Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2019-03-28, 23:22
  #109
Medlem
Lyxmärken signalerar olika saker beroende på bärarens ålder och utseende.

Nån under 20 - då tänker man "fejk" eller "pappas pengar"

Nån som typ klär sig ganska lågmält normalt men plötsligt kommer med en vräkig tröja (typ den med "GUCCI" i enorma bokstäver över hela bröstet som kostar över 5000) då tänker man "Jahapp, nån som tragiskt nog fallit för märkesfixeringen i hihopkulturen och bara vill ha en statussymbol"

En lite äldre person som kan bära upp en kavaj och går runt med nån detalj från ett lyxmärke, då kan det kanske faktiskt se ut sådär "lyxigt" som folk faktiskt föreställer sig att det ska göra.

Även folk som faktiskt är riktiga modelejon - typ de som experimenterar med olika stilar och har koll på designers, snackar om mode, går på modevisningar etc - där kan jag faktiskt också köpa att de kör med nåt lyxmärke då och då.
Men då snackar jag alltså inte genomsnittliga hiphopkids som tror att de är modeintresserade för att de gillar Yeezys. Utan jag menar typ extravagant folk, typ en helgul outfit ena dagen och basker nästa dag.
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2019-03-28 kl. 23:26.
Citera
2019-03-29, 12:41
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Det har blivit en grej att alla ortentuggare köper dyra kläder för att fläsha med.
Går i sin parajumper Adidasbyxor och airmax.
Dessa personer är nog inte intresserade av mode mer än att visa upp sig.
Denna stil tycker jag tyvärr är lite patetisk.

Däremot är man modeintresserad och tycker accesoaren/plagget är snygg i sig och inte endast för att de står LV, Gucci på det så tycker jag det är okej.

Sen att ha stil tycker inte jag behöver betyda att allt man äger är dyrt utan blandar med det mesta.
Däremot kör man en kostym kanske inte nederdelen ska vara Armani och jackan dressman.

Själv köper jag det jag tycker är snyggt, men undviker oftast sånt jag inte tycker är värt priset.

Alla får tycka som dom vill och ha egen smak. Men förstår verkligen inte hur man kan lägga 9000 på en vinterjacka när man har en månads inkomst på samma summa om bara SOC bidrag.

Tycker också att det är snyggast att blanda. Det får också de kvalitetskläder eller annat att se mer avkopplat ut och man ser inte så desperat ut heller. Klär mig så att varken chefer eller kunder irriteras av stilen på jobb. Ledig tid så efter humör, hemma med mjukare skönare kläder, fina mjubyxor till exemepl men att gå ut, restaurang eller klubb så drar jag på ibland. Att variera på så sätt efter tillfälle och humör är trevligt. Skor är alltid viktigt att de är i bra kvalitet. Märkena har växlat genom åren men RL är en favorit.
Citera
2019-03-29, 22:02
  #111
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Middlesex
Vad tycker ni om killar i 18-25 års åldern som går runt med Louis Vuitton plånbok/väska/glasögon osv? Skulle ni tro "Äsch, han är bög" eller bara "Äsch, han gillar la sånt?"

Jag hittade en asnice plånbok idag från Louis Vuitton för killar (Är själv en 19 årig kille). Men vågar jag köpa den? 90% av mina kalsonger kommer från märken som Calvin Klein, Hugo Boss och Hollister. Jag tycker såhär, har man råd, eller vill känna sig lite överklass så får man ha sånt! Plånboken jag tänkte köpa kostar förövrigt ca 1'200 kr.

Så, vad tycker ni om killar med sådana märken? Hiss, diss?? Berätta gärna!

Är killarna i typ årskurs 1-9 är de garanterat pappa betalar.

Är de grabbarna på gymnasiet eller har arbete så fine alla unnar väl sig något.
Men tror de är att visa vem som har pengar bland dagens ungdomar.

Själv kör jag på Björn borgs kalsonger och Dressmans Man Underwear.


Så du beskriver att bara för att man gillar hugo boss o louis vuitton så är man bög eller överklass.

Det värsta jag tycker är när killar kommer med sin jävla axelväska o kepsen bakåfram . Den stilen e ju ännu värre en baseballkeps av random lag ifrån Usa.
Axelväskan skriker hjälp jag är en knarklangare/dåtidens brevbärare
__________________
Senast redigerad av Yggdrasil12 2019-03-29 kl. 22:04.
Citera
2019-04-13, 01:04
  #112
Medlem
Tycker det överlag är ganska trashigt att göra gratis reklam för ett varumärke. Ju mer man betalar ju värre är det såklart.
Ser man till kvalitét är de bästa produkterna nästan alltid utan reklam (synliga loggor). Har man kast självförtroende finns det vettigare sätt att spendera sina pengar på än att köpa sig något med en logga.
Citera
2019-04-22, 16:36
  #113
Medlem
LaLocas avatar
1200kr kostar väl en vanlig skinnplånbok? Låter billigt för en LV.
Citera
2019-04-22, 16:38
  #114
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
1200kr kostar väl en vanlig skinnplånbok? Låter billigt för en LV.

1200 Baht förstår du väl.
Citera
2019-04-23, 12:29
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
1200kr kostar väl en vanlig skinnplånbok? Låter billigt för en LV.

Grabben har helt klart sett fel på priset.

Dubbelkollade även LVs hemsida och finns ingen sådan plånbok ens i närheten av det priset.

LV har aldrig reor heller vilket får mig att tro att han antingen har sett fel på priset eller så är det en kopia han har blivit erbjuden i andra hand.
Citera
2019-04-23, 12:54
  #116
Medlem
Jag kan tycka att det är ganska tacky med märkeskläder som har stora tryck. Riktiga designerkläder ska vara sydda efter din kropp och med exklusivt material. Dessa kläder får dock prislappen på en gucci-plånbok eller calvin klein kalsonger att blekna i jämförelse. Klass och stil handlar om så mycket mer än enstaka attiraljer. Jag vill inte påstå att jag själv rör mig i speciellt exklusiva eller privilegierade kretsar utöver i mitt arbete, men då handlar det om en diskret stilren klädstil som sitter bra snarare än stora reklamblaffor.
Citera
2019-04-23, 13:00
  #117
Medlem
Det hör bra mycket mer till överklass än att unna sig dyra saker. Egentligen så är överklassen återhållsam med att uppvisa dylikt. Överklassen fnyser snarare åt "nyrika" med det beteendet.

Så, nu lärde du dig något nytt.
Citera
2019-04-27, 13:44
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefkrenk
Grabben har helt klart sett fel på priset.

Dubbelkollade även LVs hemsida och finns ingen sådan plånbok ens i närheten av det priset.

LV har aldrig reor heller vilket får mig att tro att han antingen har sett fel på priset eller så är det en kopia han har blivit erbjuden i andra hand.

Tråden är sen 2013 så det kan ju ha hänt en del med priset också...
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback