Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-20, 01:12
  #1
Medlem
OleYellers avatar
Rectify. Första orginalserien från Sundance Channel. Jag har bara sett ett avsnitt än men det verkar högkvalitativt rakt igenom. Tre avsnitt ute hittills. Är det någon som tittar?

Citat:
Rectify is an American television series created by Ray McKinnon in 2012 and is the first original series from Sundance Channel. It stars Aden Young, Adelaide Clemens, Abigail Spencer and Sean Bridgers. The series follows Daniel Holden, who is exonerated for a rape/murder charge after 19 years on Death row and returns to his hometown of Paulie, Georgia, where he must readjust to a new life. Sundance announced the series premiere will debut on April 22, 2013 at 9:00pm et/pt

Abigail Spencer...

Vad tycker ni?
Citera
2013-04-20, 03:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Rectify. Första orginalserien från Sundance Channel. Jag har bara sett ett avsnitt än men det verkar högkvalitativt rakt igenom. Tre avsnitt ute hittills. Är det någon som tittar?



Abigail Spencer...

Vad tycker ni?


låter lite rott och bögig serie
Citera
2013-04-20, 03:33
  #3
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkon12
låter lite rott och bögig serie

Rott..? Bögig..? ok... Tack för din djupa synpunkt.
Citera
2013-04-20, 09:28
  #4
Medlem
mishimas avatar
Detta är väl en av vårens mest intressanta serier. Jag tror det här är bra.

Kul att Sundance satsar på TV-drama. Top of the Lake var suverän.

Så tre avsnitt finns redan ut. Det låter trevligt.
__________________
Senast redigerad av mishima 2013-04-20 kl. 09:36.
Citera
2013-04-23, 19:36
  #5
Medlem
mishimas avatar
Jag har hunnit se de två första avsnitten och detta är något av det bästa jag har sett i år. Han som spelar huvudrollen är helt fantastisk. Scenen i andra avsnittet när de sitter på bänken vid golfbanan är helt fantastiskt snygg och välgjord.

Dramat ser också ut att kunna bli väldigt intressant. Här finns flera intressanta aspekter; den förändrade familjekonstellationen, senatorn och polisen, hans två "kompisar" som verkade skumma, systern och advokaten osv.
Citera
2013-04-24, 05:23
  #6
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har hunnit se de två första avsnitten och detta är något av det bästa jag har sett i år. Han som spelar huvudrollen är helt fantastisk. Scenen i andra avsnittet när de sitter på bänken vid golfbanan är helt fantastiskt snygg och välgjord.

Dramat ser också ut att kunna bli väldigt intressant. Här finns flera intressanta aspekter; den förändrade familjekonstellationen, senatorn och polisen, hans två "kompisar" som verkade skumma, systern och advokaten osv.

Håller med dig på alla punkter.

Ska försöka spara några avsnitt innan jag tittar igen, helst hela första säsongen.
Citera
2013-04-26, 22:50
  #7
Medlem
OleYellers avatar
Nu finns hela säsong 1 ute. Man måste älska Netflix, eller vilka det nu är som släpper allt på en gång.
Citera
2013-04-30, 17:06
  #8
Medlem
mishimas avatar
Detta är nog den bästa dramaserien jag har sett i år. Den tryckta stämningen som finns där hela tiden. Jag älskar scenen i tredje delen när han befinner sig på vinden och återupplever barndomen genom prylarna som finns där. Så fin och så snygg.
Citera
2013-05-05, 19:18
  #9
Medlem
Sevärd serie som förtjänar att upptäckas av fler. Om man har problem med långsamt berättande ska man dock hålla sig undan.
Citera
2013-05-05, 21:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soppsleven
Sevärd serie som förtjänar att upptäckas av fler. Om man har problem med långsamt berättande ska man dock hålla sig undan.
Har sett 3 avsnitt och kan verkligen rekommendera serien! Kvalitetsdrama rakt igenom. Bekräftades för ett par dagar sen att det blir en ny säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Abigail Spencer...
Så sjukt jävla snygg!
Citera
2013-05-21, 22:10
  #11
Medlem
Dimaks avatar
Är den bra, vilken serie LIKNAS det mest? Hittade den och trailern var grym men som vanligt, kan serien suga!
Citera
2013-10-15, 17:06
  #12
Medlem
Vilken fruktansvärt bra säsong, bildspråket och tempot är helt underbart. Kan mycket väl vara det bästa jag sett från 2013 och då räknar jag in Breaking Bad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback