business/2013...loyment-young/
Visst, vill du sitta som svensk support/säljare på telefon så kanske det funkar, men räkna med att först hamna på ett bemanningsbolag.
Sen får du vara max 24år för de flesta tjänster för Irish Defence Forces (förutom Reserve som har upp till 35år), sen har jag för mig att du måste vara irländsk medborgare också för att söka dit.
Har själv bott och jobbat där i nästan 4 år så vet vad jag pratar om