Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-06, 17:20
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Uttrycket har gått mig förbi helt, vad menas med pulp fiction tv ?

TV gjord på pulp fiction (kiosklitteratur).

Dock aningen orättvist att förminska Quarry på det viset. Kommer säkerligen bli betydligt bättre än så – iaf bättre än Banshee och liknande skräp.
__________________
Senast redigerad av SprayLord 2016-09-06 kl. 17:24.
Citera
2016-09-06, 17:32
  #86
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
TV gjord på pulp fiction (kiosklitteratur).

Dock aningen orättvist att förminska Quarry på det viset. Kommer säkerligen bli betydligt bättre än så – iaf bättre än Banshee och liknande skräp.

Jag menar inte att det är dåligt bara för att jag använde begreppet. Jag tror också att Quarry blir bra.

Det är dock något annat än Rectify. Quarry är hundra gånger mer southern gothic än Rectify.
Citera
2016-09-06, 18:12
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag menar inte att det är dåligt bara för att jag använde begreppet. Jag tror också att Quarry blir bra.
Det är dock något annat än Rectify. Quarry är hundra gånger mer southern gothic än Rectify.

Självklart. Trailern till Quarry visar med all tydlighet att likheterna med Rectify är få (själv har jag svårt att se någon likhet).
Hursom – ska bli mycket trevligt att under hösten följa slutspurten av Rectify.
Citera
2016-11-01, 01:46
  #88
Medlem
santacls avatar
S4 är igång, började det bra ?
Citera
2016-11-07, 00:08
  #89
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Det känns som hundra år sen, denna serie brukade vara min favvo.
Nu, 2 nya program ute på sista 4 säsongen, kommer kolla extra sakta.

Väntat lång tid nu för att se slutet.
Citera
2016-11-07, 22:20
  #90
Medlem
oceanwaves avatar
Tyckte första avsnittet var riktigt bra där man fick följa Daniels "nya" liv. Saknade honom i andra avsnittet och det blev lite tradigt med allt fokus på Daniels syrra i mina ögon. En av de bättre serier jag sett hursomhelst och jag ser fram emot avslutningen.
Citera
2016-11-07, 23:32
  #91
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceanwave
Tyckte första avsnittet var riktigt bra där man fick följa Daniels "nya" liv. Saknade honom i andra avsnittet och det blev lite tradigt med allt fokus på Daniels syrra i mina ögon. En av de bättre serier jag sett hursomhelst och jag ser fram emot avslutningen.

Hon 'Syrran' jobbar ju fulltid för en annan TV-Show , Timeless.

http://www.imdb.com/name/nm0817844/?ref_=tt_cl_t7
Så vi kan alla glömma eventuella Rectify flera säsonger!
Citera
2016-11-07, 23:42
  #92
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Hon 'Syrran' jobbar ju fulltid för en annan TV-Show , Timeless.

http://www.imdb.com/name/nm0817844/?ref_=tt_cl_t7
Så vi kan alla glömma eventuella Rectify flera säsonger!

Tror i och för sig inte att avsaknaden av henne skulle påverka så mycket. Att säsong 4 skulle bli den sista har ju dock varit officiellt i snart ett år. Tror det blir bra, det känns som läge för att avslut.
Citera
2016-11-08, 07:17
  #93
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceanwave
Tror i och för sig inte att avsaknaden av henne skulle påverka så mycket. Att säsong 4 skulle bli den sista har ju dock varit officiellt i snart ett år. Tror det blir bra, det känns som läge för att avslut.

Jasså,
jag uppfattade det som att både systern & mamman hade lagt ner 20 år åt sidan av sina egna liv, för support till Brodern / Sonens skull!

Tycker Syster/Mor är i alla högsta grad med i storyn till 110%.

Citera
2016-11-24, 08:12
  #94
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nu är hela 5 nya program ute på final säsongen 4.

Bra va.
Citera
2018-08-04, 20:04
  #95
Medlem
Denna serie är något som jag helt har missat trots den serienörd man är läser man vad folk skriver här får man ju sjukt höga förväntningar.... Hoppas verkligen att den lever upp till ryktet, lite orolig eftersom man bör ha hört mer om denna om den nu är så bra, nån skriver tom att den är bättre än Breaking bad vilket är en av mina absoluta favoriter någonsin vilket lär bli näst intill omöjligt att toppa, men jag hoppas att jag delar den uppfattningen när jag har sett den. Det bästa är att om den är bra har jag 4 osedda säsonger framför mig på Netflix dock inte så många avsnitt per säsong... Hoppas nu bara den inte avslutas med en nerläggning utan att det kommer att finnas ett riktigt slut... Återkommer inom kort med ett betyg!
Citera
2018-08-05, 01:48
  #96
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Denna serie är något som jag helt har missat trots den serienörd man är läser man vad folk skriver här får man ju sjukt höga förväntningar.... Hoppas verkligen att den lever upp till ryktet, lite orolig eftersom man bör ha hört mer om denna om den nu är så bra, nån skriver tom att den är bättre än Breaking bad vilket är en av mina absoluta favoriter någonsin vilket lär bli näst intill omöjligt att toppa, men jag hoppas att jag delar den uppfattningen när jag har sett den. Det bästa är att om den är bra har jag 4 osedda säsonger framför mig på Netflix dock inte så många avsnitt per säsong... Hoppas nu bara den inte avslutas med en nerläggning utan att det kommer att finnas ett riktigt slut... Återkommer inom kort med ett betyg!
Va, vem bryr sig?!
Stör inte en seriös tv-tråd utan ens ha sett serien.
Gå till närmaste pressbyrån och köp ett ex av Kalle Anka istället.
__________________
Senast redigerad av DragonOnWall8 2018-08-05 kl. 02:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback